Ihmisten tyhmät neuvot elämästä omien epäonnistumistensa ja kokemustensa pohjalta
Olen saanut todella tyhmiä neuvoja eräältä itseäni vanhemmalta ihmiseltä koskien elämää, ja tämä henkilö itse uskoo, että hänen kokemuksistaan tulee muidenkin ottaa oppia, vaikka oma taustani ja lähtökohtanikin olivat täysin erilaisia kuin hänellä. Hän piti minua ihan kauheana omien tavoitteideni kanssa. Masentaa.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kaveri halusi neuvoa asiassa, josta hänellä oli itsellä kokemusta. Alussa hänen neuvonsa olivatkin hyödyllisiä, kun en tiennyt kyseisestä asiasta mitään. Neuvominen muuttui rasittavaksi, kun hän alkoi käyttäytyä niin, että hänen tapansa on kaikessa oikea ja oli siinä vaiheessa jo sietämätöntä, kun hän alkoi marttyyriksi, että "kun on niin yrittänyt auttaa mutta en ole tehnyt, kuten hän on neuvonut". Samalla asia, jossa neuvoi, ei ollut ihan samanlainen tilanteeltaan kuin hänellä. Hän siis ei yrittänyt asettua minun asemaani ja hänen neuvomisensa tuntui painostavalta.
Hän valitettavasti ei ollut edes asiassa oikeassa, vaikka hän toikin esille hyödyllisiä asioita, en olisi voinut hyödyntää tuota tietoa, koska tilanteeni oli erilainen kuin silloin, kun hän oli itse ollut tuossa tilanteessa.
Eli: neuvoja saa toki antaa, mutta jokainen tekee omat päätöksensä ja myös virheensä itse.
Se ei ole oma virhe, jos joku sanoo, että tämä on ainoa oikea tapa toimia ja hänellä on auktoriteettia ja valtaa neuvottavaansa.
ApEi tietenkään ole.
Tarkoitatko vallalla taloudellista valtaa?
En vaan henkistä. Sitä ei usein ole, mutta on mahdollista, että on.
Ap
Minäkin sain noita neuvoja että tee lapsia ja lapsi tuo leivän tullessaan jos sanoi ettei ole rahaa. No sanoin ettei ole miestä, niin tee isätön "vahinko" kakara. Niin että on joillain hirveät paineet lapsettoman elämästä.
Niin ja laihdutus neuvot ovat yleisiä, katso peiliin yms. kun ihmiset suuttuvat jos alkaakin heidän "täydellisen" elämänsä kulisseista tiputtelemaan. Ne tekevät niin kuin muutkin tekevät eivätkä ajattele omilla aivoillaan.
En ole koskaan ollut laumasielu enkä mene lauman mukana ja toiset ovat kuin lampaita että tarvitsee sen laumansa.