Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko masennuksen merkki, jollei ihmisten seura kiinnosta entiseen malliin?

Vierailija
11.06.2019 |

Vai voiko se kertoa se yleisesti siitä, että on persoonana muuttumassa? Aiemmin olin hyvin miellyttämisenhaluinen ja nyt on tullut mitta täyteen. En enää jaksa keskittyä jatkuvaan toisten murheiden kuuntelemiseen.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se yksi mahdollinen masennuksen merkki, mutta tuskin olisi ainoa, jos masennuksesta olisi kyse. Ehkä sulla tosiaan on vaan tullut mitta täyteen, niinkuin sanot. Sehän on erittäin hyvä, että laittaa rajat sille, mitä toisilta ottaa vastaan ja antaako kuormittaa itseään.

Vierailija
2/3 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko minun persoonani on muuttunut, tai sitten olen alati syvenevässä masennuskierteessä ollut jo kohta 20 vuotta, koska ihmisseura kiinnostaa vuosi vuodelta vähemmän. Joskus parinkympin kieppeillä oli suorastaan hinkua päästä jonnekin viihteelle aina välillä, oli suuret toiveet tulevaisuudesta ja vaikka mitä. Sitten pikkuhiljaa sitä vaan tympääntyi ja nyt viimeisimpänä hankkiuduin jopa ainoasta pitkäaikaisesta ystävästäkin eroon, kun ihmiset alkaa tuntumaan vaan pelkiltä rasitteilta. Luultavasti itsekin olen sitä heille, joten win-win.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein iän myötä ihminen viihtyy jo paremmin omassa seurassaan. Tai voi olla kyse kyllästymisestä tai väsymyksestä, toki masennukseenkin liittyy tuollaista mutta ei se mikään masennusdiagnoosin aihe ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä