Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulle epäselvää että kerrostalossa saa kuunnella musiikkia?

Vierailija
13.06.2019 |

Näihin jotka ärsyyntyy törmää aina. Ongelma on vaan siinä ettei ärsyyntyjällä ole todellista syytä ärsyyntyä kun naapuri kuuntelee normaalin puheen voimakkuudella musiikkia sillon tällöin max 2h päivässä ja ei hiljaisuusaikaan kuuntele musiikkia. Kaikki normaalin elämisen äänet on kerrostalossa sallittuja siis muutkin kuin suihkussa käyminen ja vessanpöntön veto, näihin muihin ääniin kuuluu esim musiikin kuuntelu ja TV katsominen. Se että kerrostaloissa on yleensä huono äänieristys ei ole asukkaan vika, huonon äänieristyksen ei tule estää normaalia elämistä ja sopu sijaa antaa se että naapuri kuuntelee sillon tällöin musiikkia tarkoittaa myös että itse saat nauttia samoista viihdykkeistä vapaasti ja jos aloitat häiriköinnin ja kuvittelet ahdistavasi naapuria sillä tavalla että kun hän kuuntelee musiikkia niin menet kiusallasi laulamaan nuotin vierestä seinän viereen matkien naapurin kuuntelemaa kappaletta niin et onnistu, korkeintaan häpäiset siinä itsesi aikuinen ihminen, ainiin eihän sulla ole omaatuntoa joka kolkuttaisi!

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäpäs kuuntelen kuulokkeilla, niin ei tarvii kuunnella naapurien koputuksia.

Kuulokekuuntelu ei ole yhtään sama asia kuin kaiuttimilla kuuntelu.

Vierailija
22/36 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki voit kuunnella musiikkia, mutta et niin kovalla, että se kuuluu naapuriin. Meillä on tällainen nuori mies naapurina, jolle on asiasta sanottu monesti mutta niin vaan bassonjytke kuuluu aina välillä meidän asuntoon. Se ei vaan tajua!

Mikä vastuu on kuulijalla? Oletko aivan varma, että kerrostalossa pitää elää niin, että mitään ääniä ei naapuriin kuulu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki voit kuunnella musiikkia, mutta et niin kovalla, että se kuuluu naapuriin. Meillä on tällainen nuori mies naapurina, jolle on asiasta sanottu monesti mutta niin vaan bassonjytke kuuluu aina välillä meidän asuntoon. Se ei vaan tajua!

Mikä vastuu on kuulijalla? Oletko aivan varma, että kerrostalossa pitää elää niin, että mitään ääniä ei naapuriin kuulu?

Ei todellakaan pidä. Kerta on itsensä asuttanut sellaiseen loukkioon jossa naapureiden asunnot ovat kiinni toisissaan niin täytyy ymmärtää että naapureiden asunnoista kuuluu myös ääniä ja vaikka tälläsissä toisissaan kiinni olevissa kopeissa asutaankin niin silti on oikeus myös normaaliin elämään johon kuuluu musiikin kuuntelu ja tv katsominen! Kerrostaloissa asuu aina yks talopoliisi/kiusaaja/kyylä jonka mielestä normaali eläminen on myös synti jos se sattuu häiritsemään häntä. Hänellä on niin itsekäs ja ruma luonne että hän haluaa määrätä tahdin miten muut elää, hänestä ei tippaakaan löydy joustavuutta ja suvaitsevaisuutta!

Vierailija
24/36 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs rivariasunnossa asuva tuttavani sai naapurikseen "häirikön".

Uusi naapuri katsoo televisiota jatkuvasti ja se kuuluu naapuriin niin että "juuri ja juuri kuuluu".

Ei kuulemma melua hiljaisuusaikana, "mutta kun edellisen asukkaan aikana ei kuulunut mitään.".

Häiritsijä on työkyvyttömyyseläkkeellä oleva kaljaveikko sosiaalitoimen vuokraamassa kämpässä ja naapurit omistusasujia.

Taitaa tenukeppi saada häädön normaalin elämän äänistä.

Vierailija
25/36 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, jos kuuntelette musiikkia niin kuunnelkaa riittävän lujalla. Rasittavaa sellainen että kuulee juuri ja juuri mutta ei ihan saa selvää mitä kuunnellaan. Sama kuin linja-autoissa joissa soitetaan radiota mutta niin hiljaisella ettei sitä oikeastaan kuule mutta kuulee kuitenkin että se on päällä. Ei vain voi olla kuuntelematta ja se on rasittavaa, olisi parempi että soi kunnolla jolloin siihen on helpompi olla kiinnittämättä huomiota.

Vierailija
26/36 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitan kitaraa, bassoa ja sähkörumpuja aina kuulokkeet päässä. Samoin musat kuunnellaan langattomat kuulokkeet päässä. Vain urpot huudattaa sitä captain jackiä bassot täysillä.

Vierailija
27/36 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.hs.fi/teknologia/art-2000005961649.html

Kuulokkeissa piilee vaaroja, etkä huomaa niitä heti – Jos tunnistat nämä merkit, olet altistanut korvasi kuulovaurioille

Asiantuntija listaa riskit, jotka jokaisen kuulokkeilla musiikkia kuuntelevan pitäisi tietää.

Kuulokkeiden käyttö voi heikentää kuuloa salakavalasti, koska pienet meluvauriot kasautuvat vuosikausien kuluessa.

Kuppimaisia kuulokkeita pidetään hivenen verran parempana vaihtoehtona kuin nappikuulokkeita, sillä kuppimaiset kuulokkeet pitävät paremmin ulkopuolisia ääniä loitolla, jolloin äänenvoimakkuus voi olla pienempi kuin nappikuulokkeilla.

WHO suosittelee, että musiikkia kuunnellaan kuulokkeilla maksimissaan vain tunnin verran päivässä.

Vierailija
28/36 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että pilatkaa vaan kuulonne kuulokkeilla ettette häiritsisi kerrostalossa naapuria, mulle kuulo on aistina ainakin niin tärkeä etten halua sitä heikentää tai menettää joten vähät välitän jos naapuriani häiritsee kun rentoudun silloin tällöin kuuntelemalla musiikkia! Tuossa uutisessa myös sanotaan että kuppimaiset kuulokkeet ovat vain HIVENEN verran korville paremmat kuin nappikuulokkeet ja edes niillä laadukkailla kuppimaisilla kuulokkeilla ei suositella kuuntelemaan musiikkia tuntia enempää päivässä. Toisin kun taas läppäriltä ja radiosta voit kuunnella musiikkia niin monta tuntia kuin haluat!

Minun mielestäni edes kerrostalonaapurilla ei ole oikeutta pakottaa minua käyttämään kuulokkeita ja ottamaan kuulovaurion riskiä. Kuulo ei heikkene hetkessä, mutta vuosien käytön jälkeen kuulokkeiden käytön seuraukset voi olla huomattavissa!

Vierailija
29/36 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäs kuuntelet ja muista että et voi koskaan tietään minkälaisessa mielentilassa se naapuri pirinisti on psykooseissaan. Sweet Home.

30/36 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minuahan ei kiinosta miten naapuri mieltään osoittaa olen normaaleja asiota tehnyt ja silti on patteriin koputettu. Minua ei voisi vittuakaan kiinostaa senkun luulee jotain voivansa. Haha haa ei siitä häätöäkään tule eli ihan rauhasssa i dont give a fuck 🖕

31/36 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näitä ihmisiä ikinä edes nää so dont give a fuck 😜🖕

32/36 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se minulle kuluu hankkii apua 😂

33/36 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sinulle kuuluu

Vierailija
34/36 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki kuulokkeet.

Sitten sinä valitat kun pompin musiikin tahdissa ympäri kämppää.

Mulla oli joskus naapuri, joka välillä lauloi oikein antaumuksella ja kuunteli musiikkia. Se oli ihanaa 🤗

Antakaa ihmisten pitää ne pienet ilonsa siellä kotonakin. Tai muuttakaa omakotitaloon.

Vierailija
35/36 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei ole. Kun mitä kuuntelen metallia, myös naapurini kuuntelee. Usein joku hakkaa myös seinää tai patteria, tosin eivät pysy reppanat tahdissa. Tälloin pitää musiikkia laittaa kovemmalle jotta he kuulevat rytmin paremmin.

on sentään metallia, eikä jotain suomiräppiä, jonka vuoksi pitäisi hypätä parvekkeelta

Vierailija
36/36 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, jos kuuntelette musiikkia niin kuunnelkaa riittävän lujalla. Rasittavaa sellainen että kuulee juuri ja juuri mutta ei ihan saa selvää mitä kuunnellaan. Sama kuin linja-autoissa joissa soitetaan radiota mutta niin hiljaisella ettei sitä oikeastaan kuule mutta kuulee kuitenkin että se on päällä. Ei vain voi olla kuuntelematta ja se on rasittavaa, olisi parempi että soi kunnolla jolloin siihen on helpompi olla kiinnittämättä huomiota.

Oi, mulla sama! Jos kuuntelee niin kuunnelkoot edes, niin että saa selvää mikä biisi on menossa 😁

Joskus koittanut nukkua ja häiritsee se kun bassonjytke kaikuu rakenteita pitkin. Ei se jytke häiritse vaan se, kun on tuttu biisi mutta ei saa biisiä millään mieleen.

Joku naapuri luukuttaa telkkariaan niin kovaa, että tietää mitä ohjelmaa katsoo. Ainakin huutokauppakeisarin tunnari on tuttu. Jotain satunnaisia ölähdyksia kuuluu myös, kielestä en ota yhtään selvää.

Ei mua haittaa, kunhan tosiaan antavat yörauhan.

Ja itse käytän korvatulppia jos yritän nukkua ja joku meluaa.