Epäilen, että mies jota tapailen on sittenkin naimisissa...
Olemme tapailleet muutaman kuukauden. Mies on kertonut eronneensa muutama vuosi sitten. Hänellä on vaativa työ ja paljon erilaisia harrastuksia (+ hänen kaksi poikaansa ovat hänen luonaan usein eivätkä tiedä minusta), joten tapaamme melko harvoin, 1-2 viikon välein. Syitä, miksi olen alkanut epäillä asiaa on monia:
- yhteydenpito on erikoista, eli mies ei juuri koskaan vastaa heti puheluihini tai viesteihini, vaan vastaa pitkälläkin viiveellä tai soittaa myöhemmin takaisin (tämä nyt voi toki johtua työstä ja harrastuksistakin)
- miehen kotona on erikoisia juttuja, sellaisia, jotka eivät ns. sovi miehen kotiin, esim. lyhtyjä, valohärpäkkeitä peileissä ym... sisustus on jotenkin naisellinen, ja kuitenkin mies sanoo muuttaneensa asuntoon eronsa jälkeen
- viimeksi kun kävin hänen luonaan, pihassa oli naisten pyörä, ja parisängyssä oli kaksi peittoa ja tyynyä, lakanat oli selvästi vaihdettu ennen tuloani
- seinillä on pari valokuvaa "ex-vaimosta"
- mies ei ole koskaan pyytänyt minua yöksi luokseen tai tullut minun luokseni yöksi
Toisaalta en ole nähnyt naisten vaatteita, kenkiä tai kosmetiikkaa asunnossa. Lisäksi hän on tosiaan vienyt minut kotiinsa (naapuritkin ovat nähneet minut), ja esim. pussailee minua avoimesti pihassa. Liikkuu muutenkin kanssani myös julkisilla paikoilla. Olen kysynyt mieheltä suoraan tapaileeko lisäkseni jotakuta muutakin, ja hän kieltää tapailevansa. En kehtaa kysyä onko hän naimisissa, koska se on mielestäni loukkaavaa mikäli niin ei olekaan. Asia vaivaa minua kuitenkin.
Mitäs mieltä palstatuomarit ovat?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä voi olla sinun lisäksesi toinen nainen, ei kuitenkaan ex-vaimo. Suhde on sen verran vakiintunut, että nainen on sisustanut miehen asuntoa vaikka eivät yhdessä asukaan. Jos ei ole läheisissä väleissä naapureiden kanssa eikä tämä toinen nainen asu miehen luona vakituisesti, niin miehen ei tarvitse pelätä naapureiden reaktioita.
Ei kai tuossa auta kuin tehdä pari yllätyskäyntiä miehen luo ja katsoa onko tällä yövieraita vaikkapa silloin kun lapset ovat äidillään.
Mutta tässä teoriassa omituista on se, että jos nainen alkaa hengaamaan miehen kanssa, niin yleensä ekana ilmestyy miehen kotiin hammasharja, shampoopullot, kosmeettiset tuotteet yms. eikä sisustuslyhdyt. Samoin keittiöön ilmestyy talouspaperi, kauniit astiat, balsamiviinietikka tai hyvälaatuinen oliiviöljy, kukkia ikkunalaudalle. Miksi siis miehen kotona ei ole minkäänlaista tuontyyppistä tavaraa? Siitähän se naisen pesänrakennus yleensä alkaa.
Siksi varmaan ei ole tuontyyppistä tavaraa, koska ihan kaikki naiset eivät välitä noista tummennetuista asioista. Usko pois. Esim. minulla (nainen 44v.) ei ole edellä mainittuja tuotteita (toki astioita on, mutta ihan tavallisia, ei kovin kauniita), mutta taas erilaisia lyhtyjä ja koristevaloja löytyy.
Täytyy kyllä vielä mainita, että hieman laittoi naurattamaan hienosteleva mainintasi "balsamiviinietikka ja hyvälaatuinen oliiviöljy". :D En tunne yhtään naista tai miestäkään, joka käyttäisi noita, joten ei noiden puuttuminen tarkoita yhtään mitään.
(eri vastaaja)
Vierailija kirjoitti:
Jos mies erossa otti tai sai jotain vanhoja astioita ja muita tavaroita ja käyttää niitä koska ei vaan kiinnosta hankkia uusia?
Joo, ja ne tuovat lapsille turvallista ja kotoisaa oloa. Samoin kuin äidin kuva.
Mutta vaikka mies olisi sinänsä rehellinen, niin kyllä ap on jäämässä hätään tuon "suhteensa" kanssa kun tunteet ovat (luonnollisesti) heränneet. Miehelle luultavasti vain pano.
Ap: Kannattaisi tosiaan ottaa tunnepuoli ja suhteen tila puheeksi, ettet vaivu syvemmälle itsepetokseen. Tai voihan siitä iloinen yllätyskin seurata. Kaikki on mahdollista.
Koska et halua kysyä/udella/keskustella miehen kanssa tunnoistasi siksi, että koet sen tunkeilevaksi et kai voi muuta kuin ottaa riskin edelleenkin miehen suhteen? Luottaa, miten aika näyttää totuuden.
Sinulle se odottelu on tietenkin tylsää, kestää ikävät epäilyksen hetket, mutta periaatteensa joko pitää tiukasti tai sitten uskaltaa olla avoin. Keskustella ja kysellä voi niin monella eri tavalla. Ja jos et pysty kohtaamaan miestä kuin olemalla tietyssä tunkeilemattoman naisystävän roolissa, niin silloin olet siinä roolissa. En tiedä onko se hyvä pohja suhteelle jatkoa ajatellen?
Eikös se parasta silloin ole, kun elää vain tässä hetkessä? Älä kelaa jo elettyä, älä kelaa huomista, vaan nauti hänestä just nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä voi olla sinun lisäksesi toinen nainen, ei kuitenkaan ex-vaimo. Suhde on sen verran vakiintunut, että nainen on sisustanut miehen asuntoa vaikka eivät yhdessä asukaan. Jos ei ole läheisissä väleissä naapureiden kanssa eikä tämä toinen nainen asu miehen luona vakituisesti, niin miehen ei tarvitse pelätä naapureiden reaktioita.
Ei kai tuossa auta kuin tehdä pari yllätyskäyntiä miehen luo ja katsoa onko tällä yövieraita vaikkapa silloin kun lapset ovat äidillään.
Mutta tässä teoriassa omituista on se, että jos nainen alkaa hengaamaan miehen kanssa, niin yleensä ekana ilmestyy miehen kotiin hammasharja, shampoopullot, kosmeettiset tuotteet yms. eikä sisustuslyhdyt. Samoin keittiöön ilmestyy talouspaperi, kauniit astiat, balsamiviinietikka tai hyvälaatuinen oliiviöljy, kukkia ikkunalaudalle. Miksi siis miehen kotona ei ole minkäänlaista tuontyyppistä tavaraa? Siitähän se naisen pesänrakennus yleensä alkaa.
No koko juttu on omituinen, mutta...
Jotkut miehet ovat tarkkoja noiden naisten kosmetiikka ym. juttujen kanssa. Eivät salli niitä asuntoonsa. Koska. Yleensä heillä on useampi nainen joko yhtäaikaa tai limittäin eivätkä halua näiden saavan tietää toisistaan. Yleiset taloustavarat tai huonekalut on aina suht helppo selittää avioeron peruina tai lahjoina.
Minullakin on tyynyt ja peitot parisängyssä niin kuin sitä käyttäisi kaksi koska epäsymmetria häiritsisi minua, sinkku olen ollut vuosia. Sisustamaan tosiaan voi pyytää jonkun. Minulla exät on eron jälkeen pyrkineet tekemään sitä koska kämppäni on ollut kolkko kaiketi. En tiedä onko se sitten jotain sääliä vai mitä. Puhelimeen vastaamattomuuten en osaa sanoa. Itselläni on aina puhelin äänettömällä ja en kulje se kädessä. Harva kai näin tekee kuten minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaiseen en aio ryhtyä. Lähtökohtaisesti yritän luottaa toisen ihmisen sanaan. Lisäksi pidän itseäni sivistyneenä ja aikuisena ihmisenä, joten en "yllätyshyökkäile" kenenkään kotiin kutsumatta. Omassa mielessäni asia vain mietityttää ja vaivaa, koska on sellainen tunne ettei kaikki ihan ole sitä miltä näyttää.
Hmmm... Kirjoitit otsikossa, että "Epäilen, että mies jota tapailen on sittenkin naimisissa..." ja sitten kuitenkin päätät luottaa täysillä mieheen.
Jos siis luotat, niin luota sitte kunnolla ja lopeta tuollainen vainoharhainen miettiminen ja epäily heti. Jo tämän aloituksen kirjoittaminen on sinulta täysin ihmeellinen juttu.
Mistä muuten puhutte miehen kanssa? Et uskalla ja viitsi kysellä häneltä mitään oikeita asioita, vaan ilmeisesti vain naitte kun näette.
Olen ollut aikoinaan tietämättäni toinen nainen ja aika moni juttu kilkattaa nyt kelloja. Tee kuitenkin niin kuin haluat, mutta älä tule valittamaan myöhemmin kun mies petti.
Vierailija kirjoitti:
Äkkiäkös mies piilottaa naisen hammasharjan, meikit ja vaatteet.
Niinkö?! Mun tavaroita on kyllä niin jumalaton määrä ympäri taloa että miehellä menisi pieni ikuisuus jos yrittäisi kaikki vaimon tavarat kätkeä jonnekin 😂
Oletettavasti kuitenkin harrastatte seksiä tai se mahdollisuus on olemassa? Se nimittäin selittää ainakin puhtaat lakanat, vaikuttaa lähinnä huomaavaiselta. Eniten tässä huolestuttaa se, jos mies on kovinkin välttelevä etkä tunne luontevaksi hänen kanssaan näistä asioista keskustella? Eihän miehen naimisissa tarvitse olla, mutta mitä tahansa muuta säätöä voi taustalta löytyä. Yleensä rakastunut ja vakavampaan suhteeseen valmis mies kuitenkin on asioistaan aika avoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime kädessä et voi oikein saada tietoosi asian oikeaa laitaa, vaikka kuinka epäilisit.
Ex-vaimon kuva seinällä kuulostaa oudolta.
Yksi pointti on kyllä se, että miksi suostut tapailuun, jossa ei olla toisen luona yökylässä? Tosin yökyläily ei taas estä miestä olemasta epärehellinen. Minua vedätti varattu mies, kun vaimo oli muualla, yökyläily siis toteutui siten. Ja myös tuo varattu mies säntillisesti laittoi iltaisin tiettyyn aikaan hyvänyöntoivotukset, ettei vaikuttanut siltä, että hän olisi "varattu toisaalla".
Mitäs jos otat ne valohärpäkkeet ym. puheeksi tyyliin "ai tykkäät sisustaa, onpa yllättävä piirre miehellä". Voihan niillekin löytyä joku selitys, esim. on vaan saanut ne erossa tai saanut joltain.
Suostun, koska olen kaiketi rakastunut tähän mieheen. -ap
Mutta et ole edes viettänyt kokonaista vuorokautta hänen kanssaan yhtä soittoa? Nyt varovasti siellä.
Tavallaan olen ja en. En kerro ihan kaikkia yksityiskohtia, ettei tästä voi tunnistaa meitä kumpaakaan. -ap
No jos olette esimerkiksi käyneet vaan reissussa ja olleet yötä laivalla tai hotellissa, niin sitä ei tietenkään lasketa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi varmaan ei ole tuontyyppistä tavaraa, koska ihan kaikki naiset eivät välitä noista tummennetuista asioista. Usko pois. Esim. minulla (nainen 44v.) ei ole edellä mainittuja tuotteita (toki astioita on, mutta ihan tavallisia, ei kovin kauniita), mutta taas erilaisia lyhtyjä ja koristevaloja löytyy.
Täytyy kyllä vielä mainita, että hieman laittoi naurattamaan hienosteleva mainintasi "balsamiviinietikka ja hyvälaatuinen oliiviöljy". :D En tunne yhtään naista tai miestäkään, joka käyttäisi noita, joten ei noiden puuttuminen tarkoita yhtään mitään.
(eri vastaaja)
Stereotypioissa tietysti liikutaan. Mutta mietipä keskiverto mies, joka osaa jotain ruokaa laittaa versus nainen, joka osaa laittaa ruokaa ja syö terveellisesti. Kyllä se näkyy keittiössä. Jos nainen syö itsekin pelkkää pakastepizzaa niin ei hän tietenkään silloin mitään balsamicoa hanki.
Minä tapailin miestä, jolla oli keittiössä balsamicoa suihkepullossa. Mies itse söi paljon valmisruokia. Käytin itse tuota balsamicoa johonkin ruokaani, ja mies oli vaan että "ai mulla on tämmöinenkin". Ei siis ollut oma hankinta.
Mulla nyt vaikea tilanne, kun aluksi luulin miehen olevan jo tyyliin erovaiheessa ja nyt näin ei olekaan. Nyt olen jo kerran välit katkaissut, että ottakoon yhteyttä sitten jos eroaa oikeasti ja on niitä oikeita tunteita mua kohtaan olemassa. Kuitenkin sitten sorrun viesteihin vastaamaan ja menen taas aivan pihalle mitä pitäisi tehdä. Tuntuu, että olen tähän mieheen jopa rakastumassa. En oo ikinä varattuihin seonnut aiemmin, toki seksiä tässä ei ole ollut, koska en vaan pysty varatun perheellisen kanssa ja koska tunteita kuitenkin on. Kun olisi rohkeutta katkaista välit kokonaan ja luottaa tulevaisuuteen, että menemme yhteen, jos näin on tarkoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaiseen en aio ryhtyä. Lähtökohtaisesti yritän luottaa toisen ihmisen sanaan. Lisäksi pidän itseäni sivistyneenä ja aikuisena ihmisenä, joten en "yllätyshyökkäile" kenenkään kotiin kutsumatta. Omassa mielessäni asia vain mietityttää ja vaivaa, koska on sellainen tunne ettei kaikki ihan ole sitä miltä näyttää.
Luottaa sanaan? Enkös juuri äsken lukenut että olette joskus sopineet että suhde on seksiä ilman sitoumuksia? Nyt olette peräti käyneet leffassa ja syömässä - mitä eroa siinä on yhteisesti sovittuun tilanteeseen? Seksiä ilman sitoumuksia. Aika harvat varmaan treffaavat vain makuuhuoneessa.
Onko sittenkin niin että mies ei voi luottaa sinun sanaasi, koska et pysy henkisellä tasolla sopimuksessa?
Olette sopineet että teillä on seksiä ilman sitoumuksia ja nyt vain oletat että suhde on muuttunut vakavaksi koska olette käyneet yhdessä teatterissa?
Ehkä kannattaisi puhua uudelleen suhteen laadusta ja odotuksistasi, tottakai miehellä voi olla muita naisia tai vaikka suhde edelleen vaimonkin kanssa, jos olette sopineet että teillä ei ole vakava suhde ja mies olettaa että tilanne on sinulle ok.
Mun työkaveri erosi muinoin miehestään ja kun mies muutti pois, pyysi exänsä apua kämpän sisustamisessa. Eivät olleet mitenkään kauhean ystävällisissä väleissä keskenään tuolloin, mutta mies ajatteli, että lasten olisi viihtyisämpää olla isä-viikonloppuina hänen luonaan, jos paikka ei olisi kovin askeettinen.
Omia kuviaan ex-vaimo ei kyllä seinälle ripustanut :D, mutta muuten stailaili just lyhdyillä ja torkkupeitoilla ym härpäkkeillä. Ja ihan parisänky oli tuollakin miehellä. Miksi sitä yksinkään isonkokoinen jössikkä notkumaan ylikapeassa sängyssä...
Minä tapailin joskus miestä, joka oli eronnut vuosia sitten ja jolla oli lapsia. Vietin aikaa hänen kotonaan, ihan naapureihinkin törmättiin yhdessä monta kertaa jne. Kodissa oli joitakin sellaisia naisellisen oloisia sisustusjuttuja, mutta ei naisen vaatteita eikä kosmetiikkaa eikä mitään sellaista (katsoin esim. kylppärin kaappiin - paha minä). Lopulta kävi ilmi, että hänellä oli avioeron jälkeen ollut sama naisystävä jo vuosia, kihloissakin olivat, mutta asuivat yhä erillään lasten takia (eivät halunneet että toisen lapset joutuu vaihtamaan koulua). Eli olin tietämättäni toinen nainen (tai yksi niistä?). Lopetin tapailun heti kun asia selvisi minulle tietenkin. Mutta tosiaan, mies pystyi huijaamaan koska eivät asuneet yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla nyt vaikea tilanne, kun aluksi luulin miehen olevan jo tyyliin erovaiheessa ja nyt näin ei olekaan. Nyt olen jo kerran välit katkaissut, että ottakoon yhteyttä sitten jos eroaa oikeasti ja on niitä oikeita tunteita mua kohtaan olemassa. Kuitenkin sitten sorrun viesteihin vastaamaan ja menen taas aivan pihalle mitä pitäisi tehdä. Tuntuu, että olen tähän mieheen jopa rakastumassa. En oo ikinä varattuihin seonnut aiemmin, toki seksiä tässä ei ole ollut, koska en vaan pysty varatun perheellisen kanssa ja koska tunteita kuitenkin on. Kun olisi rohkeutta katkaista välit kokonaan ja luottaa tulevaisuuteen, että menemme yhteen, jos näin on tarkoitettu.
Itkettäis jos ei naurattais näin käsittämätön hölmöys. Luottaisitko perheelliseen mieheen, joka viestittelee toiselle naiselle? Haluaisitko perustaa hänen kanssaan uuden tilapäisperheen, joka hänellä parhaillaan on, kunnes hänen vaimonsa pääsee systeemistä perille ja lemppaa hänet.
Kai tajuat, että sama peli alkaisi pian sinunkin kohdallasi.
Voi sua lutusta