Anopin vauvansieppaus-hysteria. En saisi nukuttaa lasta takapihalla, ettei joku tule vain ja vie !
Sen jonkun pitäisi tunkea pusikon läpi, kiivetä aidan yli, kävellä koko pihan läpi ja ottaa vaunut ikkunan alta.. ei kovin todennäköinen skenaario? :D
Kommentit (70)
Minä en kyllä uskaltaisi yksin vauvaa jättää pihalle. Niin paljon nykyään hulluja liikenteessä....
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aika yllättynyt tämän ketjun kommenteista, luulin että suurin osa vauvoista nukutetaan ulos päikkäreille? Mun lapsi ei koskaan suostunut nukahtamaan rattaisiin ja kaikki päivittelivät että miksi ihmeessä nukutan hänet sisälle!
Ihan uteliaisuudesta, miten suojaatte vaunut ulkona? Siis pieneläimiltä ja vastaavilta. Onko kissaverkko joku vaunuihin viritettävä? Meillä päin ei ole mitään suurpetoja, oravia ja lintuja lähinnä ja joskus joku kissa on näkynyt.
Mä en näe syytä, miksi vauvaa olisi pakko nukuttaa ulkona. Toki monet sanovat, että nukkuu paremmin ulkona, eikä siinä mitään, jos näin on ja piha on turvallinen. Mutta ulkonanukuttamissuositus käsittääkseni annettiin aikoinaan siksi, että ihmiset asuivat ties missä murjuissa, joissa tupakoitiin jne., eikä nykyään (toivottavasti) kovinkaan monen kotona tilanne ole enää sama. Helteilläkin on monesti mukavampaa sisällä, jos on ilmalämpöpumppu, joka viilentää. En nukuta vauvaani ulkona, vaikka asutaan pientalossa. Aina silloin tällöin oven takana käy pimputtelijoita: turvapalveluiden myyjiä, jehovantodistajia, feissareita ja ties mitä kaupustelijoita. En usko, että kukaan heistä kovin todennäköisesti kävisi vauvan kimppuun, mutta ei ole mukava ajatus, että vauva on ulkona yksin kun tontilla käy vieraita ihmisiä.
En siis vastusta ollenkaan, jos joku kokee ulkona nukuttamisen hyväksi vauvalleen, mutta en myöskään ymmärrä, miksi niin olisi automaattisesti pakko tehdä. Kaikissa kaupunkiasunnoissa ulkona nukuttaminen ei edes onnistu, jos ei ole parveketta, jonne nukuttaa.
Tuntuisi luonnottomalta jättää vauva yksin johonkin.
Jos aidattu takapiha josta ei näe tielle, niin mistä se sieppari tietää että siellä uinuu vauva? Vähän turhaa paniikin lietsontaa ja oman kruunun kiillottamista taas.
Vierailija kirjoitti:
Jos aidattu takapiha josta ei näe tielle, niin mistä se sieppari tietää että siellä uinuu vauva? Vähän turhaa paniikin lietsontaa ja oman kruunun kiillottamista taas.
Jos joku todella on niin hullu, että haluaa siepata vauvan, niin kyllä hän saattaa olla niinkin hullu, että on jo aiemmin seuraillut, mihin koteihin niitä vauvan vaunuja työnnetään. Onhan se silti epätodennäköistä, mutta itse jätän riskin ottamatta. En kruunun kiilloittamisen vaan oman mielenrauhani vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku todella on niin hullu, että haluaa siepata vauvan, niin kyllä hän saattaa olla niinkin hullu, että on jo aiemmin seuraillut, mihin koteihin niitä vauvan vaunuja työnnetään. Onhan se silti epätodennäköistä, mutta itse jätän riskin ottamatta. En kruunun kiilloittamisen vaan oman mielenrauhani vuoksi.
Jos joku on niin hullu että haluaa siepata sun vauvan niin se kalauttaa sua halolla takaraivoon ja nappaa sun vaunut. Epätodennäköistä, mutta mahdollista.
Ja jos karhu tai susi haluaa syödä sun vauvan, niin milläs estät? Paljain käsin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku on niin hullu että haluaa siepata sun vauvan niin se kalauttaa sua halolla takaraivoon ja nappaa sun vaunut. Epätodennäköistä, mutta mahdollista.
Ja jos karhu tai susi haluaa syödä sun vauvan, niin milläs estät? Paljain käsin?
No on se aika paljon iisimpää, kun vauvelin voi hakea ilman vahtivan äipän kohtaamista. Onhan se yleisempää kuin se, että ensin käydään kolkkaamassa mamma tainnoksiin. :) Onhan näitä pihasieppauksia käynytkin, vaikkei yleistä olekaan. Sellaista juttua en Suomesta muistakaan, että äiti olisi lyöty tainnoksiin ja sitten vauva viety. Tuohon olisikin paljon vaikeampi varautua, se taas on helppoa, ettei jätä vauvaa yksin.
Mä en halua olla erossa vauvasta, haluan olla sen lähellä koko ajan. Jos nukahtaa vaunuihin, jään itse ulos myös. Vauva on rakkain asia maailmassa, en riskeeraa mitään ja haluan suojella häntä. Ei hän kauaa ole vauva tai pieni.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuisi luonnottomalta jättää vauva yksin johonkin.
Juuri näin. Nukumme yölläkin samassa huoneessa, en muulloinkaan jätä häntä yksin minnekään.
Jos asuu kaukana kaupungista, on kunnollinen aita, kissaverkko, näköyhteys ikkunasta, itkuhälytin jonka kautta kuulee jos joku tulee ja pääsee tarvittaessa nopeasti paikalle niin on HÄVIÄVÄN PIENI RISKI, että mitään sattuu. On toki alueita ja pihoja, jossa ei ole suositeltavaa jättää vauvaa ”yksin” (eli sisältä vahdittuna) ulos, mutta on myös niitä turvallisempiakin paikkoja asua.
Ja tälle, joka sanoo, että aita tuskin pidättelee karhua, niin lähtökohtaisesti karhu kuitenkin väistää, ellei ole jokin poikkeuksellinen syy tulla aidan yli. En osaa pelätä karhuja, vaikka 20 vuotta asuinkin metsän keskellä.