Hei kotipalvelutyöntekijät, otatteko rahalahjoja asiakkailta?
Olen kotipalvelussa töissä ja usein asiakas haluaisi antaa rahaa lahjaksi hyvästä työstä. Olen aina kieltäytynyt ja nytkin kun asiakas soitti minulle ja olisi halunnut antaa juhannuslahjaksi 50 euroa kun on niin tyytyväinen palveluihini, niin kieltäydyin taas kun se tuntuu jotenkin moraalisesti väärältä.
Mutta siis miten muut teette noissa tilanteissa?
Kommentit (5)
Mielestäni rahalahjoja ei pitäisi ottaa tuossa työssä vastaan.
Lähisukulainen on kotipalvelun hommissa ja on saanut joskus suklaata ja kortteja juhlapyhinä, tuollaisia pieniä ja halpahintaisia juttuja.
Aina voi sanoa, että työnantaja on kieltänyt lahjojen vastaanottaomisen. Siitä ei seuraa kuin ongelmia, jos asiakkaalla on muistiongelmia, voi jatkossa syyttää varkaaksi ja omaiset uskoo.
Rahan ottaminen on yksiselitteisesti kiellettyä. Ja varo, saat vielä kirstunvartijat kimppuusi, jos mummi alkaa puhua rahasta.
Varmaan riippuu vähän asiakaskunnasta.
Minä olen kotiapulainen, mutta käyn perheissä, en vanhuksilla.
Lähes kaikilta saan jouluna kirjekuoren, jossa 100-500€ kiitoksena kuluneesta vuodesta.
En ottaisi, ei tuntuisi minustakaan oikealta, ja myöskään en tiedä antaisiko höpsähtänyt asiakas minulle kenties ainoat rahansa höpsöyttään. Sanoisin, että kiitos riittää ja hymyisilin nätisti.