Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset ulkomaan lentokentillä ennen lähtöä Suomeen

Vierailija
15.06.2019 |

Se on mukavan tuttu tunne tunnistaa maanmiehensä. Hiljaista, vähän pälyilevää porukkaa. Lapsi räplää kännykkää. Vaateet käytännöllisiä. Tunnelma on se, että pääsisipä jo kotiin.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos jotain puhutaan niin valitetaan

Vierailija
2/21 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kukaan tunnista suomalaiseksi, koska olen asunut vuosia ulkomailla ja koska itsehän olen jo täysverinen ja itsevarma kosmopoliitti, mutta itse tietysti tunnistan kaikki suomalaiset lähtöportilla, vaikkei kukaan heistä sanoisi sanaakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama se on ihan kaikkien muiden maiden kansalaisilla.

Vierailija
4/21 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kukaan tunnista suomalaiseksi, koska olen asunut vuosia ulkomailla ja koska itsehän olen jo täysverinen ja itsevarma kosmopoliitti, mutta itse tietysti tunnistan kaikki suomalaiset lähtöportilla, vaikkei kukaan heistä sanoisi sanaakaan.

Puhun täydellistä rallienglantia myös Finnairin lentoemännille, jotta kukaan ei huomaisi minun olevan suomalainen.

Vierailija
5/21 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin?

Vierailija
6/21 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa tunnistaisit kun ainakin minulle suomalainenkin lentoemo sanoo kaikki englanniksi vaikka muille suomeksi ja olet montasataa vuotta vanhaa kantasuomi sukua :) Ihan hirveästi huvitti kun vastasin murteella että : Päivvää jotta pätkähti :) Se ilme emolla, heh.

Vierailija
7/21 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun oltiin aikoinaan Ranskassa luokkaretkellä ja meillä oli aamulla kokous hotellin aulassa missä ilmoitettiin päivän ohjelma. Ranskalaismies tuli siihen ja kysyin kummeksuen että minkämaalaisia olemme oikein ja mikä tuo kieli on. Opettajamme vastasi ja mies naurahti ja lähti kävelemään. Tuli vaan mieleen että mitäköhän se ajatteli oikein meistä?

Vierailija
8/21 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun oltiin aikoinaan Ranskassa luokkaretkellä ja meillä oli aamulla kokous hotellin aulassa missä ilmoitettiin päivän ohjelma. Ranskalaismies tuli siihen ja kysyin kummeksuen että minkämaalaisia olemme oikein ja mikä tuo kieli on. Opettajamme vastasi ja mies naurahti ja lähti kävelemään. Tuli vaan mieleen että mitäköhän se ajatteli oikein meistä?

Tästä tunnistaa suomalaisen.

Vierailija
9/21 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuollainen olen. Ja lisäksi menen mahdollisimman aikaisin seisomaan jonoon, koska silloin tuntuu siltä että pääsen nopeammin kotiin.

Vierailija
10/21 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokoneessa kun on laskeuduttu, suomalaiset änkee kauheella ryysimisellä pois, eikä järjestyksessä etuosasta lähtien.

Vierailija
11/21 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentokoneessa kun on laskeuduttu, suomalaiset änkee kauheella ryysimisellä pois, eikä järjestyksessä etuosasta lähtien.

Tuota tekevät muutkin.

Vierailija
12/21 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on se sellainen huivi mitä suomalaiset naiset pitää päässä ulkomailla?

Vierailija
13/21 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuollainen olen. Ja lisäksi menen mahdollisimman aikaisin seisomaan jonoon, koska silloin tuntuu siltä että pääsen nopeammin kotiin.

Minulla eikaisin jonossa seisomiseen on tasan yksi peruste: että saan matkatavarat mahtumaan hyllylle! Ne tulee nykyään niin täyteen, että viimeiset tulijat eivät saa enää tavaroitaan kuin syliinsä.

Vierailija
14/21 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ovat kuulleet vanhan urbaanilegendan, että 10 viimeistä ei pääse koneesta ulos laisinkaan. Sama juttu laivoilla. Ei kai uloskäynnin edessä muuten seisoisi satoja ihmisiä jo pari tuntia ennen satamaan saapumista.

Vierailija
15/21 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkkaan värinen, missä kiekurakuvioita ja solmitaan pään ympäri? Bandannahuivi

Vierailija
16/21 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla eikaisin jonossa seisomiseen on tasan yksi peruste: että saan matkatavarat mahtumaan hyllylle! Ne tulee nykyään niin täyteen, että viimeiset tulijat eivät saa enää tavaroitaan kuin syliinsä.

Minä laitan ne ruumaan, ei tartte ryysiä ja sterssata hattuhyllypaikoista.

Mutta sinä oletkin niitä, joiden matkabudjetti kaatuu siihen, jos ruumaan menevä laukku maksaa.

Vierailija
17/21 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä laitan ne ruumaan, ei tartte ryysiä ja sterssata hattuhyllypaikoista.

Mutta sinä oletkin niitä, joiden matkabudjetti kaatuu siihen, jos ruumaan menevä laukku maksaa.

Ei ole hinnasta kiinni vaan käytännön syistä: lentokentälle ei tarvitse mennä aamulla niin aikaisin eikä perillä tarvitse odotella laukkuja.

Vierailija
18/21 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkkaan värinen, missä kiekurakuvioita ja solmitaan pään ympäri? Bandannahuivi

Voi apua nyt hävettää....itse käytän tuollaista sekä suomessa että ulkomailla rannalla. Suojaa auringolta, hiukset ei ole kokoajan silmissä ja sen kanssa helpoo uida ja pysyy hyvin päässä vaikka tuulee.

Vierailija
19/21 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi yleistät? En käytä koskaan huivia päässä ulkomailla enkä Suomessa.

Maihin, joissa on huivipakko, en matkusta. Huivin nimi on hijab.

Vierailija
20/21 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne sandaalit sukilla :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi