Sairaalloisen ylipainoinen sairaanhoitaja antoi minulle laihdutusvinkkejä
Itse olen siis lievästi ylipainoinen. Tuli sellainen ajatus, että kannattaakohan noihin nyt ihan uskoa. Voiko opettaa toiselle sellaista mitä ei itse osaa?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että hän on ylipainoinen, ei tarkoita etteikö hänellä olisi asiaan liittyvää tietoa. Kaikki eivät ole ylipainoisia siksi, että olisivat tyhmiä. Oletko sinä? Luulisi toisen ylipainoisen tajuavan, kuinka monimutkainen ongelma ylipaino on.
mikseivät he noudata omia neuvojaan
Koska ne on hulluja.
Kyllä kaikki tietävät miten ylipainosta pääsee eroon. Toiset vaan haluavat mieluummin syödä liikaa kuin laihtua.
Itsekin olen lihava, enkä kyllä ottaisi painonhallintaneuvoja vastaan toiselta lihavalta, oli sitten hoitaja tai ei. Eiköhän kaikki lihavat tiedä, mistä ne kilot tulevat. Haaste on sen teoreettisen tiedon soveltamisessa käytäntöön ja elämäntapamuutoksen vaikeudessa, kun toisessa vaakakupissa painaa hetkellinen mielihyvä ja lohtu. Terveydenhoitajalla tms peruskoulutetulla ei riitä ammattitaito neuvomaan monimutkaisessa psykologisessa ongelmassa.
kläöslix kirjoitti:
ymmärrän tuon pointin. Jos hän antaa vinkkejä ja ite on pullukka,ei kuulosta uskottavalta.'
JA joo,ylipainoon on syitä vaikka mitä,eivät kaikki ole salapupeltajia.
Noin juuri, jos on itse ylipainoinen turha on muille kertoa miten laihtuu. Aloittaja olisi voinut sanoa "eipä kyllä ole sinuun tehonnut".
No sitten ei mielestäsi ole. Ole sinä jatkossakin lihava ja puolustele sitä ihan millä vaan, vaikka sairaanhoitajan epäuskottavuudella. Taas yksi syy miksi ”laihdutus ei ole mahdollista”. Herkkuja nassuun vaan.