Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lannistavan ja juoruilevan työkaverin loitolla pitäminen?

Vierailija
11.06.2019 |

Minulla on työpaikalla useampi työkaveri ja kaikkein läheisimmät ovat onneksi ihania ja työskentely sujuu puolin ja toisin joustavasti ja mukavasti. Sitten työpaikalla on yksi työkaveri, jonka kanssa en joudu päivittäin asioimaan työn merkeissä, mutta tukopaikalla ja kokouksissa tulee tietysti oltua yhdessä. Hän on työssään taitava ja erittäin sosiaalinen, mutta todella lannistava ja juoruileva ja toimii pirteydestään huolimatta ankeuttajana. Puhuu selän takana pahaa muista, juoruilee muiden asioita, haukkuu asiakkaita ja yrittää muodostaa omaa kuppikuntaa. Tämän henkilön lähellä on tosi raskasta olla, kun en haluaisi olla hänen vaikutuspiirissään ja epäsuorat toimeni, eivät ole saaneet häntä tajuamaan, että en pidä hänen tavastaan toimia. Mitään radikaalia en haluaisi tehdä, kun tiedän, että sitten minä olen yksi niistä, joista juoruillaan.

Viimeine niitti oli, kun tajusin hänen udelleen (henkilökohtaisia) asioitani yhdeltä työkaverilta. Tähän mennessä olen aina vaihtanut puheenaihetta tai yrittänyt tuoda jotain toista näkökulmaa hänen arvostelemiinsa asioihin, mutta en jaksa enää ja haluaisin keksiä keinon, jolla siististi voisin olla olematta tekemisissä hänen kanssaan.

Mitä sinä tekisit /olet tehnyt vastaavassa tilanteessa? Uusi työpaikka? Eristäytyminen? Esimiehelle kertominen? Työnohjaus?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No millaisia asioita on juorunnu?

Vierailija
2/13 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin kakalla ihan samalla tavalla kuin tähänkin asti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten tuo vaikeuttaa työntekoasi?

Vierailija
4/13 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla tuo on pois itse työltä?

Vierailija
5/13 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa työpaikan ilmapiiriin, eli töihin ei ole kiva mennä. Työpaikalla siis 15 henkeä, eli pieni työyhteisö.

-ap

Vierailija
6/13 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi työpaikka niin monta kertaa, että löytyy se paikka jossa ei ole sitä yhtä mätää omenaa joka mahtuu joka työpaikkaan :D

Vierailija
7/13 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hän on sanonut, kun olet asiasta hänen kanssa keskustellut?

Vierailija
8/13 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan että sellaiset kyttää muita joilla ei ole omaa elämää.

Sinun ei tarvi pahoittaa mieltäsi tuollaisen ihmisenkuoren takia. Heidän tarkoituksenaan on saada toisen olo tuntumaan epämukavalta.

Mutta keksi sinä joku kiva asia itsellesi mitä mietit ja näytä onnelliselta. Mieti vaikka jotain hyvää kirjaa tms.

Muista että sun ajatuksia se ei voi viedä kun pidät ne omina tietonasi.

Vierailija
9/13 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin ihmisten on vaikea uskoa näistä ihmisistä pahaa, koska he ovat niin (teko)pirteitä.

Olen itse aidosti juuri sitä mitä olen, enkä yhtään! pidä juoruilusta, joten huomaan nämä ihmiset kyllä heti.

Ja valitettavasti he usein huomaavat minut.

Tuntuu että jotkut ottavat sen oikein haasteena, siis yrittää saada minusta jotain irti. Keskityn kuitenkin mielellään töissä siihen pääasiaan, eli töihin enkä koe tarvetta yrittää kontrolloida ympäristöäni juoruilulla tai muiden eristämisellä/ryhmittelyllä. Ja uskoudun henkilökohtaisista asioistani vain niille oikeasti luotettaville ihmisille.

Vierailija
10/13 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

😖

Vierailija
11/13 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla saman rasittavan valehtelevan narsistin työkaveri. Hän nuolee ylöspäin ja sättii alaspäin. Keksinyt itselleen päätähuimaavia täysin paikkansapitämättömiä titteleitä Linkedinissä, niille nauravat kaikki. Hän ei näytä huomaavan miten häntä kartetaan.

Vierailija
12/13 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä juoruaa?

Vierailija
13/13 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä juoruaa?

Puhuu pahaa työparistaan ja arvostelee tätä meille muille ja asiakkaillekin esimerkiksi. Ja joo tiedostan, että kaikkihan juoruilevat ja juoruilu on periaatteessa hyvästä, jos se on hyväntahtoista. Tämä juoruilu, jota tässä tarkoitan ei ole hyväntahtoista. Tää voisi jo lipsahataa työpaikka kiusaamisen puolelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan