Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä juoda, että pysyisi pitkään tasaisessa ”hiprakassa”?

Vierailija
14.06.2019 |

Ongelmana on, että puolen yön aikaan olen joko niin selvä, että alkaa väsyttää tai niin humalassa, ettei ole enää kivaa. Onko teillä joku hyvä kaava, jonka mukaan nautitte alkoholia illan mittaan niin, että humala pysyy tasaisena?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuohuviinillä pysyy hyvä höperö, kun ei juo liian nopeasti.

Vierailija
2/24 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuohuviinillä pysyy hyvä höperö, kun ei juo liian nopeasti.

Tää ei harmi kyllä tipu kun lasin verran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miedot alkoholijuomat, olut, siideri, lonkero. Tietysti jos itsekin noita juon vaikka 10 niin olen tietysti humalassa, ei siitä pääse mihinkään. Jos alkaa tuntua liian humalaiselta, juon itse väliin vaikka kokiksen tms.

Pitää tutkailla tuntemuksia ja vaikka syödä jotain väliin tai pitää taukoa, jos tuntuu, että nyt on liikaa.

Ehkä sinulla on sitten hyvä toleranssi, jos vaikka neljä juomaa juotuasi tuntuu "selvältä"?

Vierailija
4/24 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varmaan viiniä juomalla voi myös päästä samaan, pitää vaan juoda väliin vettä ja ymmärtää, mikä on sopiva tahti.

3

Vierailija
5/24 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain mietoja, eli olut tai lonkero. Ensin kaksi kappaletta tuntiin,  sitten yksi tunnissa. Tällä pysyy yllä, eikä tule liikaa. 

Vierailija
6/24 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain mietoja, eli olut tai lonkero. Ensin kaksi kappaletta tuntiin,  sitten yksi tunnissa. Tällä pysyy yllä, eikä tule liikaa. 

No mulla ei kyllä riitä pitämään humalaa yllä yks lonkero tunnissa. Pakko ottaa puolen yön aikaan jo teräviä. Muuten alkaa nukuttaa.

Vierailija
7/24 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vähän riippuu itse tarkotuksestakin turruttaako sillä vtutusta vaii ken ties hyvä fudismatsin ohessa vähän relaxxoituu.

Vierailija
8/24 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tähän pettämätön konsti: juo kivennäisvedellä laimennettua viiniä. Lasiin kaadetaan ensin noin 12 cl viiniä ja täytetään sen jälkeen vedellä. On kevyempi vaihtoehto oluelle ja siiderille eikä turvota tai röyhtäytä. Usein suositellaan, että viinilasillisten välissä juotaisiin vettä, mutta minä helposti unohdan tämän ja saatan myös ottaa varsinkin hanapakkauksesta liian isoja annoksia viiniä kerralla.

Vierailija
9/24 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain tarjouskaljan luttanaa...?

Vierailija
10/24 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä. Yöllä kuuluukin nukkua.

Vierailija
11/24 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekeitetty pontikka parasta.

😁🤗😝😌😨😰

Vierailija
12/24 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoitus tekee mestarin.

Vierailija
13/24 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset alkoholistit täällä vauhdissa.

Vierailija
14/24 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesälomalla on aikaa harjoitella.

Vierailija
15/24 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset alkoholistit täällä vauhdissa.

Suomalainen tiukkapipo tässä taas kommentoimassa. Se nyt tuskin tekee kenestäkään alkoholistia, jos haluaa juoda sopivasti niin, ettei tule liian humalaan, mutta ei halua olla kokonaan juomatta, kuten varmaan sinä haluat aina olla, että pääset hymistelemään muille ihmisille sieltä norsunluutornistasi. 

Vierailija
16/24 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hiprakka tulee nousuhumalan tunteesta. Eli alotat tosi hitaasti ja jatkat hitaasti mutta ota joka toinen tunti yks terävä väliin.

Vierailija
17/24 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle eräs vanhempi mies selitti, että kun ennen illanviettoa juo yhden nopean "humauksen", niin se loisi jonkunlaisen toleranssin loppuillan juomille, hän itse juo ennen illanviettoa pari viskiä nopeaan tahtiin, että nousee päähän, sitten on monta tuntia juomatta ennen juhlaan lähtöä, ja näin hän ei humallu illan miedoista juomista salakavalasti. En ole testannut, tuli vaan mieleen. :D

Vierailija
18/24 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen juoma vettä. Ei kaikkea sekaisin, ei shotteja. Mieluiten jotain olut, siideri, lonkero tai mietoja drinkkejä. Jos et juo kovin nopeasti ja illan mittaan paljoa, niin viinikin käy. Jotain suolaista purtavaa saisi mielellään olla välissä, että jaksaa. Joku maksimimäärä kannattaa itselleen määritellä ja välttää niitä juomia, joista tulee huono olo sekä niitä, jotka juodaan liian nopeasti tai jotka menevät liiaksi päähän.

Vierailija
19/24 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele juomaan punaviiniä mukavien napostelujen kanssa. Ehdottomasti paras ja iloisin känni eikä koskaan minulla ole mennyt sillä tavoin yli, että olisi ollut edes krapula aamulla. Punaviiniä ei voi kulauttaa kurkkuun samaa tahtia kuin miedompia oluita sun muita. Myöskään semmonen kaksin käsin vetäminen, joka vodka- tms. paukuissa helposti jää päälle, ei oikein toimi. Punaviini on maultaan semmoista, että sitä tulee otettua pieniä määriä kerralla suuhun. Johtuisko niistä tanniineista, jotka jotenkin "tahmauttavat" suun. Ei vaan pysty juomaan isoja kulauksia. :D

Vierailija
20/24 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun paheeni illanvietoissa on, että jos mulla on lasi kädessä, niin kumoa siitä koko ajan. Ennen kuin tämän tajusin, kädessä sattui aina olemaan alkoholijuoma, ja humalahan siitä tuli. Nyt huolehdin, että se juoma on erittäin usein vesilasi, tai sitten en ota juomaa ollenkaan. Siinä se paha puoli, että jos isäntäväki näkee, että on tyhjin käsin, niin siihen herkästi ilmestyy joku (alkoholipitoinen) juoma, ellei pidä varujaan... =D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme