Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu kuin pää olisi jatkuvasti ihan sumussa

Vierailija
12.06.2019 |

Miten tästä pääsee eroon? Keskittyminen on vaikeaa ja suurimman osan ajasta olen täysin omissa ajatuksissani, jotka ovat häiritsevän hajanaisia ja epämääräisiä. Joskus tuntuu kuin väsyttäisi, mutta ei kuitenkaan uneta.

Lääkärissä vaan todettiin ettei ole puutostiloja, kilpirauhasongelmia tai muutakaan vikaa. Psykiatri diagnosoi ADHD:n, mutta lääkkeistä ei ole ollut apua. Syön ihan terveellisesti, harrastan liikuntaa lähes päivittäin ja nukun ihan hyvin tai vähintään kohtalaisesti.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivosumu?

Vierailija
2/7 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen nainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoitko? Altistutko huonolle sisäilmalle/homeelle? Stressiä? Vaihdevuodet?

Vierailija
4/7 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma. Minua on auttanut jonkin verran ruokavalion parantaminen ja tunteiden sekä impulssien parempi hallinta ( TV, kännykkä, some) . Joskus kuten tänään tulee takapakkia.

Vierailija
5/7 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska viimeksi keskityit ainoastaan yhteen asiaan kerrallaan?

Vierailija
6/7 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adhd:hen ihmiset itselääkitsevät itseään tupakalla, se poistaa sitä aivosumua..

https://www.terve.fi/artikkelit/76559-adhdta-potevat-polttavat-enemman-…

''Nikotiini vaikuttaa osin samoja reittejä kuin stimulanttilääkkeet, joten on mahdollista, että osa potilaista käyttää tupakkaa itselääkintänä.''

Kannattaa pyytää eri lääkettä adhd:n hoitoon. Mulla toimi jo se ensimmäinen, mutta tuli vatsakramppailua, nyt kokeilen toista sillä välin kun kela hyväksyy yhden toisen lääkkeen. 

Muista että 60% hyötyy lääkkeistä. Joten kokeilemalla se vain selviää. Kannattaa myöskin pitää kämppä siistinä, tyhmältä kuulostaa, mutta siisteys auttaa hyvinvointiin enemmän kuin sekasorto. On edes joku osa-alue elämässä järjestyksessä. 

Ja adhd lääkehän ns. kertoo onko sulla edes adhd:ta, koska jos ei ole, se valvottaa sua monta yötä putkeen ja jaksat tehdä asioita. Kun taas jos on adhd niin se saa aivot toimimaan normaalisti ja aloitekyky nousee ja keskittyminen paranee. Siksi ihmettelen ihmisiä jotka raivoaa pitkin nettiä kun 'lääkärit määrää huumeita etenkin lapsille!!' Vaikka se hyödyttää lapsen elämää suuresti. 

Vertaistuki auttaa selventämään asioita, liity siis liittoon. Mulla oli tota aivosumua ennen kuin kävin testeissä, eli kun en tiennyt että mulla on tää, niin diagnoosi auttoi siihen ja juurikin tuo siisteys. 

Toivon että löydät ittelles jonkun asian mikä auttaa, tiedän miltä se tuntuu ja ihan kamalaahan se on.

Vierailija
7/7 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska viimeksi keskityit ainoastaan yhteen asiaan kerrallaan?

Hehe. Kivasti sanottu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan