Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin aikaan teidän mielestä on "päivällinen"?

Vierailija
14.06.2019 |

Ei sillä, että kukaan hirveästi käyttäisi sanaa päivällinen enää. Mutta onko se aina myöhään päivällä tapahtuva ruokailu? Neljän-viiden aikaan, ettei ole illalla kumminkaan? 11-14 välillä tapahtuva ruokailu on selvästi kuitenkin lounas.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään jo noin klo 16, koska pääsemme molemmat aika aikaisin töistä ja lapsilla on treenejä iltaisin.

Vierailija
22/32 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

V I t t u te ootte vajackeja:)))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läntisessä maailmassa päivällinen syödään usein illalla, eikä erillistä illallista välttämättä syödä ollenkaan.

Missä päin maailmaa syödään lounaan lisäksi sekä päivällinen että illallinen? Ehkä kehonrakentajat harrastaa tätä, muttei taida olla normaalia missään.

Vierailija
24/32 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dinner= supper= päivällinen=illallinen.

Onko mahdoton ymmärtää että eri sanat tarkoittavat samaa asiaa?

Ookei. Päivä ja ilta tarkoittaa sun mielestä samaa 🙄

Vierailija
25/32 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiden aikaan. Kun on tultu töistä/koulusta/tarhasta. Iltapala sitten vielä erikseen 19-20 maissa. En itse pysty ainakaan syömään kovin raskasta ruokaa enää illalla. Tulee huono olo ja nukkuminen huonompaa.

Vierailija
26/32 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä illallinen on vain hienompi päivällinen.

"Kielitoimiston sanakirjan mukaan päivällinen tarkoittaa iltapäivällä tai alkuillasta syötävää päivän toista pääateriaa. Illallinen taas tarkoittaa ilta-ateriaa."

Vierailija
27/32 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa noin klo 16-17 välillä.

Vierailija
28/32 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivällisaika on meillä siinä klo 20 paikkeilla. Saa sitä sanoa illalliseksikin kuka haluaa...

Vierailija
29/32 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

18-21.

Vierailija
30/32 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettepas te pihalla normaaleista termeistä. Lounas syödään noin puoleltapäivin ja päivällinen alkuillasta. Illallinen on juhlissa tarjottava päivällinen, usein myöhemmin illalla kuin arkipäivällinen.

Vierailija
31/32 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olettepas te pihalla normaaleista termeistä. Lounas syödään noin puoleltapäivin ja päivällinen alkuillasta. Illallinen on juhlissa tarjottava päivällinen, usein myöhemmin illalla kuin arkipäivällinen.

Mä olen kyllä kotona.

Vierailija
32/32 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla se on yleensä 17-20 välillä. Ihan sama mihin aikaan se jollain toisella on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi