Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi helkkarissa potilaat ei soita kelloo ja pyydä kipulääkettä vaan vaikeroi kivusta?

Vierailija
12.06.2019 |

Häh?

Toinen kerta sairaalassa leikattavana, eri huonekaverit, sama meno jatkuu.

Viimeksi mummo valitti ja ulisi koko yön kipua. Lähdin pari kertaa itse vastaleikattuna kansliaan pyytämään apua hänelle.

MIKSI? Eikö tule mieleen että muillakin on kipuja ja haluaisi nukkua?

Viimeksi myös rohkaisin soittamaan hoitajaa mutta ei.

Sattuu välillä itseäkin jumalattomasti mutta joko kärsin tai pyydän kipulääkkeen.

Jahah, nyt aloitti toinenkin kun heräsi ehkä ensimmäiseen.

Yö helvetistä.

"Aijaijaijaijaiohhoh ohhoh aijjai aijjai" jne.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen potilas oksensi, hoitsu tuli huoneeseen, ENSIMMÄINEN LOPETTI VALITTAMISEN! Ehkä jottei häiritse??

Vierailija
2/41 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on pari kertaa siirretty nuorehko huonetoveri mummojen huoneesta, kun ei ole tullut toimeen mummojen kanssa (TV täysillä tai muu erimielisyys). Itse olen hiljainen ja hyvin siedetty kaveri sairaalassa, nukun ja luen puhelinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin vanhemmat ihmiset ajattelevat olevansa vaivaksi ja ovat tottuneet siihen, että kaikki hoidetaan itse.

Itsekin muutamaan otteeseen ollut vuodepotilaana osastolla ja mummot ovat niitä, jotka eivät millään meinaa pyytää apua. Itsehän kilkutan heti jos sattuu tai edes alkaa tuntumaan siltä, että kohta sattuu, hoitajille maksetaan hyvästä hoidosta! :D

Vierailija
4/41 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niillä on maksimiannokset jo, mutta valitus pysyy

Vierailija
5/41 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti on kokemusta, että kipuun ei saa mitään apua. Kai siitä tulee jotain säästöä.

Vierailija
6/41 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipulääket ei saa antaa liikaa

Vierailija
7/41 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on leikkauksien jälkeen aina niin kovat kivut ettei lääkkeet toimi kuin hetken, saan yleensä nestemäistä kipulääkettä.

Ja sitä saa vaan harvoin, joten siksi kärvistelen kunnes saa toisen annoksen.

Vierailija
8/41 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä he ovat kivusta tokkurassa ja sekaisin, liian heikkoja soittamaan sitä kelloa? Onhan se tietysti kamalaa, ettei tule huonekaveria ajatelleeksi.

Miksi sinä et soittanut kelloa, vaan lähdit käytäville toikkaroimaan? Eihän tuollaisessa ole mitään järkeä.

Vierailija
9/41 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mäkin olen ihmetellyt. Luultavasti eivät halua herättää huomiota, ja sitten melkein roikkuvat paidanhelmassa kun se ainoa ei-hoitaja tulee huoneeseen (ja käskee soittamaan kelloa). - Laikkari

Vierailija
10/41 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin sairaalassa on terveitä ihmisiä, siksi ne kipuiset ei ajattele sinua vaan omia kipujaan.

Vierailija
11/41 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne lääkkeet ei auta ja käy kipeää? Tokkopa ihan tarkoituksella sinua hereillä pitävät, varmasti mieluummin itsekin nukkuisivat (kivutta). Kipu voi olla muutakin kuin sinun pikku kolotus, se voi olla joskus ihan järkyttävää eikä siinä voi nukkua, edes ajatella.

Vierailija
12/41 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin aamulla hoitajalle, että mummolla on ollut kipuja ja vaikenee aina kun hoitaja tulee. Hoitaja kysyi mummulta, oliko ollut kipuja, ja tämä vastasi että ei!! Tarjottiin kipulääkettä ja vähätteli ettei tarvitsisi.

Sain nukuttua kolme tuntia kun hän vaikersi ja voivotteli läpi yön. Aina kun hoitaja tuli, oli hiljaa.

En soita itselleni kelloa jos ei ole ääretön pakko, mutten kyllä pidä ääntäkään vaikka sattuu kuinka. Surffailen muutenkin vain hiljaa puhelimella.

En ymmärrä. Ei kuulemma tarvinnut kipulääkettäkään. Mitä ihmettä?

Pyydän yöksi korvatulpat jos täältä saa.

Viimeksi oli tosiaan sama. En käsitä.

Vierailija
13/41 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ajattelen muitakin vaikka kivut on välillä kovat, iso leikkaus eilen. Pidätän vain hengitystä ja puren huulta.

Onko tuommoinen normaalia että tunteja hokee aijjaijjai oh hoh EIKÄ SITTEN HUOLI LÄÄKETTÄ? Ei pyytänyt yöllä kun hoitajat kävi, ei soittanut kelloa.

Sanon kyllä vielä hoitajille että katsoo vaikka verenpaineen tms onko itse asiassa kivuissa vaikkei myönnä. Ap

Vierailija
14/41 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipulääkityksestä täällä: sain aamulääkkeeksi YHDEN PANADOLIN. Oikeesti. Eilen todella iso leikkaus. Jos se on tätä tasoa kivunhoito. Ap

Vierailija
15/41 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysipäinen ihminen osaa laskea koska kannattaa sitä kipulääke pistosta pyytää. Kannattaa pyytää ennenkuin edellisen vaikutus lakkaa. Itselläni toimi ihan hyvin 7 n tunnin väli ja kun jalka oli poikki , leikattu ja kipsattu en tuntenut kipua missään vaiheessa. Itse pystyin lähtemään liikkeelle heti kun hoitajat patisti vessaan ja pesulle. Mummelit vinkui, että sattuu ja makasivat sängystä. Minut kotiutettiin ,vinkujat siirrettiin terveyskeskukseen makaamaan.

Vierailija
16/41 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se aiaiain hokeminen auttaa kipuun? Vieläpä aikuisella ihmisellä? Itselläni on reuma ja välilevyn pullistuma enkä ole koskaan ääneen ulissut, että sattuu.

Vierailija
17/41 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kipulääkityksestä täällä: sain aamulääkkeeksi YHDEN PANADOLIN. Oikeesti. Eilen todella iso leikkaus. Jos se on tätä tasoa kivunhoito. Ap

No sitähän se on. Sitten vielä kettuilut päälle, jos soittaa kelloa tuollaisen asian takia

Vierailija
18/41 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks te ootte siellä sairaalassa. Ei kait av palstalaiset oo vielä niin vanhoja että ovat mummojen kanssa samalla osastolla.

Vierailija
19/41 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokun ihmiset on erilaisia tuntevat kipua erilailla, oli sitten jalka poikki ja lantio murskana, toiset pärjää buranalla ja toiset nukutetaan kun on niin kovat kivut.

Toisille kipu helpottaa kun ärisee ja toiset voi purra huulta.

Mummosta en tiedä miksi tekee niin, ehkä kun vanhat ihmiset ja miehet kokevat ettei kipulääkettä kannata ottaa vasta kun on pää kainalossa. Kokevat sen heikkoudeksi.

Vierailija
20/41 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tietenkin pyytää lisää kipulääkettä ellei tuo panadol auta. Kipuja pyritään hoitamaan mahdollisimman lievillä kipulääkkeillä, se on potilaan etu ettei heti anneta opiaatteja vaan vasta silloin kun on pakko. T. sairaanhoitaja joka myös itse ollut useassa isommassa leikkauksessa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi