Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaalloisen ylipainoinen sairaanhoitaja antoi minulle laihdutusvinkkejä

Ellu
14.06.2019 |

Itse olen siis lievästi ylipainoinen. Tuli sellainen ajatus, että kannattaakohan noihin nyt ihan uskoa. Voiko opettaa toiselle sellaista mitä ei itse osaa?

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä huvittavaa. Hoitajan pitäisi olla siis normaalipainoinen siksi että osaisi antaa asiakkaalle oikeita laihdutusneuvoja, sillä toimivathan ne hänelläkin(?). Kuitenkin palstalla paasataan kuinka joku tietty laihdutuskeino ei sovi kaikille :D nyt jotain vastuuta ihan itsellennekin. Se, onko hoitaja normipainossa vai ei, ei liity mitenkään sun läskeyteen ja laihduttamiseen. Jokainen takuuvarmasti tietää kuinka se paino lähtee, sen eteen ei vaan haluta tehdä mitään pitkäjänteisesti.

No jos jokainen tietää miten laihduttaa, niin mitä varten se lihava hoitaja selittää itsestäänselvyyksiä, joita ei itsekään kykene noudattamaan?

Koska se on hänen työnsä?

Olkoot työnsä mutta uskottava hän ei todellakaan ole.

No sitten ei mielestäsi ole. Ole sinä jatkossakin lihava ja puolustele sitä ihan millä vaan, vaikka sairaanhoitajan epäuskottavuudella. Taas yksi syy miksi ”laihdutus ei ole mahdollista”. Herkkuja nassuun vaan.

Vierailija
62/67 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaa ite kyllä 🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että hän on ylipainoinen, ei tarkoita etteikö hänellä olisi asiaan liittyvää tietoa. Kaikki eivät ole ylipainoisia siksi, että olisivat tyhmiä. Oletko sinä? Luulisi toisen ylipainoisen tajuavan, kuinka monimutkainen ongelma ylipaino on.

mikseivät he noudata omia neuvojaan

Koska ne on hulluja.

Vierailija
64/67 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikki tietävät miten ylipainosta pääsee eroon. Toiset vaan haluavat mieluummin syödä liikaa kuin laihtua.

Vierailija
65/67 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
66/67 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen lihava, enkä kyllä ottaisi painonhallintaneuvoja vastaan toiselta lihavalta, oli sitten hoitaja tai ei. Eiköhän kaikki lihavat tiedä, mistä ne kilot tulevat. Haaste on sen teoreettisen tiedon soveltamisessa käytäntöön ja elämäntapamuutoksen vaikeudessa, kun toisessa vaakakupissa painaa hetkellinen mielihyvä ja lohtu. Terveydenhoitajalla tms peruskoulutetulla ei riitä ammattitaito neuvomaan monimutkaisessa psykologisessa ongelmassa. 

Vierailija
67/67 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kläöslix kirjoitti:

ymmärrän tuon pointin. Jos hän antaa vinkkejä ja ite on pullukka,ei kuulosta uskottavalta.'

JA joo,ylipainoon on syitä vaikka mitä,eivät kaikki ole salapupeltajia.

Noin juuri, jos on itse ylipainoinen turha on muille kertoa miten laihtuu. Aloittaja olisi voinut sanoa "eipä kyllä ole sinuun tehonnut". 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme