Onko realistista polkea pyörällä töihin päivittäin, 21 km yhteen suuntaan?
Ajattelin, että jos rutistaisin lomaan saakka? Olisin hyvässä kunnossa lomalle lähtiessäni.
Kommentit (21)
Mulla on kipeä tarve lisätä liikkumistani, ja siksi ajattelin hyödyntää työmatkat, vaikka pitkät onkin.
oli aika surkea rankkasateen jälkeen...
Ei siis fyysisesti rankkaa, mutta voi olla että väsähdän jossain vaiheessa päivää?
Kyllä se ainakin aluksi voi tuntua raskaalta jos kunto ei ole kovin hyvä.
työmatkaa! Varsinkin, jos on paljon mäkiä! Kokeile vaikka viikonloppuna, millainen reitti on oikeasti.
eri asia olisi jos olisit harrastanut tosi paljon liikuntaa tähänkin saakka.
Mieheni ajaa vuoden ympäri 12km/sivu. Kun pääsee alkuun, niin sitä ei sateet, pakkaset tai räntä estä.
Voi tietty olla. :(
No, mulla on ainakin tosi hyvä polkupyörä, matka ei ole kovin mäkinen ja mulla on pohjalla entinen kestävyysurheilijatausta. Ylipainoa ei ole, pelkkä rapistunut kunto. Se on nyt siinä ja siinä jaksanko.
Ei ole kiva mennä töihin ihan kuolleena eli aamuisin minä ainakin poljen rauhallisesti, koska kunnon hikipyöräilyn jälkeen ihmissuhde työn voi pariksi tunniksi unohtaa.:) Kotiin tullessa voikin sotkea kunnolla.
On niin huutava tarve aloittaa jonkinlainen liikunta. Ei toi pyöräily voi kovin paljon enempää aikaa viedä kuin bussilla kulkeminen. Mulla menee bussilla 1,5 tuntia yhteen suuntaan päivässä, voitteko kuvitella! Joudun vaihtamaan kaksi kertaa ja odotella torilla vaihtobussia. Pyörällä vetäsen varmasti nopeammin ton matkan.
helposti pidempikin matka. Aluksi matkaan meni n.35min, nykyään säästä ja tuulesta riippuen 20-25 min. Painokin on laskenut 3kg, vaikka en ole muita muutoksia elämässäni tehnyt.
Itse teininä rippiskoulun ajan poljin saman matkan, 1-vaihteisella pyörällä, mäkistä tietä...nuoruuden kunnossa. Matka taittui silloin noin 40:ssä minuutissa. Päivittäinen hyötyliikunta on loistava idea; ei sadekaan haittaa kun hikoilu lämmittää!
Otatko suihkukamppeet työmaalle? Näin naisena ajattelen heti et ei oo kiva istua töissä hikisenä ja meikit levinneenä..? Itse poljen 4 km suunta yliopistolle...välillä kyllä autolla, liikuntaa harrastan sitten päivän päätteeksi...
Yritän tässä miettiä, että kauanko tuohon omaan matkaani menisi.
ap
En jaksaisi, mutta sehän on ihan persoonakohtaista. Sinulle se voi olla realistinen ajatus, jos motivaatio on kova. Samoin kunto pitäisi olla ainakin vähän keskimääräistä parempi, luulisin.
eli suihkuineen siis runsaat tunnin tarvit aikaa.
jos sulla on hyvä pyörä ni se jeesaa paljon. mutta muutenkin tottakai jasat polkea ja kesäaikaan se on ihanaa ja tekee sut villiks ja onnellisex. eiku poilkemaan vaan.
mä kävin duunissa eri raksoilla ja matkaa ollut usein 15km/suunta, pisimmillään yli 20. tota 15km olen ajanut kans talvisin (tosi raskasta).
mun rauta-arvot on aina ollu vähä alhasia ja silti jaksoin polkemiset ja 8 h raksaduunit. täytyy kyl myöntää et sit illa en paljo muuta jaksanukaa ku välil venytellä ja maata, etenki talviaikaan. sillon ei ollut tätä vauvaakaan hoidettavana...
pyörä kulkuvälineenä on kyllä tässä vuosien mittaan(n. 10vuotta) antanu hyvän peruskunnon vaikka vetelenkin röökiä (ikuinen lopettaja) ja häppääkin tuli joskus liian usein otettua...
suosittelen todellakin että alat polkea töihin. vaikka aluks väsyttäiskin (en usko) niin susta tulee tyytyväinen itseesi (ei siis ettetkö jo nyt olis) ja niin ilonen että säteilläsi sokaiset melkein
Asuin Helsingissä ja olin töissä Vantaalla. Talvisin menin junalla, mutta keväästä syksyyn pyöräilin. Polkemiseen kului aikaa tuulesta riippuen 50-60min.
En tiedä kuinka paljon harrastat liikuntaa ja mikä on kuntosi juuri nyt, mutta silti suosittelisin aloittamaan rauhallisesti eli pyöräilet ensin kolmena päivänä viikossa. Kun hyvälät tuntuu niin lisäät pyöräilykertojen määrää ja parin viikon sisällä olet jo siinä, että voit hyvin pyöräillä joka päivä.
45min, suunnilleenkesti suuntaansa. Joskus lintsasin ja jätin fillarin kaupunkiin ja tulin bussilla kotiin, seuraavana päivänä bussilla kotiin ja takaisin fillarilla.