Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko laskun maksaa kahdelta tililtä?

Vierailija
13.06.2019 |

Jos minulla olisi vaikkapa 1000 e lasku, niin voinko maksaa 500 e yhdetä tililtä ja 500 e toiselta tililtä samaa viitenumeroa käyttäen?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, millainen kirjanpito-ohjelma maksun saajalla on. En suosittele ilman, että sovit asiasta etukäteen laskuttajan kanssa, sillä sekaannuksen vaara on iso.

Vierailija
2/17 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä, millainen kirjanpito-ohjelma maksun saajalla on. En suosittele ilman, että sovit asiasta etukäteen laskuttajan kanssa, sillä sekaannuksen vaara on iso.

Kysyin samaa asiaa juuri vuokranmaksun näkökulmasta ja suurin osa vastaajista piti mua ihan idioottina että edes kyseenalaistan vuokrayhtiön ohjelmia etteivät osaa laskea yhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voit, kunhan viitemumero on sama, mutta miksi ihmeessä et siirrä toiselta tililtä rahoja sinne toiselle tilille?

Vierailija
4/17 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit, mutta miksi et siirtäisi itse tililtä toiselle ja maksaisi siten.

Vierailija
5/17 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi riittävän että annat oikean viitetiedon, maksat oikealle tillille ja jyvität summan eritileiltä oikein. Tilitiedoiltasi näkyy kyllä että olet maksanut summan.

Ja toivottavasti tilinhaltijana olet itse, eli nimesi näkyy maksunsaajalle.

Vierailija
6/17 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osan voi maksaa juuri noin.

Vierailija
7/17 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrä rahat samalle tilille. Jos ei pysty odottamaan paria pankkipäivää niin käteiseksi ja toiseen pankkiin talletus. :)

Vierailija
8/17 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksan aina kolmelta tililtä, harhauttaakseni.

Sinccis

Vierailija
9/17 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun kyselevät, että koska rahat tulee, niin vastaan HAAAHAAA! on maksettu jo

Sinccis :)

Vierailija
10/17 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska oikeasti lasku on n. 20 000e ja haluaisimme maksaa osan miehen tililtä ja osan minun. Jos siirrämme rahat tiliemme välillä, niin joudummeko maksamaan lahjaveroa tai pankin "kuulusteluun"?

Ap

Vierailija
11/17 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska oikeasti lasku on n. 20 000e ja haluaisimme maksaa osan miehen tililtä ja osan minun. Jos siirrämme rahat tiliemme välillä, niin joudummeko maksamaan lahjaveroa tai pankin "kuulusteluun"?

Ap

Miksi ihmeessä joutuisitte? Kirjoitatte vain tilisiirron selitykseksi esim. "Tilisiirto yhteisen auton ostoon." tai vastaavaa. Jos sitten rahat siirtyvät mainittuun tarkoitukseen muutaman päivän sisällä, on kaikki kunnossa.

Vierailija
12/17 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voibtietty. Katsotte vaan että viite on oikein

Vierailija
13/17 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Etköhän sä tommosissa kaupoissa saa asian sovittua.

Eikö ?

Sinccis

Vierailija
14/17 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut laskuttajana ja viitenumero oli se tärkeä. Ohjelmat osaavat kohdistaa suorituksen oikealle laskulle, jos viitenumero on oikein vaikka lasku olisi maksettu usealta pankkitililtä.

Vierailija
15/17 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi ihmeessä joutuisitte? Kirjoitatte vain tilisiirron selitykseksi esim. "Tilisiirto yhteisen auton ostoon." tai vastaavaa. Jos sitten rahat siirtyvät mainittuun tarkoitukseen muutaman päivän sisällä, on kaikki kunnossa.

Näistä joutuu nykyisin helposti vaikeuksiin. Myin halvan autoni ja pankkiin piti mennä asiaa selittämään pitkäksi aikaa.

Vierailija
16/17 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi maksaa eri tileiltä kun käyttää samaa viitettä. Teemme joskus näin mieheni kanssa.

Vierailija
17/17 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut sama ongelma ettei ehdi siirtymään toiselle tilille rahat (viikonloppu) niin että yhdeltä tililtä pystyisi koko laskun summan maksamaan. Viikonloppuisin siirtyy rahat hitaasti jos ollenkaan ja joidenkin pankkien välillä siirtyy hitaasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän