Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirveä morkkis luottotietojen menemisestä

Vierailija
13.06.2019 |

Merkintä tuli ajanjaksona, kun olin kipeä todella paljon. Minulla on yksi perussairaus ja tuolloin olin myös toipumassa leikkauksesta sekä nielutulehduskierteessä. Nukuin paljon. En avannut postia joka päivä.
Kun avasin kirjeen, jossa uhattiin luottotietojen menetyksestä, siinä oli epämääräisiä laskuja joiden taustaa olisi pitänyt selvittää (DNA laskuja joiden alkusummat 0,21 ja 0,24 euroa yms.laskuja, joita mielestäni en ollut saanut edes tietoon). Asia kumminkin jäi, enkä saanut ajoissa pyydettyä lisäaikaa vastaamiseen - luulin että aikaa pyytää lisäaikaa oli, mutta se oli juuri mennyt umpeen kun vihdoin soitin ja kysyin.
Näin tapahtui siis luottotietojen menetys ja merkintä roikkunee parin vuoden ajan.
Häpeän ja harmittelen suuresti, kun koko jutun välttäminen oli niin pienestä kiinni ja silti mokasin siinä. En usko, että tulevat vuokranantajat, työnantajat ja muut uskovat, että kyseessä on välttämättä vahinko ja sairastaminen. Huumeet ja holtittomuus kai useimmilla tulee mieleen merkinnästä.
Tekee mieli lannistua ja olla edes hakematta mitään. Epäilisin aina kumminkin, että mahdollinen hylkääminen johtuu merkinnästä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö koulutuksellasi voi hakea muita töitä kuin sellaisia, joissa tarkistetaan luottotiedot.

Vierailija
2/5 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö koulutuksellasi voi hakea muita töitä kuin sellaisia, joissa tarkistetaan luottotiedot.

Mun sairaudenkin takia on aika rajoitettua, mitä työtä pystyn tekemään (ei liian fyysistä, mutta ei myöskään pelkkää paikallaan oloa). Koulutus on kaupan alalle.

Parasta varmaan olisi yrittää opiskella tässä välissä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä, yksi merkintä pysyy vain sen pari vuotta, maksimissaan kolme. Nyt maksat laskut ajoissa etkä päästä uusia perintään, niin et enää muutaman vuoden päästä muistelekaan koko asiaa. Kämppää et ehkä nyt vähään aikaan saa vaihdettua, mutta muuta ongelmaa ei välttämättä tule. Ei kaikki työnantajat kysele maksuhäiriöiden perään.

Vierailija
4/5 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä välitä, yksi merkintä pysyy vain sen pari vuotta, maksimissaan kolme. Nyt maksat laskut ajoissa etkä päästä uusia perintään, niin et enää muutaman vuoden päästä muistelekaan koko asiaa. Kämppää et ehkä nyt vähään aikaan saa vaihdettua, mutta muuta ongelmaa ei välttämättä tule. Ei kaikki työnantajat kysele maksuhäiriöiden perään.

Kämppä juuri olisi ollut hyvä saada vaihdettua. Mutta ei se kai ole sanottua, etteikö saisi sitäkin, jos hakee vaikka jonnekin missä on puutetta vuokralaisista ja res-merkinnän kumminkin jo sain. Soimaan itseäni ja ihmettelen kovasti, että en soittanut lisäaikaa heti. Olin varmaankin tosi masentunut sitten vielä kaiken lisäksi, kun en vaan tehnyt sitä!

Kiitos myötätunnosta. ap

Vierailija
5/5 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan yhden hyvän neuvon, jos ei ole rahaa heti maksaa laskuja niin luuri käteen, soitto ja pyyntö maksuajan pidennykselle, onnistuu nykyään lähes joka yrityksessä.