Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmettelen kommentteja "kyllä päällepäin huomaa, ketkä matkustaa vähän", mitä sitten, onko matkustamisen määrä ihmisarvon mittari?

Vierailija
12.06.2019 |

Taas kuulin sukulaiseni arvioivan ihmisiä sen perusteella, kenestä päällepäin näkee matkustaako paljon vai ei. Kuulemma jos menee lentokoneeseen liian laittautuneena, huomaa heti, ettei ko. henkilö matkusta paljoa. Taas kun verkkareissa matkustavat ovat niitä paljon matkustavia.

Jaa, onko sillä merkitystä, matkustaako ihminen paljon vai vähän ja jos joku haluaa olla tukka tupeerattuna lentokoneessa, miksei saisi olla?

Tämä sukulainen ei ole ainoa, keneltä tällaista kommenttia olen kuullut. Ikään kuin ihminen ei voisi olla fiksu, mukava ja sivistynyt, jos ei matkusta kuin kerran pari vuodessa, jos silloinkaan.

Ja miksi ihmisiä, jotka eivät matkusta, pitää aliarvioida? Matkustaminen on myös taloudellinen kysymys, voi olla lentopelkoa, ei ole matkaseuraa, tms.

Mutta jutun tarkoitus oli siis se, miksi on junttia laittaa lentokoneeseen jotain kivaa päälle ja vähän ripsiväriä, miksei lomaa saisi juhlistaa, vaan koetaan että tuo on ihminen, joka ei matkusta paljoa...

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäristötietoiset ihmiset ei matkusta.

Vierailija
2/35 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ämpärissä kasvaneet kyllä huomaa. Tietoisuuttan voi laajentaa muutenkin kuin matkustamalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset matkustaa vaikkei olisi ikinä varaa. Että sinne instaan saa väkisin kuvia. Ei päällepäin voi näkyä, kuka matkustaa.

Vierailija
4/35 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ympäristötietoiset ihmiset ei matkusta.

Joo ja siksi ihmettelen miksi maailmanmatkailu on niin kovassa suosiossa vihreiden keskuudessa, ulkomaille on päästävä pahimmassa tapauksessa 2-3 kertaa vuodessa.

Vierailija
5/35 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nauran lentokentillä noille tälläytyjille. Samoin laivamatkustettaessa. Laiva on kulkuväline, ei sen kummempi paikka.

Vierailija
6/35 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ämpärissä kasvaneet kyllä huomaa. Tietoisuuttan voi laajentaa muutenkin kuin matkustamalla.

Millainen ihminen on "ämpärissä kasvanut" ja mistä sen sitten huomaa?

Vierailija
7/35 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laiva on kulkuväline, ei sen kummempi paikka.

Joo. Sen takia ne on täytetty ravintoloilla, kaupoilla ja panoluukuilla, ja ne tekevät edestakaisia matkoja siten, että maissa ehtii hädin tuskin käymään.

Vierailija
8/35 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En naura tälläytyjille, koska en tiedä mihin ovat menossa kentältä lennon päätyttyä. Jos joku jaksaa kiinnittää toisten ulkonäköön matkustaessa noinkin paljon huomiota, on se ny vähä junttimaista.

En ymmärrä mitä ihmiset saavat aina matkustamisesta irti! Hyvä kirja kirjastostakin voi korvata matkan.

Vierailija
9/35 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustaminen ulkomaille on perseestä. Jättäkää väliin ja reissatkaa Suomen rajojen sisäpuolella, käyttäkää rahat suomalaisiin yrittäjiin ja heidän palveluihinsa.

Vierailija
10/35 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä nauran lentokentillä noille tälläytyjille. Samoin laivamatkustettaessa. Laiva on kulkuväline, ei sen kummempi paikka.

Sitä ei ole paljon laivoilla matkusteltu. Mulla on iltapuku ja smokki miehellä mukana kun menemme laivalle. Kahtena iltana viikossa on formal night.

Vierailija
11/35 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustaminen ulkomaille on perseestä. Jättäkää väliin ja reissatkaa Suomen rajojen sisäpuolella, käyttäkää rahat suomalaisiin yrittäjiin ja heidän palveluihinsa.

Olen samaa mieltä, että olisi hyvä jos huvimatkailua harrastettaisiin useammin lähellä kuin kaukana. En kuitenkaan tajua, miksi aina hehkutetaan suomalaisten yritysten ja suomalaisen työn tukemista. Mikä niissä suomalaisissa yrityksissä ja työläisissä on niin hienoa verrattuna muihin? Pitääkö vastaavasti venäläisten ja kiinalaisten lopettaa Suomessa matkailu ja tukea venäläisiä ja kiinalaisia yrittäjiä, vai pitääkö heidänkin tukea suomalaisia yrittäjiä? Eli ovatko suomalaiset yrittäjät jotenkin erityisiä, vai onko kaikenlainen vuorovaikutus "kansojen" välillä vaan huono juttu?

Vierailija
12/35 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis matkustaa niin helvetisti, mutta ei saa matkustaa, koska se tuhoaa maapalloa.

Vierailija
13/35 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tuo sinusta sitten loukkaavaa, vai miksi ihmettelet? Tottahan se on, lentokoneessa huomaa ne, jotka eivät ole paljon matkustaneet. Sehän on vain havainto, ei haukku. Kokemus tuo totta kai tiettyä varmuutta ja ”oppia” siihen hommaan, kun huomaa mikä toimii käytännössä (esim. vaatteet) ja mikä ei.

Vierailija
14/35 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persulin voi spotata kyllä hyvin kun näkyy että ihminen ei matkustele. Ap:seen taisi kalahtaa kovasti kun noin kilahti?

En ole ap, mutta ei kaikki matkustelua välttelevät ole "persuleita". Minä esimerkiksi olen ihan sitä tälläkin palstalla hyväksyttyä vihervassariporukkaa ja vieläpä filosofian tohtori ("persulihan" oletettavasti on kouluttamaton, vai kuinka?), ja silti olen käynyt huvimatkalla Suomen ulkopuolella viimeksi muistaakseni vuonna 2013. Silloin matkustin Viroon.

Vierailija
15/35 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnairilla voi pyytää ettei tule ns creen xone eli vihreä vyöhyke ensimatkustajaa viereen, ainakin bisneksessä. turistiluokasta en tiedä. onko karjavaunussa sit oikein mahdollistakaan että valkohuulet erikseen. meneehään se tanko tiukemmalle tietenkin jos on tottumaton ekakertalainen siinä kiinni

Vierailija
16/35 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitten ole tullut mieleesi, että on ihmisiä, jotka "tälläytyvät" aina, menevät sitten vaikka vain lähikauppaan? Se on heidän tapansa, eikä sen pitäisi olla sinulle mitenkään haitaksi.

Tässä kohtaa voisi nauraa lähinnä rajoittuneelle ajatuksenjuoksullesi.

Vierailija
17/35 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persulin voi spotata kyllä hyvin kun näkyy että ihminen ei matkustele. Ap:seen taisi kalahtaa kovasti kun noin kilahti?

En ole ap, mutta ei kaikki matkustelua välttelevät ole "persuleita". Minä esimerkiksi olen ihan sitä tälläkin palstalla hyväksyttyä vihervassariporukkaa ja vieläpä filosofian tohtori ("persulihan" oletettavasti on kouluttamaton, vai kuinka?), ja silti olen käynyt huvimatkalla Suomen ulkopuolella viimeksi muistaakseni vuonna 2013. Silloin matkustin Viroon.

Palstapersu luulee ettei sen suppeaa sanavarastoa tunnisteta heti. Huoh! Kiitos kuitenkin pakollisesta "olen akateeminen akatemiatohtori!!!" selityksille. Se naurattaa aina.

Vierailija
18/35 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitten ole tullut mieleesi, että on ihmisiä, jotka "tälläytyvät" aina, menevät sitten vaikka vain lähikauppaan? Se on heidän tapansa, eikä sen pitäisi olla sinulle mitenkään haitaksi.

Tässä kohtaa voisi nauraa lähinnä rajoittuneelle ajatuksenjuoksullesi.

No niinpä. Eniten taitavat matkustaa konsultit sun muut bisnesihmiset, ja harvemmin heitä näkee verkkareissa lentokoneissakaan.

Vierailija
19/35 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstapersu luulee ettei sen suppeaa sanavarastoa tunnisteta heti. Huoh! Kiitos kuitenkin pakollisesta "olen akateeminen akatemiatohtori!!!" selityksille. Se naurattaa aina.

No voihan lollero sentään. :D

Oliko "vihervassari" se sana, joka minut osoittaa mielestäsi palstapersuksi? Tämä voi tulla sinulle yllätyksenä, mutta kaikki aatetoverisi eivät ole yhtä tiukkapipoisia kuin sinä. Osalla meistä on myös huumorintajua.

Vierailija
20/35 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vain kerran pari vuodessa", ja minä kun luulin senkin olevan jo liikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi