Rahattomana ruokaa
Tilanne on siis se että tili on nollissa, mutta pitäisi muutama päivä pärjätä jotenkin viikonlopun ylitse. Rahat joita odottelin tänään lähtevätkin maksuun vasta maanantaina ja huonolla tuurilla raha näkyy tililläni vasta tiistaina. Onkohan mikään seurakunnan tai vastaavan ruokajakelipiste auki perjantaisin saati viikonloppuisin vai tarvitseeko tässä pitää pieni vesipaastokausi kun ruokakaapitkin kumisevat tyhjyyttään, oletin siis todella että tänään pääsisin ruokaostoksille taas. Pikavipit ja muut eivät ole vaihtoehtona, vieläkö ihmiset heittelevät tyhjiä palautuspulloja/tölkkejä puistoihin joita keräämällä voisi saada edes pari euroa?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Missä kaupungissa AP vaikuttaa? Minulla olisi pulloja kassillinen ja ehkäpä muutama kolikko antaa.
Eivät nämä pyytäjät oikeasti ikinä ruokaa tarvitse vaan rahaa kaljaan ja baariin jne. Monesti joku tarjoaa jopa ruokakassia niin johan löytyy syitä miksi ruokakassi ei kelpaa vaan tarvitaan rahaa.
Jos näissä aloituksissa olisi sellainen nappi, että sitä painamalla voisi lahjoittaa ketjun aloittajalle rahaa, niin mielelläni voisin muutaman euron heittää ruokaan.
Eikö sun kavereilla ole edes ruokaa antaa, jos rahaa eivät pysty lainaamaan? Jos vanhempasi laittavat tilillesi nyt rahaa (ennen klo 15,) on se tänään tilillesi. Olen itse aikuisten lasten äiti ja autan aina kun tarvitaan. Joten varmasti sun vanhemmat auttavat, kun kerrot tilanteesi. Tsemppiä : )
Et sinä nälkään kuole, kun nyt on kesä alkanut.
Toivottavasti asiat kääntyvät parhain päin!
Voit syödä kuusenkerkkää, siinä on A-- ja C-vitamiineja. Kerääminen ei tosin kuulu jokamiehenoikeuksiin, mutta hätä ei lue lakia eikä kuusi siitä kärsi, kunhan et ota latvoja.
Nuoret voikukan lehdet ja kukinnot ovat salaatiksi hyviä, kunhan et ihan tien vierestä kerää.
Maitohorsman latvat vastaavat parsaa.
Meidän kunnassa on ruokajakelu ainoastaan kerran vuodessa.
Kävin kaupungilla kävelemässä, sen verran löytyi reppuun tyhjiä pulloja/tölkkejä että sai niillä sekä viimeisillä viimeisillä hiluilla mitä tilillä oli pari pussia makaronia sekä halvimman puuropaketin. Moni sanonut että lainaa ystäviltä, mutta ongelma lähinnä ettei ole niin läheisiä ystäviä kuin pari joilta voisi kysyä rahaa ja nämä kumpikin kieltäytyivät. Eikä kehtaa edes tälläisessä tilanteessa pistää viestiä jollekin tutulle jota et ole pariin kuukauteen nähnyt että tarvitsisi muutamaa euroa, vaikka varmaankin ymmärtäisivät asian. Nyt on kuitenkin viikonlopun yli säästeliäästi jotain syötävää, vinkkejä seuraten katsoin myös niitä ilmoitustauluja pikkuhommien varalta muttei ollut mitään parissa kaupassa esillä. Sitäkin kritisoitu että miksei ole hätävaroja, jossain viestissä sanoinkin jo että ne on käytetty koska tuli yllättävä isompi menoerä joka oli pakko hoitaa pois alta ja joutui sen jälkeen turvautumaan niihin. Ja myös yhteystietoja tai tilinumeroa joku kai kyseli, niitä en mielelläni laittaisi tälläiselle julkiselle palstalle esiin koska kuka tahansa saa niitä sitten selville pienellä googlaamisella ja esim. monesti työnhaun yhteydessä moni etsii hakijasta tietoa eikä sellainen ole mielestäni kovin hyväksi, vaikkei sieltä löytyisikään kuin se yksi osuma.
Oletko ap Facebookissa? Laita oman kaupunkisi puskaradio-ryhmään työehdotus, voisit esim kitkeä rikkaruohoja, leikata nurmikkoa tms. Luulen, että näille kahdelle olisi nyt viikonloppunakin kysyntää. Minäkin kyllä ehdotan että pyydät paikallidesta ruoka-apuaryhmästä facessa apua. Tosi moni antaa näissä mielellään ruokaa esim pakasteesta.
Missä kaupungissa AP vaikuttaa? Minulla olisi pulloja kassillinen ja ehkäpä muutama kolikko antaa.