Kun nyt taas törmätään siihen faktaan, että erityisesti mies kiihottuu näkemästään niin voisiko kuvitella tämän sitten aiheuttavan erityista...
Vastauksista käy selväksi, että naisten ja miesten sekä eri ikäisten suomalaisten seksihalut heräävät varsin erilaisista asioista. Esimerkiksi alaston vartalo kiihottaa enemmistöä miehistä, mutta vain vajaata kolmasosaa naisista.
– Miehet kiihottuvat yleensä naisia vahvemmin visuaalisista asioista, kuten alastomasta vartalosta. Miesten seksuaalisissa fantasioissa voi myös korostua yksityiskohtaisemmin eri kehon osat.
https://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksiartikkelit/a/6a92ed32-da3d-4a49-…
Muutenkin tarve tasapäistää on merkillinen kun vähän joka asiassa huomataan merkittäviä sukupuolieroja (äänestyskäyttäytyminen mm.) ja joku voisi jopa luulla, että perinteisillä miehisillä mittareilla menetystä arvottavat feministit haluavat olla miehiä. Kovasti korostavat ja ajavat naisillekin perinteisesti miehisiä arvoja kuten uran luomista joka ei tutkimusten ja kyselyjen mukaan ole naiselle yhtä luontaisia kuin miehelle. Miten voi mihinkään yhtälöön laittaa niin monta erilaista muuttujaa ja olettaa saavansa juuri saman tuloksen? Eivät selvästi ota huomioon mitä naiset itse haluavat. You like what you like.
https://img.ilcdn.fi/YmT305Mpt94cptTrJWWR_seapAw=/full-fit-in/612x/img-…
Kommentit (15)
Kyllä minä ainakin välillä meikkaan ja laittaudun ihan vain miestäni varten, ei siinä ole mielestäni mitään kummallista tai hävettävää, enkä koe olevani missään alisteisessa asemassa.
Suurimman osan ajasta meikkaan ihan itseäni varten ja koska se on kivaa.
Tottakai meikkaan miestäni varten. Mies sanoo tähän, että ei tarvis, itelleni tulee olo että miksei muka? Omituista.
Nytkö miehet taas haluaa, että naiset meikkaavat ja laittautuvat miesten iloksi ja jättävät kouluttautumisen väliin, koska miehet haluavat elättää naiset? Kumma, kun avioliitossa ja varsinkin eron tullen naisen huono palkka onkin kaiken pahan alku ja juuri.
Minä ainakin arvostan omaa koulutusta, ammattia ja palkkaa paljon enemmän mitä ulkonäköä. Rahasta on enemmän iloa mitä meikeillä saadusta lopputuloksesta.
En ole eläin, joka viettiensä viemänä kiihottuu tai on kiihottumatta, ja tämä olisi kanssakäymisen ylin ja ainoa muoto vastakkaisen sukupuolen kanssa.
Sen sijaan _kiinnostun_ älykkäistä ihmisistä, joilla on sisäistynyttä viisautta, ja jotka huomioivat muita ja käyttäytyvät ystävällisesti, hymyilevät vilpittömästi.
-nainen
Siis nyt en ymmärtänyt kysymystä. Herättääkö naisissa meikkaamishaluja se että miehet kiihottuvat alastomuudesta??? Ja miten feminismi tähän liittyy?
Vierailija kirjoitti:
Nytkö miehet taas haluaa, että naiset meikkaavat ja laittautuvat miesten iloksi ja jättävät kouluttautumisen väliin, koska miehet haluavat elättää naiset? Kumma, kun avioliitossa ja varsinkin eron tullen naisen huono palkka onkin kaiken pahan alku ja juuri.
Minä ainakin arvostan omaa koulutusta, ammattia ja palkkaa paljon enemmän mitä ulkonäköä. Rahasta on enemmän iloa mitä meikeillä saadusta lopputuloksesta.
Miten meikkaaminen estää kouluttautumisen? Aloituksessahan puhuttiin uran luomisesta eikä koulutuksesta. Naisillehan on usein muut asiat, kuten lapset, tärkeämpiä kuin uran luominen. Ei toki kaikille tietenkään.
Onneksi ei tarvitse yrittää olla viehättävä yhdenkään miehen silmissä.
Jos nainen on kotona ja hänelle tulee kavereita käymään niin hän ei sitä varten meikkaa. Mutta jos kavereiden mukana on yksi tai kaksi miestä niin hän meikkaa. Eli kyllä tavallaan miehiä varten meikataankin, ainakin tiedostamatta.
Mä meikkaan että olisin edustavamman näköinen. Ketä edustan? No itseäni. Oli sitten mies tai nainen, on mukava olla varma itsestään. Meikkaus on vain osa itsevarmuuden luomisessa.
Korostan myös vaatetuksella itseni hyviä puolia.
Miehen visuaalisuudesta en osaa sanoa. Nykyinen mieheni sai tuijottella minua kauan ennenkuin tajusin sen kiinnostukseksi. Vieläkin mietin miksi minä?
Vierailija kirjoitti:
Siis nyt en ymmärtänyt kysymystä. Herättääkö naisissa meikkaamishaluja se että miehet kiihottuvat alastomuudesta??? Ja miten feminismi tähän liittyy?
Otsikkohullun ketjut on hankalia, kun pitää aina sulkea ketju nähdäkseen kaiken mitä hän on mahduttanut otsikkokenttään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin välillä meikkaan ja laittaudun ihan vain miestäni varten, ei siinä ole mielestäni mitään kummallista tai hävettävää, enkä koe olevani missään alisteisessa asemassa.
Suurimman osan ajasta meikkaan ihan itseäni varten ja koska se on kivaa.
Meikkaatko jos vietät yksin kotona illan? Vai pitääkö lähteä ulos ihmisten ilmoille että meikkaat "itseäsi varten"?
Aloitusviestiin olisin totta kai voinut vielä lisätä, että tarve on niin olennainen osa naista ja naiseutta ettei nainen edes itse sitä huomaa eli ei edes oikein tiedä kelle tai mitä varten meikkaa. No se on juuri se mitä voisikin olettaa. Joka kommentissa tosiaan juuri naiselle tulee tarve meikata, ei siis sille miehelle. Ja ihan muuten vaan.
Ei vaikuta asiaan. En ole koskaan meikannut. Enkä tee niin tulevaisuudessakaan.
Minulla ei ole mitään luontaista tarvetta meikkaamiseen mutta kyllä olen tähän asti itseni ihan naiseksi kokenut. Ja hyvin on naama miehille kelvannut ilman suurempaa ehostustakin. Jos jollekin ei riitä niin ei tarvitse riittääkään.
Voit kuvitella niin.