Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin vedestä menee hiukset ihan kamaliksi - kuin purettua ohutta lentävää lankaa. Muita?

Vierailija
13.06.2019 |

Sama shampoo, eri vesi - eri hiukset.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpölöpö. Hiukset ovat osa elimistöä, joka muuttuu - sopeutuu - ajan kanssa erilaisiin olosuhteisiin. Katsoisit enemmänkin mitä syöt ja mitä ylimääräisiä paskatöhniä tukkaasi laitat. Pesu kaksi kertaa viikossa vauvashampoolla riittää. Unohda föönaukset ja kaiken maailman curly girl -lässytykset ja pistä hiusten"hoito" minimiin. Toimii. Huomaat tulokset noin kuudessa kuukaudessa. Muista syödä riittävästi rasvaa.

Vierailija
2/22 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on helsingissä suihkussa filtterit juuri tuon takia, suosittelen muillekin, esim. saksan amazonista saa halvalla niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko tarkemmin sanoa, mikä aine jää vesijohtovedessä filtteriin?

Ap

Vierailija
4/22 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä AQVA hanasuodatin ja suihkusuodatin.

Vierailija
5/22 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole tällaista huomannut. Olen suihkutellut Helsingissä, Hämeessä ja Kouvolassa. Ei mun mielestä mitään eroa. Enemmän vaikuttaa mulla shampoo ja hoitoaine lopputulokseen.

Vierailija
6/22 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Hgin vedessä jotain puhdistusainetta, kuparia, kalsiumia yms yms? Hapanta, emäksistä? Asiantuntijoita?

Ap

Vierailija
7/22 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hiukseni taas menevät enemmän kiharaan Hesan vesijohtovedestä, mutta pehmeä järvivesi taas suoristaa niitä. Hiusten kuntoon vedellä ei ole vaikutusta, hyvässä kunnossa ovat.

Vierailija
8/22 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen matkaillessa huomannut tuon veden vaikutuksen hiukseen. Kaikista kamalimman tuntuiset ovat olleet New Yorkissa. Helsingissä käydessäni en ole huomannut olevan mitään erikoista hiuksissa, tosin ollaan niin lyhyitä käyntejä että hiukset kerkeää pestä max 2 kertaa.

Vierailija
9/22 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä esimerkki veden vaikutuksesta. Kuvassa on tosin Joensuun järvivesi, mutta täkälainen vesijohtovesikin tekee hiukset hyvän tuntuisiksi.

Eli tässä. Tadaa.

http://kuvanjako.fi/qqbfe.jpg

(vas Hki/oik Jsuu)

Vierailija
10/22 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Hgin vedessä jotain puhdistusainetta, kuparia, kalsiumia yms yms? Hapanta, emäksistä? Asiantuntijoita?

Ap

En tiedä, se vaihtelee myös paljon, ja välillä haisee ihan selvästi kloorille (vaikka siinä ei pitäisi olla klooria).

Suosittelen suodattamaan myös juomaveden, hkin vesi ei jostakin syystä sammuta janoa ollenkaan, kokeilkaa vaikka esim. lähdevedellä/suodatetulla vedellä vs. suoraan hanasta.

Vierailija
11/22 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä esimerkki veden vaikutuksesta. Kuvassa on tosin Joensuun järvivesi, mutta täkälainen vesijohtovesikin tekee hiukset hyvän tuntuisiksi.

Eli tässä. Tadaa.

http://kuvanjako.fi/qqbfe.jpg

(vas Hki/oik Jsuu)

Noi sun hiukset on kuivanneet, ja se on juurikin tyypillistä hkissä veden vaikutuksesta, se kuivattaa myös ihon täällä.

Monilla helpottaa atopiakin filtterillä, tai muuttamalla pois, koska se vesi on noin kuivattavaa.

Vierailija
12/22 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman, mutta eri kaupungeista. Kotikaupungissani tulee pehmeät hiukset, mutta jossain muualla kuivat ja hamppuiset, vaikka pesen samalla shampoolla. Olisiko kyseessä, mihin hiukset ovat tottuneet. Kaikki moittivat meidän kaupungin vettä pahan makuiseksi, mutta itse en huomaa mitään outoa.

Vierailija
13/22 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman, mutta eri kaupungeista. Kotikaupungissani tulee pehmeät hiukset, mutta jossain muualla kuivat ja hamppuiset, vaikka pesen samalla shampoolla. Olisiko kyseessä, mihin hiukset ovat tottuneet. Kaikki moittivat meidän kaupungin vettä pahan makuiseksi, mutta itse en huomaa mitään outoa.

Itsellä sama ilmiö Turun veden kanssa. Vesi on aivan järkyttävän makuista, mutta toisaalta jättää hiukset maailman pehmeimmiksi. Helsingissä asuessa vettä joi mielellään janoon, mutta toisaalta hiukset ja iho olivat kamalassa kunnossa.

Vierailija
14/22 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä kun olen luullu että Helsingissä on Päijänteestå tullu Suomen paras vesi. Kai putket sitten on niin vanhat ja täynnä limamönjää, että pitää lisätä kemikaaleja

Vierailija
15/22 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, asupa Tukholmassa. Hentoinen suomalaistukka oli kuin hevosen jouhta.. Mökillä lähdevedellä tulee sellainen untuvainen vauvan tukka. Eli vesi vaikuttaa todella paljon!

Vierailija
16/22 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahdessa varmaan parasta on puhdas vesi.

Vierailija
17/22 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein 50v ko. kaupungin vettä käyttäneenä: ei pysty komppaamaan. Jos tää on ”ohutta lankaa” en halua edes tietää, mitä se olisi muunlaiselle vedellä. Nimim: latinohius, ja ei, muuta latinopiirteitä ei löydy, sukujuuret on Karjalassa.

Vierailija
18/22 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh, asupa Tukholmassa. Hentoinen suomalaistukka oli kuin hevosen jouhta.. Mökillä lähdevedellä tulee sellainen untuvainen vauvan tukka. Eli vesi vaikuttaa todella paljon!

Eli onko hevosen jouhta tässä positiivinen vai negatiivinen asia? Itse toivoisin että Hgin veden kamala hapsutukkani olisi hevosen jouhta 😏

Ap

Vierailija
19/22 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on pehmeä vesi. Olet varmaan pessyt hiuksesi jossain landen puolikovalla vedellä.

Vierailija
20/22 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Olin työmatkalla Helsingissä viime viikolla ja todella ihmettelin, että normaalisti sileät ja suorat hiukseni olivat aivan hirveässä kunnossa. Latva meni hampuksi ja katkenneet hiukset sojottivat suoraan ylöspäin. Sitten palasin kotiin, pesin hiukset ja ne ovat taas normaalit - eli hyvännäköiset. Mitä ihmettä Helsingissä on vedessä? o.O

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä