Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ELOKUISTEN torstain turinat

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvää helaa!!!!

paistaisikohan tänää aurinko? jaa no se jää nähtävähksi.

eilinen ultra ei paljastanut sukupuolta vaikka kysyin...kuulemma jalat edessä ristissä.....ei saanut selvää.

vauva painoi 1158kg ja istukka ei ollutkaan edessä joten normaali synnytys tiedossa.

sokerirasituskin oli ihan ok.

jotkut on jo yli 30 viikon ei ole paljoo enää aikaa kun kääröt tulee...kyllä tää aika menee äkkiä.

palaamisiin ja vointeja kaikille....

minttu rv 28+4

Vierailija
2/12 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minttu: Mukava kuulla,että kaikki ok.Sukupuoli siis jäi edelleen yllätykseksi.

Täytyy käydä lukemassa eilinen pino loppuun, kun nettiyhteyksissä oli eilen Soneralla ongelmia enkä päässyt nettiin lainkaan iltapäivällä. Kommentoin sitten, kun tiedän mistä on puhuttu. Saapa muuten nähdä saanko tätäkään viestiä läpi, kun taas näyttää olevan yhteyksissä häikkää...

Onnittelut muuten kaikille niille, jotka tuon 30 rv rajapyykin ovat jo saavuttaneet! loppu alkaa vähitellen häämöttää. Osalle se on suuri helpotus ja osalle hieman haikea hetki. Minä olen hieman haikeilla mielin , sillä tämä on viimeinen raskauteni ja viimeinen ihana pieni kääröni. Toisaalta on mukava päästä liikkumaan normaalisti ja mahtua taas (joskus) omiin vaatteisiinsa. Asialla on siis puolensa ja puolensa...

Nyt käyn lukemassa eilisen pinon, ettei mene liian omanapaiseksi juttu...Palaan kohta...

Opemamma ja vimpula rv 26+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäki tuun morjenstaa välillä :)

joo tosiaan onnee kaikille 30 rajan täyttäneille. mäkin tossa mietin onko tää viimenen vai tuleeko joskus kolmas vielä,se jää nähtäväksi ;)

sitten kolmas jos tulee pitäs auto vaihtaa ja asunto kanssa.

hassua että molemmissa raskauksissa on ollu surua,silloin 2000 vuonna ku esikoista ootin ni appiukko halvaantu pahasti ja nyt oma isä nukku pois,mitähän kolmannenkaa tulis..:S

tilasin muuten taas ihan periaatteest vaavilehen ku esikoista kun ootin ni tilasin kanssa :) mukana tulee kantoliina. masupallero anto mun nukkuakkin yön mikä on ihmeellistä,koska tää on sellanen yö-päivä myllääjä että..eipä mulla sen ihmosia,palailemisiin!

k.h.p ja tärppi 26+4

Vierailija
4/12 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morjensta,

Niin ja ei vaan onnitella niitä meitä joilla on 30 viikkoa täynnä, onhan se 26- viikkoakin esim. jo paljon eli aletaan kaikki jo olla ihan kivoilla viikoilla!

Täällä näyttääkin olevan kaunista näin helatorstaina! Aurinko paistaa vaikka vähän tuuleekin. Monet viettääkin nyt extrapitkää viikonloppua ja lähtee mökille yms reissaamaan. Mulla onkin vielä ensi viikko kesälomaa ja sitten alkaa äippäloma jo.

Tuli mieleen, että oletteko jo hommanneet niitä turvakaukaloita vauvalle? Pitää miettiä mitä tuohon kolmioviseen pikkuautoon oikein kivasti mahtuisi. Etupenkillekään ei voi turvatyynyn takia vauvaa laittaa. Mun pitäisi vielä sellainen ja hoitoalustaa ja pinnasängyn alustaa yms hommata. Mutta onhan tässä vielä aikaa, kun ei sitä vauvaa kotiin ainakaan saa masun ulkopuolella kuitenkaan ennen heinäkuun puoltaväliä vaikka siis ottaisikin varaslähdön.

Kovasti tämä meidän pikkanen tykkää vaan istuskella koko ajan ja nukkuessa sen pää on mun keuhkoissa...katsotaanpas koska neiti meinaisi oikein kääntyä. Toisaalta parempi vaan ettei vielä missään tosi alhaalla hengaile.

opemamma ja k.h.p:

Mulla ei tule ollenkaan haikea olo tämän raskauden suhteen, koska mun mielestä tämä raskaus sinänsä on ollut aika ikävää kaikkine huolineen. Odotan vaan kuumeisesti koska saan oman ihanan vauvan. Tänään aamulla tosin jo tuli mieleen, että ensi keväänä kun olisi toipunut voisi jo kokeilla seuraavaa, kun ei olla niitä maailman hedelmällisimpiä ihmisiä :) Mutta katsotaan sitten ensi vuonna tätä asiaa.

Pia

Vierailija
5/12 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko täällä muita lahopäitä kun vaan minä??? Mie olin ihan varma et eilen pinouduin, mutta äskön kun kävin lukee eilisen pinon ni ei siellä ollu mitään miun viestiä??? :)... Samoin kaverille laitoin yks aamu tekstaria ja sitten päivällä laitoin uudestaan viestii et " laitoinko aamulla sulle tekstarin?" , no en ollu laittanu en...

TURVAISTUIMESTA: meil on esikoiselle -04 ostettu britaxin baby safe plus (nyt kaverin kaksosilla lainassa), tyytyväinen olen ollu tuohon istuimeen. Meillä oli tytön syntyessä autona toyota yaris, kolmiovinen, ja kaukalo piti laittaa turvatyynyn takia taakse, kyllä siinä sai taiteilla jönniin verran, istuin mahtu just just oviaukon ja penkin välistä, painavan lapsen kaa yhtä tuskaa... helppo on tuo istuin kiinnittää, mutta turvavyöllä saa siis pelata... Nyt on auto vaihdettu eikä tarvi taiteilla, mut jos oisin ostamassa nyt istuinta kolmioviseen autoon ni sitten se ois kyl isofix kiinnitteinen kaukalo (vinkki vinkki vaan PIAlle ;) )....

30 RV tulee miula sunnuntaina täyteen... siis aika rientää siivillä!!!!!!!! Aatelkaas, ens viikol on jo kesäkuu!!!! sitten on juhannus, sitten kuuma heinäkuu ja heinäkuun lopussa varmaan jo monet alkaa jakautua.....

Tavallaan tää loppusuora on miule helpotus, mutta toisaalta taas tiedän että sitten kun se nyytti on käsissä ni sitä mahaa tulee oikeesti ikävä, oli se sitten iso taikka pieni, eli yritän nauttia tästä loppusuorasta, seuraavasta kun ei tiedä tuleeko sitä edes koskaan.. Mutta hirveesti en ole kyllä ehtiny tästä raskaudesta nauttia, hyvä jos sitä edes aina muistaa olevansa raskaana :)...

TAPAAMISEEN mie haluisin niin kovasti tulla, mutta on tuo matka vähän liian pitkä :( :( :(...... no kateudesta vihreenä voin sitten täällä lukea teidän viestejä siitä miten kivaa teil on ollu... :)

Nytten jotain puuhastelemaan... ei osaa alottaa oikeen mistään :)

hanneli ja natikka rv 29+4

Vierailija
6/12 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

noist istuimista,onko kellään tietoa britaxin first class istuimesta ku me aateltiin se hommaa ku menee 0-4.v asti ois kummiskin hinnaltaakin edullinen kun miettii että menee niin pitkään ja tän istuimen voi kääntää naama menosuuntaan sitten myöhemmin!

Vierailija
7/12 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsis tänne!

Niin, kovaa vauhtia mennään kohti vauvojen syntymisajankohtaa. Mä olen NIIN kyllästynyt tähän raskaana olemiseen! Tämä ei ole mulle tarkoitettu olotila ollenkaan. Esikoisen jälkeen ikävöin sitä isoa mahaa, mutta kakkosen jälkeen en ja mä luulen, että tällä kertaa en pysty odottamaan, että pääsisin tästä pötsistä eroon mahd.pian. Ja vaikka tämä onkin viimeinen raskaus, niin nyt en tunne haikeutta. Voipi tietty olla, että sitten joskus vuosien päästä, kun ehtii unohtaa kaiken tämän " raskauden" , niin sitten ehkä sitä vois ikävöiden miettiä... No, sittenhän sen näkee.

Lähinnä mä tiedän, että tulen ikävöimään sitä lasten vauva-aikaa. Mitäs sitten kun tää viimeinenkin tästä kasvaa ja lähtee kouluun? Ketä sitä sitten halittelee ja silittelee? Kuka silloin tulee kainaloon yöllä nähdessään painajaisia? Sitten ei enää pieni käsi silitä... :´(

Jotakin piti kommentoida, mutta nyt ehdin sen jo unohtaa (HANNELILLE: lahopää myös minulla siis).

Pitää palailla myöhemmin lueskelemaan tänne. Iloista vapaapäivää kaikille, joilla sellainen on (meillä ainakin ukko on töissä tänäänkin).

Jamssa rv28+5

Vierailija
8/12 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palasin lukemaan eilistä pinoa ja kommentoimaan:

Villa78: Täällä toinen ensisynnyttäjä, jota jännittää. Mua jännittää niin oma selviytyminen synnytyksestä kuin vauvankin puolesta. Pelottaa, että vauvalle tulee hapenpuutetta tai jotain. Myös leikkaukseen joutuminen pelottaa. Onneksi on mukava neuvolan terkka, jonka kanssa voi jutella kaikista näistä mietteistä. Yritän nyt ajatella positiivisesti ja unohtaa kauhukertomukset. Vielä on aikaa valmistautua.

Myrylle: Kiva kuulla, että sulla on sama sairaala ja laskettu aika! Saa nähdä, mikä päivä vauvat todella päättää syntyä.

Tänään ohjelmassa kotona oleilua. Mahdollisesti illalla elokuviin, haluaisin nähdä Da Vinci-koodin, kun kirjakin on luettu. Ei nyt muuta tule mieleen... T: Mantse 28+4

Vierailija
9/12 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko paistaa mutta tuulee ikävästi. Käytiin koko perheen voimin markkinoilla. Lähinnä mentiin paloautojen takia kun paikallisella VPK:lla oli avoimet ovet. Poika innostui niin että matki taukoamatta pillien ulvontaa. Puhetta ei juuri tule mutta ääniefektit toimii ;)

Turvakaukaloista oli puhetta. Meillä on Gracon auto baby. Ihastuttiin miehen kanssa siihen telakka systeemiin kun tuolin ei tarvitse kuin loksauttaa paikalleen. Kerran kun on tuolin oikein asentanut paikoilleen niin helppo on sitä käyttää. MIINUS puoli kaukalolla oli sen lyhyt käyttöikä. Poika taisi olla puolivuotias kun jouduimme hankkimaan turvaistuimen. Ensin katselimme sellaisia jotka voi kääntää myös kasvot meno suuntaan niissä oli aika matalat reunat. Ostimme sitten HTS:n istuimen joka oli enemmän " kuppimainen" ja näin ollen tukevampi. Meille oli yllätys kuinka äkkiä kaukalo jäikin pieneksi mutta pitkä vauva ja talvihaalarit täyttivät istuimen äkkiä.

Nyt vetäydyn nauttimaan kahvista :)

pubu ja Unski rv 26+6

Vierailija
10/12 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs tällaiset keskellä viikkoa olevat vapaat piristävät. Eilen illalla oli ihan perjantai-fiilikset, aamulla tuntui ihan lauantailta ja nyt on sellainen olo, kuin olisi sunnuntai. Olen siis käynyt yhdessä päivässä läpi koko viikonlopun ja huomenna viikonloppu on taas ovella. Aika mahtavaa!!

Meillä on takana erittäin aktiivinen päivä! Aamulla järjestelimme esikoisen huoneen uudelleen, vaihdoimme huonekalujen paikkoja, kävimme läpi kaikki turhat lelut ja siivosimme komerot ja kaapit. Sitten teimme pitkän kävelylenkin puistoon ja kävimme hakemassa taimistosta hieman lisää taimia takapihallemme. Iltapäivällä istuttelimme nämä taimet ja laittelimme pihaa muutenkin. Lisäksi olemme siivonneet, järjestelleet paikkoja ja pesseet pyykkiä. Nyt on kotona siistiä, joten on kiva tulla huomenna töistä kotiin.

Täällä on juteltu tulevan synnytyksen jännittämisestä. Mun täytyy kyllä myöntää, etten jännitä tulevaa synnytystä sen enempää kuin esikoisen osaltakaan, ainoana pelkona on vastasyntyneen mahdollinen sairastuminen (esikoinen sai lapsivedestä B-streptokokin). Minusta tuntuu, että olen tämän toisen synnytyksen osalta jopa hieman levollisempi, sillä tiedän nyt, miten esim. erilaiset kivunlievitysmuodot tehoavat jne. Lisäksi tulevaa helpottaa sekin, että useiden tuttavien toiset synnytyksen ovat olleet paljon nopeampia kuin esikoisen. Olen miettinyt, että ehkäpä tämä munkin toinen synnytys on tosi nopea ja helppo (ei ekakaan mitenkään vaikea ollut). En pelkää repeytymistä, sillä lieviä sellaisia sain esikoisestakin ja hyvin ne parantuivat. Enkä osaa myöskään pelätä mahdollista sekitoon joutumistakaan, kun ei ole sellaisesta mitään kokemuksia. Eli aika levollisin mielin olen. Olen kylläkin menossa ensi viikolla synnytyspelkokeskusteluun, mutta lähinnä purkamaan tuntojani esikoisen sairastumisesta, en niinkään varsinaisesta synnytyksestä.

Mä olin vielä kuukausi takaperin hirveän kyllästynyt tähän raskaanaolemiseen, mutta nyt tuntuu, että tässähän tämä menee kaiken muun ohella... Aika tuntuu menevän niin nopeasti, että kohtahan tämä jo syntyy. Lähinnä mä odotan kesää ja yhteistä lomaa, en niinkään vielä tämän vauvelin syntymistä. Mulla ei ole raskauttani kohtaan yhtään haikea olo, vaikka viimeiseksi tämä tulee jäämään. Ehkä vähän haikeutta aiheuttaa se, miten nopeasti pienestä vauvasta tulee taapero, sitten leikki-ikäinen jne.

Eipä tässä tällä kertaa muuta. Mahassa on taas sellainen meno päällä, että on melkeinpä vaikea keskittyä tähän kirjoittelemiseen.

Pepper (30+0)

Vierailija
11/12 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvakaukalo:

Tuota turvakaukaloasiaa myökin ollaan mietitty. Tällä hetkellä paras vaihtoehto ois maxi-cosi cabrio, mut ei olla vielä ostettu mitään. Ens kuun alussa ois tarkotus joku ostaa, vielä ehtii muuttaa mieltä merkistä :) Jotenkin vaihtoehtoja on liikaa eikä huonot erotu tarpeeksi hyvin joukosta, esim. hinnan perusteella. Kalliskin voi olla huono.

Suonikohjut:

Miul on kauheet suonikohjut jaloissa, reisissä. Koskee heti aamusta kun ylös nousen. Lääkäri sanoin vaan että " hyvinhän nuo näyttävät laskeutuvan kun makuulla oot" eli ei antanut mitään vinkkejä. Miul on tukisukkia, jotka on vaan polveen saakka eli niistä ei oo apua. Kesällä en haluis sukkahousuja käyttää, joten sen takia en oo ostanut niitä. Vinkkejä?!

Liikkeet:

Vauva potkii ihan kauheesti! Käy heti potkimaan jos oon selälläni. Jalka työntyy mahan läpi ja pyörii ympäri ku mikäkin. Aiemmin oli rauhallinen veikko, nyt on oikein innostunut. Kohta pitäs jo päättää et mihin asentoon sitä jää ;)

Tarvikkeet:

Äitiyspakkaus on tullut, vaatteita en oo raaskinut vielä pestä :) Esikoisen pienistä vaatteista valitsin tänään neutraalit ja poikamaiset ja pesin ne vielä varmuuden vuoksi. Meillehän on siis poikaa ultrassa veikattu. Järjestelin vaatteita sit koon mukaan hyllyihin :) Uusia pieniä kestovaippoja oon hankkinut ja kankaita et ompelisin ite. Oon pessytkin niitä jo et ovat sitten valmiiksi imuissaan. Itelleni pitäis ommella kestoliivinsuojia kun niitä ei oo ollenkaan! Jälkivuotoa varten oon hankkinut muutamia kestositeitä ja vielä pari pitäs ite ommella lisää. Vauvanvaatteita en osta kaupasta uutena (tai ehkä sit juhannuksen jälkeen alennuksesta) mut kirppareilta oon jo pikkuhiljaa katellut jotain. Aika paljon meil on noita 62cm vaatteita eli muutamia 56cm pitäs viel hankkia. Isompia ehtii sit myöhemminkin hamstrata ihan tarpeeksi :D

Kesä:

Kesäloma on alkanut, koska koulu loppui jo 11.5. Nyt teen tässä pikkuhiljaa päättötyötä (amk), mutta silläkään ei oo kiire kun pitää olla valmis vasta jouluna. Mut oon ajatellut et nyt jos tekis mahdollisimman paljon ni ei tarviis syksyllä yrittää kahden lapsen kaa tehdä sitä. Yritin kysellä koululta syksyn kurssitarjontaa, mutta tietävät vasta elokuun puolessa välissä! Tosi myöhään. Miulta puuttuu enää 3 kurssia, sit oisin valmis tradenomi :) (+päättötyö ja harjoittelu) Yks kurssi pitää tenttiä uudestaan syksyllä kun se ei mennyt nyt keväällä läpi. Kiva vaan kun tenttiviikko taitaa olla siinä elo-syyskuun vaihteessa ja miun laskettuaika 23.8 :D Esikoisen kanssa tein viimeiset tentit tasan viikkoa ennen synnytystä, eli sillonkin oli hilkulla :)

Tiia rv 27+1

Vierailija
12/12 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ehdin käydä pikaiseltaan vilkaisemassa elokuisten pinoja, mutta kun ne ovat niin pitkiä, että tuppaavat jäämään aina kesken lukemisenkin... Olen siis aikalailla ulalla keskustelunaiheistanne, mutta kerronpa nyt jotain omalta kohdalta tämän pinon perusteella.

Turvakaukalona meille hankittiin vähän käytettynä Britaxin Rock-A-Tot-Deluxe, aivan uutta vastaavassa kunnossa. Esikoisella oli aikanaan Maxi-Cosi. Vaunut ja muut tarvikkeet löytyy entuudestaan. Ä-pakkaus on odottamassa pesua ja kaappiin järjestelyä; pitänee sekin homma tehdä pikapuoliin ettei jää ihan viimetippaan.

Tukivyö on ollut käytössä jo pitkän aikaa ihan yötäpäivää, en pärjäisi ilman, on tuo masunmalli semmoinen... Yöllä on myös lisätyyny polven alla ja peittoa siinä lisäksi, että saan hyvän asennon; aikamoinen viritelmä jo!!!

Suonikohjuja tai turvotuksia ei ole ollenkaan ainakaan vielä. Esikoiseltakaan niitä ei ollut, tosin turvotus tuli hirmuisena synnytyksen jälkeen ja kesti aika kauan. Yöllisiä suonenvetoja on ollut jonkinverran, mutta siedettävissä mitoissa nekin. Supisteluja sen sijaan tulee tosi herkästi, kävely on kaikkein pahinta. Kohdunsuu onkin pehmeä (onneksi kiinni ja kokonaan jäljellä kuitenkin) ja rasituskielto + sairasloma päällä sen vuoksi.

Vauva on melkoinen menijä ja potkut saa mahan keikkumaan silminnähden. Rytmit on selvästi erotettavissa. Tämä vauva vaan tuntuu olevan herkempi reagoimaan esim mun liikkeille yöllä mitä esikoinen aikanaan, joka veteli hirsiä yöt läpeensä ja heräsi aamulla mylläämään täydellä teholla. Vauva alkaa myös potkia vimmatusti, kun isosisko jutustelee mun vieressä omia juttujaan; taitaa tunnistaa äänen jo. Poikittain köllöttelee edelleen, oli jo viime viikolla istuvassa asennossa, mutta palasi takaisin. Saisi jo kohta kääntää päänsä alaspäin. Sukupuolikin on selvillä, jouduimme käymään rakenneultran jälkeen pari kertaa kontr.uä:ssä ja lääkäri oli näillä kerroilla 100% varma sukupuolesta. Ei olla sitä vaan kerrottu kellekään, katotaan sitten elokuussa, oliko lääkärisetä oikeassa...

Neeuska rv 29+1 (nopeasti on odotusaika mennyt, loppusuora häämöttää...)