Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia 7v käytöstä?

Vierailija
14.06.2019 |

Miesystävän 7v tytär on kyllä suoraan sanottuna raivostuttavat. Ovat eronneet pari vuotta sitten. Tytär on muutaman päivän isänsä luona joka toinen viikko. Kävin eilen illalla hakemassa heiltä yhden avaimen ovelta. Tyttö ei antanut meidän keksustella rauhassa. Koko ajan piti puhua päälle ja nuolla näkyvästä suurta pehmoleluaan herättääkseen huomioon. Lopulta alkoi sormellaan painelemaan maassa olevia muurahaisia..siitä sitten jo sanoin hänelle monesti kun isä ei reagoi mihinkään. Tyttö pyysi että voiko illalla vielä hyppiä sisällä hyppynarua (klo. oli jo 20.30). Isä vaan että voidaan voidaan.

Olen käynyt miehen äidin luona muutaman kerran kun tyttö on siellä. Ei tervehdin minua vaan huomio pitää taas kiinnittyä häneen. Jaffa piti kaikki puhaltaa lasista ja sitten isä kaataa vaan lisää. Sokeria syötiin käsin kaikille tarkoitetusta purkista. Tyttö vaikuttaa hirveän levottomalta ja äärettömän minä minä-tyypiltä.

Tämän lisäksi äitinsä soittelee päiväkotiin jokaikisestä naarmusta ja tekee niin suurta numeroa kaikesta, että tytärtä on nyt niin loukattu.

Olenko nyt yliherkkä vai ovatko tosiaan kaikki 7v tuollaisia? Menee kuitenkin jo kouluun syksyllä. Kasvatuksesta toki moni asia on kiinni, mutta oli kuulemma hyvin vaikea lapsi pienestä asti. Jatkuvaa kiljumista, ei pukeuduttu millään, otettiin jääkaapin ovesta kiinni eikä lähdetty siitä millään. Ei tule syömään, jättää mehut ja ruuat syömättä.

Arvata voi, ettei minulla ole omia lapsia, mutta lapsi vaikuttaa jotenkin ns. häiriintyneeltä. Keskittymiskyvyttömältä?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pahoittelut typot. Naputtelin puhelimella.

Ap

Vierailija
2/33 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Is there anyone out there who can hear me?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on mennyt uhmavsiheessa pahasti pieleen. Lapset ei pukeudu kiukuttelee kun on uhma ja se pitää osata hoitaa oikein. He ovat antaneet periksi ja tässä lopputulos. Välykset siis. Hyvin kasvatettu lapsi käyttäytyy hyvin ja kohteliaasti kehdosta. No 3 vuotiaasta ainakin.

Vierailija
4/33 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali on vaikea sana. Mutta ihan normaalina pitäisin ainakin lapselle jonka vanhemmilla on ollut haasteita asettaa rajoja, mahdollisesti esim. hyvittelyä eron jälkeen, lapsella epävarma olo kun uusi aikuinen tulossa elämään. Miksei klo 20:30 saisi hyppiä hyppynarulla sisällä? Ovella käyvät vieraat kiinnostaa meidänkin lapsia niin että yrittävät tunkea keskusteluun ja joku pehmolelun nuoleminen voi kuulua leikkiin (vaikka onkin ällöä), ja murkkujen litistely on valitettavasti kovin suosittu harrastus oman lapsen eskaryhmässä.

Vierailija
5/33 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tässä ongelmana on sekin, että tämä mieheni on suoraan sanottuna aivan nysverö, jota voi vetää kuin pässiä narusta. Siksi tuo hänen nysväys näkyy myös tyttären käytöksestä ja kasvatustyylistä ja se minua raivostuttaa enemmän. Tytär osoitti jo kerran kauhean kiukkukohtauksen kun olin hetken isän kanssa kahden. Syntyi draamaa ja kaikki olivat palvomassa tyttöä.

Ehkä tuo mies ei vaan sovi minulle, koska tytär on kuitenkin erittäin suuri osa hänen elämäänsä vielä pitkään.

Vierailija
6/33 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen käytöksestä en osaa sanoa mitään. Epänormaalia on kuitenkin hyppiä hyppynarulla sisällä.

Vierailija
7/33 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen käytöksestä en osaa sanoa mitään. Epänormaalia on kuitenkin hyppiä hyppynarulla sisällä.

Jaa, ei minun tuttavapiirissä ole lainkaan epätavallista että lapsilla on liikuntaan motivoiva välineitä sisälläkin (hyppynaru, hyppyruudukko, voimistelurenkaat, hulavanne, hernepusseja, joillain puolapuutkin).

Vierailija
8/33 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tässä ongelmana on sekin, että tämä mieheni on suoraan sanottuna aivan nysverö, jota voi vetää kuin pässiä narusta. Siksi tuo hänen nysväys näkyy myös tyttären käytöksestä ja kasvatustyylistä ja se minua raivostuttaa enemmän. Tytär osoitti jo kerran kauhean kiukkukohtauksen kun olin hetken isän kanssa kahden. Syntyi draamaa ja kaikki olivat palvomassa tyttöä.

Ehkä tuo mies ei vaan sovi minulle, koska tytär on kuitenkin erittäin suuri osa hänen elämäänsä vielä pitkään.

Nyt herää kysymys että miksi kilpailet tuollaisen miehen huomiosta 7-vuotiaan kanssa.

Vierailija
9/33 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tässä kuitenkin avioerolapsesta kyse, joka näkee isäänsä todella vähän ja varmasti kaipaa ja haluaa huomiota. Tuon ikäinen on kuitenkin vielä todella pieni lapsi ja aivan ymmärrettävästi tuntee mustasukkaisuuden ja epävarmuuden tunteita, kun niinä muutaman hetkenä, kun saisi isänsä kanssa olla, joutuu jakamaan sen huomoin jonkun toisen, vieläpä itselleen tuntemattoman, mutta isälleen tärkeän henkilön kanssa. Lapsi pelkäää, että sinä viet häneltä sen vähänkin ajan ja huomion, mitä nykyisellään isältään saa, ja on sen takia mustasukkainen ja yrittää keinolla millä hyvänsä kääntää isänsä huomion itseensä. Tätä tilannetta ei auta se, että miehesi selvästikin noina muutamina hetkinä, kun lapsi on hänen kanssaan, yrittää ostaa lapsen rakkautta ja todistella tämän tärkeyttä ihan väärällä tavalla, eli sallimalla kaiken mahdollisen ja mahdottomankin käytöksen. Muutoksen pitää tässä nyt lähteä lapsen isästä eli hänen pitää ottaa paitsi vanhemman vastuu siinä, että kasvattaa lasta eikä vain anna tämän tehdä ihan mitä tahansa, myös oikeasti viettää aikaa sen lapsensa kanssa ja saada tämän tuntemaan olonsa rakastetuksi ja tärkeäksi sekä ymmärtämään, ettei kukaan voi viedä sitä lapsen paikkaa isän sydämessä, vaikka isä olisikin uuteen naisystävään rakastunut.

10/33 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat pelkäävät lapsensa tunteita, eivätkä ole siksi rajoittaneet häntä tarpeeksi. Monelle vanhemmalle tuntuu olevan vaikea kestää lapsen pahaa mieltä, pettymystä ja vihaa. Luulevat että jos lapsi kokee noita negatiivisia tunteita niin heidän vastuullaan on muuttaa ne tunteet, vaikka oikeasti vanhemman vastuulla on osoittaa että elämään kuuluu kaikenlaisia tunteita ja kaikesta pääsee yli ja selviää. Ei oikeastaan edes ole mitään ”hyviä” ja ”pahoja” tunteita, vaan tunteet ovat kehittyneet syystä, ne ovat tarkoituksenmukaisia reagointitapoja ja -välineitä. Vanhemman tehtävä opettaa lasta tunnistamaan ja käyttämään tunteita.

Vierailija
11/33 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 v ei saisi enää hyppiä narua puoli yhdeksän aikaan illalla kesälomalla? Mitä ihmettä? Jos olet noin mustasukkainen lapselle huomiosta niin kannattaa tosiaan etsiä mies jolla lapsia ei ole. 

Vierailija
12/33 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanopa miehelle että tyttärensä on mielestäsi häiriintynyt, pääset molemmista kerralla eroon nopeastikin.  

7 v on yllätys yllätys edelleen lapsi. 

Vierailija
13/33 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusiokuviot rules!!!! Sitä saa mitä tilaa....

Vierailija
14/33 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on vielä päiväkodissa ja tänään siis normaalisti menivät päiväkotiin 8:ksi ja isä töihin. Ei ole kesälomaa vielä. Sitten ymmärtäisikin. Mies valitellut, ettei saa millään tyttöä nukkumaan ja iltasatuja luetaan lisää ja lisää, kunnes isä on aivan poikki.

Isä sanonut suoraan, ettei jaksa kasvattaa lasta. Ei jaksa nähdä vaivaa kieltää jne. Minusta se on edesvastuutonta.

Kai siinä on jokin oma turvattomuuden tunne, kun lapsella ei ole mitään rajoja ja isä ei uskalla mihinkään sanoa ei, koska tyttö "kertoo aina äidille."

Vierailija
15/33 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia, tai en tiedä normaalia, mutta voisin kuvitella meidän tytön käyttäytyvän samoin:)

Vierailija
16/33 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, ei minun tuttavapiirissä ole lainkaan epätavallista että lapsilla on liikuntaan motivoiva välineitä sisälläkin (hyppynaru, hyppyruudukko, voimistelurenkaat, hulavanne, hernepusseja, joillain puolapuutkin).

On meilläkin noita mutta hyppynaru ei minusta kuulu sisälle missään muodossa. Tai sitten pitää olla jo kunnon kokoinen liikuntasali kotonaan mikä ei äärimmäisen yleinen kuitenkaan ole.

Vierailija
17/33 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi 7v on vielä päiväkodissa? Tuon ikäinen on joko eskarissa tai ensimmäisellä luokalla.

Vierailija
18/33 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On meilläkin noita mutta hyppynaru ei minusta kuulu sisälle missään muodossa. Tai sitten pitää olla jo kunnon kokoinen liikuntasali kotonaan mikä ei äärimmäisen yleinen kuitenkaan ole.

Meillä mahtuu kaikissa huoneissa vessaa ja saunaa lukuun ottamatta 7-vuotias hyppimään hyppynarua. Tosin se on keittiössä kielletty. Enemmän ne voimistelurenkaat tai hyppyruutumatto vaatii pinta-alaa.

Mutta se toki ei ollut keskustelun pointti ja ymmärrän hyvin että kaikissa asunnoissa ei mahdu.

Vierailija
19/33 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi 7v on vielä päiväkodissa? Tuon ikäinen on joko eskarissa tai ensimmäisellä luokalla.

Päiväkodissa ne monet eskarit on, ja kun esiopetus loppuu esim. klo 12 päivittäin ja kausi toukokuussa, niin loppu on "päivähoitoa" aka varhaiskasvatusta.

Vierailija
20/33 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hän menee syksyllä kouluun ensimmäiselle luokalle..Esikoulussa/ päiväkodissa on vielä viikon.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme