Miksi turhat asiat ärsyttää suunnattomasti?
Mikä on vikana, kun päivittäin ärsyynnyn aivan turhista asioista, jotka eivät aina liity edes minuun? Ärsyttää ärsyyntyä niin helposti, heh.
Viime aikoina on ärsyttänyt mm.
- kirjoitusvirheet yritysten nimissä ja mainoksissa
- joidenkin ihmisten tapa hokea jotain sanoja tai lauseita keskustelun hiljaisina hetkinä ("joo-o, joo-o", "just, just", "vai että sellasta")
- bloggareiden poseeraukset ja maneerit kuvissa ja videoissa (esim. erään Annan leuannosto kuvissa, Saraticklen tapa nostaa kulmia niin, että otsa menee niin ryppyyn, että rypyt näkyvät otsatukan läpi)
Siis miksi jaksan ärsyyntyä näistä vaikka tajuan niiden olevan aivan turhia asioita? Onko vertaistukea?
Kiitos kun sain purkautua :D
Kommentit (6)
Minuakin ärsyttää ärsyyntyä helposti!
Tänään viimeksi ärsytti se, että kauppa oli ruuhkainen, vaikka tasan tarkkaan tiesin sen sitä olevan siihen aikaan perjantaita. Vielä enemmän pisti silti ärsyttämään se, että takana oleva eläkeläispariskunta koki tarpeelliseksi ärsyyntyä edellä asioivani ihmisen ostosten määrästä, ihan kun se olisi heidän asiansa ollut. Kun jokin asia ärsyttää niin hetken kuluttua ärsyttää kyllä kaikki. Esimerkiksi se, kuinka ruuhkaisesta kaupasta selvittyä, mieheni oli laittanut juuston väärälle hyllylle vaikka sitä "oikeaa" hyllyä ei ole olemassakaan. Sen jälkeen telkkarista alkaakin soida "kuvittelen, että se on kana, joka tanssii minun vatsassa! pootpotpot" - mainos ja kyllä taas ärsyttää.
Sitä helposti itselle selittää ärsyyntymistään kuukautiskierrolla tai jollakin muulla "painavalla" syyllä. Olen kuitenkin lukenut, että ärsyyntyminen on usein opittu reaktio, jolloin luulisi, että siitä voisi myös oppia pois.
Vaateostoksilla käyminen. Aina on jotain mistä ei pidä. Täydellisten, edes siedettävästi hyvien vaatteiden metsästys valmisvaatteiden joukosta ei tuota tulosta.
Siksi, ettei elämän suuria vastoikäymisiä ei vielä osunut kohdalle.
Sekin aika vielä koittaa kunhan vartut.
Vierailija kirjoitti:
Sehän tässä hassua onkin, että niitä oikeita ongelmia ja vastoinkäymisiä olisi kyllä ja on ollutkin, mutta silti arjessa tällaiset turhanpäiväisyydet vie paljon energiaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä ärsyynnyn aina aivan ääriäni myöten kun joku taatelipää saapuu paikalle tämän alentuvan blabla-kommentin kanssa.
Minua ärsytti pari päivää sitten suunnattomasti se että olen hävittänyt jonnekin Trangian alkuperäisen keltaisen polttimen säilytyspussin.
Mikä tahansa muovipussiajaa saman asian, sulkimella varustettu vielä paremmin, mutta silti kyrsii ettei se alkuperäinen ole tallessa.
Asia ei tietystikään ole täysin minuun liittymätön koska olen itse unohtanut missä se pussi on, mutta ärsytyksen määrä on täysin kohtuuton joten siinä mielessä et ole yksin.