Mihin aikaan teidän mielestä on "päivällinen"?
Ei sillä, että kukaan hirveästi käyttäisi sanaa päivällinen enää. Mutta onko se aina myöhään päivällä tapahtuva ruokailu? Neljän-viiden aikaan, ettei ole illalla kumminkaan? 11-14 välillä tapahtuva ruokailu on selvästi kuitenkin lounas.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Läntisessä maailmassa päivällinen syödään usein illalla, eikä erillistä illallista välttämättä syödä ollenkaan.
Missä päin maailmaa syödään lounaan lisäksi sekä päivällinen että illallinen? Ehkä kehonrakentajat harrastaa tätä, muttei taida olla normaalia missään.
Vierailija kirjoitti:
Dinner= supper= päivällinen=illallinen.
Onko mahdoton ymmärtää että eri sanat tarkoittavat samaa asiaa?
Ookei. Päivä ja ilta tarkoittaa sun mielestä samaa 🙄
Viiden aikaan. Kun on tultu töistä/koulusta/tarhasta. Iltapala sitten vielä erikseen 19-20 maissa. En itse pysty ainakaan syömään kovin raskasta ruokaa enää illalla. Tulee huono olo ja nukkuminen huonompaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä illallinen on vain hienompi päivällinen.
"Kielitoimiston sanakirjan mukaan päivällinen tarkoittaa iltapäivällä tai alkuillasta syötävää päivän toista pääateriaa. Illallinen taas tarkoittaa ilta-ateriaa."
Päivällisaika on meillä siinä klo 20 paikkeilla. Saa sitä sanoa illalliseksikin kuka haluaa...
Olettepas te pihalla normaaleista termeistä. Lounas syödään noin puoleltapäivin ja päivällinen alkuillasta. Illallinen on juhlissa tarjottava päivällinen, usein myöhemmin illalla kuin arkipäivällinen.
Vierailija kirjoitti:
Olettepas te pihalla normaaleista termeistä. Lounas syödään noin puoleltapäivin ja päivällinen alkuillasta. Illallinen on juhlissa tarjottava päivällinen, usein myöhemmin illalla kuin arkipäivällinen.
Mä olen kyllä kotona.
No mulla se on yleensä 17-20 välillä. Ihan sama mihin aikaan se jollain toisella on.
Meillä syödään jo noin klo 16, koska pääsemme molemmat aika aikaisin töistä ja lapsilla on treenejä iltaisin.