Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä häät saa maksaa?

Vierailija
12.06.2019 |

Mikä on mielestäsi "ihan ok" hääbudjetti? Ja jos suunnittelet häitä/häät on jo juhlittu niin kerro pitikö budjetti ja millaiset häät oli (isoimmat kuluerät ym.)!

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh ! Jokainen sijoittakoon mitä haluaa ja mihin on varaa, mutta silti ihmettelen että on varaa lähes kymppitonnin häihin.

Itse olen niin materialistinen, että jos olisi 10 000 irtonaista niin mieluummin remppaan, auton osarahoitukseksi, huonekaluihin tms.

Tai sitten siihen once in the life time reissuun.

Meille hääpäivä oli once in a lifetime -kokemus ja todellakin sen rahasumman arvoinen. Oli upea päivä.

Unelmien, kuukauden kestävälle häämatkalle menimme sitten lahjaksi saaduilla rahoilla. :)

Samoin meille. Rahaa meni viisinumeroinen summa, mutta ei kaduta pätkääkään. Matkustelemme sen verran, että reissuja tulee ja menee, mutta häät olivat vain kerran-elämässä -kokemus.

Vierailija
22/30 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse useissa häissä olleena:

Kutsukaa vain 5-30 täkeintä, silloin voi panostaa jo laatuunkin. Muita lähinnä harmittaa varsinkin kesähäät kun haluttaisi kuitenkin olla jossain muualla kuin serkun häissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pk-seudulla laskettu max budjetiksi 10 000e. Häät ravintolassa, joka on palveluineen ja ruokineen leijonan osa koko loppusummasta. Säästetään muuten missä pystytään ja jos budjetti jää alle suunnitellun, sitä parempi.

Velalla ei mielestäni kannata häitä kustantaa.

Vierailija
24/30 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät saavat maksaa sen verran kuin hääpari tahtoo juhliinsa käyttää. Olen ollut kahden päivän kartanohäissä ja nollabudjetin ”kahvit kotona” häissä.

Meillä taisi mennä 7000 e. Ei tarvinnut ottaa velkaa, kun oli säästöjä.

Häät olivat viime kesänä Helsingissä ja käytimme pitopalvelua, vihkijä tuli maistraatista juhlapaikalle. Lähipiirissämme ei ole kondiittoreita, floristeja, ompelijoita, valokuvaajia jne. joten ostimme kaikki palvelut valmiina. Valmiiden palvelujen ostaminen auttoi kummasti stressin määrään.

Suurin menoerä oli tilavuokra + pitopalvelu ruoan osalta (emme tarjonneet alkumaljan lisäksi alkoholia vaan meillä oli koko juhlan ajan avoin baari). Valokuvaaja taisi niellä toiseksi eniten rahaa, mutta näin jälkikäteena ajateltuna olisin voinut ostaa vieläkin pidemmän dokumentaarisen kuvauksen. Oli täysin summansa arvoista settiä.

Juhlat olivat ihanat ja vieraat olivat kokeneet ne yksistä kauneimmista häistä, joissa olivat olleet. En kadu euroakaan juhliin pistettyjä rahoja.

Vierailija
25/30 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin meille. Rahaa meni viisinumeroinen summa, mutta ei kaduta pätkääkään. Matkustelemme sen verran, että reissuja tulee ja menee, mutta häät olivat vain kerran-elämässä -kokemus.

tärkeämpää kuin se, että paljonko häät maksaa on se että paljonko tilillä on rahaa.

Jos rahaa ei ole tilillä niin sitten ei voi tuhlata. Jos sitä taas löytyy niin anti palaa.

Itse olen aina ollut sitä mieltä että tilin saldo ei saa mennä alle sen mitä vuodessa kuluttaa.

Vierailija
26/30 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh ! Jokainen sijoittakoon mitä haluaa ja mihin on varaa, mutta silti ihmettelen että on varaa lähes kymppitonnin häihin.

Itse olen niin materialistinen, että jos olisi 10 000 irtonaista niin mieluummin remppaan, auton osarahoitukseksi, huonekaluihin tms.

Sama. Jos naimisiin menisin niin se tapahtuisi maistraatissa. Ei sormuksia, normivaatteissa. Todistajana voisi olla aikuinen lapseni puolisoineen ja vihkimisen jälkeen kävisimme varmaan yhdessä syömässä. Sen jälkeen voisin laittaa häämatkaan muutaman tonnin. Uskoisin, että miehellekin sopisi tämä suunnitelma paljon paremmin kuin rahan laittaminen hääjuhliin.

Vierailija
27/30 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olisin järjestänyt alunperin mieluummin hieman pienemmät ja halvemmat häät. Tyyliin siviilivihkiminen juhlapaikalla, vieraita jotain lähimmät 20, kevyttä purtavaa (voileipäkakkua, kevyitä salaatteja), hääkakku ja kahvit ja sitten kotiin. Semmonen parin-kolmen tunnin kahvitus. Puoliso kuitenkin toivoi hieman isompia häitä, niin päätin sitten joustaa tässä asiassa. Ja onhan näissä isommissa häissä se hyvä puoli, että pääsemme tutustumaan myös niihin toisen sukulaisiin, joita emme entuudestaan ole vielä tavanneet.

Vierailija
28/30 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pihi ja pyrin järkkäämään mahdollisimmsn halvat häät. Kymppitonniin taitaa silti mennä pk-seudulla.

Tilat 1000e on aika minimi. Catering 50e per vieras, eli nopeasti nousee ruokakustannukset. Juomat siihen päälle jos haluaa ne kustantaa. Kuljetus juhlapaikalle (koska vaikka maksaa 1000e niin saattaa olla ihan skutsissa), mekon ostin käytettynä 650e. Sulhasen puku vuokrattuna 300e. Sormukset yhteensä 600e. Kutsujen tilaus ja postitus 200e. Paljon pieniä maksuja esim astiastovuokraus, vihkimispalkka, pyötäliinat, kukkaset, vieraskirja, ohjelmapaperit, spotify jne. Isoja lisäkustannuksia tuo esim valokuvaaja (1500e) ja dj (saman verran) jos sellaiset haluaa.

Kallista on ellei järjestä pienelle porukalle (alle 30 henk) kotona ja tee kaikki ruoat ja muut itse.

meillä meni pääkaupunkiseudulla alle 100 €.

Wow! Ei varmaan kuitenkaan 60 vierasta ja tilavuokria jne😊 Siinä mielessä hassu aloitus, että häitä kun on niin monenlaisia! Joillakin on vaan maistraattikäynti, toisilla sadan hengen juhlat ja kaikkea siitä väliltä. Rohkenen kuitenkin sanoa, että niin sanotut stereotyyppiset perushäät (50-100 vierasta, catering, juhlapaikka, vihkiminen ja siihen päälle sormukset mekot jne) nykypäivänä nousee helposti tuonne 5000-10 000 luokkaan vaikka kuinka yrittäisi pihistää!

Vierailija
29/30 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 5000 euroa käytimme. Sormukset noin 3700 euroa ja tähän lisäksi vihkipaikan vuokra, maistraatin vihkijän matkakulut ja shampanjat ja pikkupurtavat kuudelle hengelle. Illalla kahdestaan seitsemän ruokalajin illallinen viineineen ja hääsviittiin yöksi. 

Häämatkaa en laskenut näihin kuluihin, olisimme joka tapauksessa tehneet jonkin ulkomaanmatkan kun oli kesä. 

Minusta sopiva budjetti on se kun häihin ei mene rahaa niin paljoa että joutuisi tinkimään jostain muusta. Lainaa en ikinä ottaisi häitä varten, sehän on typerää. 

Vierailija
30/30 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hyvin pärjää alle 1000e jos on sopiva porvoon villa, tekee itse yskinkertaiset ruuat, jokainen tulkoot itse utollaan tai kimppakyydissä jos huvittaa tulla. Mihen arkipuku kelvannee, naiselle joku kesämekko. Ihan turha hankkia mitään hassuja valkovatejuttuja joita ei sitten kuitenkaan käytä koskaan uudestaan. 

Teltat ja vastaavat löytyy jo ennestään jos haluaa hengailla pihalla.

Jos ehkä jotain lisää siihen hankkii, ehkä.

Ja sitten jotain brunbergin karkkeja, sammpista je pommacia ja eiköhän sillä pärjätä. Kuvaukseen voi mennä ennen. Tuskin yhteiskuva maksaa juurikan 50e enempää. Ihan turhaa raahata tuntematon valokuvaaja useamman tunnin reissulle mökille.

Suuremmistakin sitseistä pärjäilty kun on jokunen koordinoija per pöytäpääty että jokainen osaa ottaa itse. Mutta jos ihan pakosta haluaa työvoimaa niin jotain naapurston teinejä 20e*2h  ruokailuosuuden aikana.

Ja joo 100e+100e saa aika paljon jauhelihaa ja valkosipuliperunoita. Toinen 100e kermasta.