Käyköhän mun työkkärivirkailija ihan täysillä, kun yrittää toistuvasti suostutella minua töihin yms. vaikka olen tehnyt selväksi, etten ole kiinnostunut muusta kuin oloneuvoksena olosta
Ei meinaa mennä jakeluun vaikka sanon asiat suoraan. Ihme eukko. Olen sellainen, jota ei saa millään keinolla työelämään, mutta jota ei pysty myöskään rankaisemaan, sillä minulla on nippu kikkakolmosia systeemin varalle hihassani.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Jaahas sellaiset voimikset siellä. Ei muuta kuin karenssilappua sitten taas seuraavaksi hakemaan!
Vai vielä saikulla... hahahahaaa!!!
Kenellähän tässä on voimafantasiat?
Tuollaista karenssilla pelottelua näköjään sinun voimiksina tällä kertaa. Minulla olisi kuitenkin yksi kysymys. Saako sairauslomalaiset useinkin karenssia?
Tiedän, että sinua varmasti ärsyttää minunlaiseni ihminen, joka ei suostu yhteiskunnan rattaaksi, enkä saa siitä mitään rangaistustakaan, mutta niin se kohdallani menee ja tulee aina menemään. Ap
Ei kukaan työkkäriin töihin pyrkivä käy täysillä. Kuka haluaa ansaita palkkansa muiden ihmisten asioita utelemalla, ohjaamalla ihmisiä naurettaville kursseille tai syynäämällä, että minkä väärän lauseen sanot, että päästä rankaisemaan. Vähintään narsistejahan nämä TE-virkailijat ovat, heistä ei työnhaussa ole mitään apua.
Vierailija kirjoitti:
Aina joskus mietin, onko sinulla lainkaan elämää. Matkusteletko, onko sinulla kotia, teetkö koskaan mitään kivaa? Työkkärin ja saikutusten välillä kikkailu kun on työttömyysturvalain perusteella vähän siinä ja siinä, voiko sitä oikein elämäksi kutsua. Masennusdiagnoosin vuoksi et saa matkavakuutusta, tulottomuuden vuoksi asuntosi on mikä on. Saikulla ollessa saat minimitulot ja jos et ole koskaan tekemisissä sosiaalitoimen kanssa, niin taloutesi ei taida olla oikein päivänvalon kestävää.
Onko elämässäsi mitään merkityksellistä vai annatko sen valua hukkaan?
En ole ap, mutta sanon pienituloisena, että tuo kommenttisi kuulostaa aika oudolta.
Ei elämänlaatua voi mitata siinä, miten usein pääsee matkustelemaan ja miten hieno kämppä on. Ihmisellä voi olla hyvin rikas elämä, Suomessa voi harrastaa aika paljon pienellä budjetilla ja jopa ilmaiseksi. Oma maailmankuvasi taitaa olla aika kapea, jos luulet että vain matkustelu on elämisen arvoista elämää.
Ai, olet vaihtanut taktiikkaa. Sulla on ilmeisesti ankeaa töissä ja pomo pomottaa. Tunnet itsesi maan matoseksi ja olet miettinyt kuumeisesti, että kuka vois olla vielä enemmän maan matonen. Lamppu syttynyt, työtön! Sillähän ei ole edes työtä. Minulla sentään on, vaikka pomo pomottaakin. Mollaamalla työtöntä, koen itseni paremmaksi ihmiseksi - edes hetken aikaa.
MT-kuntoutujana vähän harmittaa tämmöiset tyypit. Et sitten ilmeisesti ole oikeasti masentunut, vaan osaat sanoa oikeat sanat lääkärille, että saat saikkua?
Minulla on kaksisuuntainen mielialahäiriö ja yritän silti jaksaa töissä, ja minulla on välillä ihan helvetin vaikea olo. Harmittaa, että sinä kikkailet mt-ongelmilla jotka ovat oikeasti vakava asia. Iso osa meistä oikeasti sairaista kokee häpeää siitä, ettei pysty tekemään täysillä töitä ja haluaisi kovasti olla yhteiskunnalle ja itselleen hyödyksi, mutta ei pysty.
Joudun jo nytkin hakemaan perustoimeentulotukea ja se on nöyryyttävää. Ehkä mun pitäisi heittäytyä samoin kuin sinun ja teeskennellä että tarvitsen pitkän sairasloman. Taitaisi olla rahan kannalta yksi ja sama.
Vierailija kirjoitti:
Ai, olet vaihtanut taktiikkaa. Sulla on ilmeisesti ankeaa töissä ja pomo pomottaa. Tunnet itsesi maan matoseksi ja olet miettinyt kuumeisesti, että kuka vois olla vielä enemmän maan matonen. Lamppu syttynyt, työtön! Sillähän ei ole edes työtä. Minulla sentään on, vaikka pomo pomottaakin. Mollaamalla työtöntä, koen itseni paremmaksi ihmiseksi - edes hetken aikaa.
Ei kannattaisi olettaa niin paljon, niin et olisi niin usein väärässä.
Irtisanouduin jo vuonna 2014. Ja se ei ole työttömien mollaamista, jos rehellisesti tuon esiin, että kuulun siihen pieneen oikeiden lusmujen vähemmistöön. Enkö saisi sanoa itseäni lusmuksi, kun sitä yhteiskunnankin mielestä varmasti olen? Ap
Vierailija kirjoitti:
Et ilmeisesti ole mies?
Miksen ilmeisesti olisi? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina joskus mietin, onko sinulla lainkaan elämää. Matkusteletko, onko sinulla kotia, teetkö koskaan mitään kivaa? Työkkärin ja saikutusten välillä kikkailu kun on työttömyysturvalain perusteella vähän siinä ja siinä, voiko sitä oikein elämäksi kutsua. Masennusdiagnoosin vuoksi et saa matkavakuutusta, tulottomuuden vuoksi asuntosi on mikä on. Saikulla ollessa saat minimitulot ja jos et ole koskaan tekemisissä sosiaalitoimen kanssa, niin taloutesi ei taida olla oikein päivänvalon kestävää.
En ole ap, mutta sanon pienituloisena, että tuo kommenttisi kuulostaa aika oudolta.
Ei elämänlaatua voi mitata siinä, miten usein pääsee matkustelemaan ja miten hieno kämppä on. Ihmisellä voi olla hyvin rikas elämä, Suomessa voi harrastaa aika paljon pienellä budjetilla ja jopa ilmaiseksi. Oma maailmankuvasi taitaa olla aika kapea, jos luulet että vain matkustelu on elämisen arvoista elämää.
Matkustelulla tarkoitin ihan sitä, että käy mummolassa Porissa tai kummitädin luona Hirvihaarassa, ei siis ostoksilla Pariisissa tai Amsterdamissa. Jos koko elämä on sitä, että välttelee työntekoa, niin mitä siitä jää itselle - kävely puiston ympäri ja leipäjonossa rupattelu? Enkä edes kirjoittanut mitään hienosta kämpästä, kunhan ihmettelin, millaista elämää voi elää tulottomana ilmaisessa asunnossa. Ei se voi kovin kaksinen olla, kun koko energia menee siihen, että täyttelee vuoroin työkkärin lappuja, vuoroin soittaa lääkäriaikaa terveyskeskukseen.
Mitä ap:lle jää elämästä, kun hän ei kaikesta päätellen harrasta oppimista, käytä kirjaston palveluja tai edes nauti luonnosta? Ei työ ole elämässä kaikki, mutta kun sen välttelystä tulee koko elämä, niin mikä sen arvo on?
] Jos et hae aktiivisesti töitä niin työmarkkinatuki pois. Se miinus 40 prossaa pois toimeentulotuesta. No asumistuki jää kokonaisena. Miksi et mene eläkkeelle? Saisit vähintään 784,52 euroa takuueläkettä sekä eläkkeensaajan asumistuki on suurempi.[/quote]
Millä tavoin ja minkä ikäisenä voi päästä eläkkeelle siis takuueläkkeelle ? Olen yli 5,5 vuotta ollut työtön ja ikää on pian 56-vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisia miettii ihminen, jolle matkustelu on tärkeää. Minä en matkustele.
Ne minun tuloni ovat aikalailla samat työttömänä työnhakijana ja saikuttaessa, ei merkittäviä eroja.
Koko elo täällä on mielestäni järjetöntä, mutta saan merkitystä elämääni harrastelemalla monia mukavia harrastuksia, joihin varani riittävät mainiosti.
Mieluummin olen mukavien harrastusten parissa, kuin tuhlaamassa aikaani ylimääräisen rahan perässä juoksemiseen. Jotkut hullut tuhlaavat koko elämänsä työntekoon ja omaisuuden kerryttämiseen. Minulle sellainen elämä kuulostaa vastenmieliseltä.
Ap
Eikö tule yhtään huono omatunto toisten rahoilla elämisestä? Teetkö edes runsaalla vapaa-ajallasi jotain hyvää toisten eteen? Vai oletko vain itsekeskeinen
Tyhmäthän ne töitä tekee fiksut selviää muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas sellaiset voimikset siellä. Ei muuta kuin karenssilappua sitten taas seuraavaksi hakemaan!
Vai vielä saikulla... hahahahaaa!!!
Kenellähän tässä on voimafantasiat?
Tuollaista karenssilla pelottelua näköjään sinun voimiksina tällä kertaa. Minulla olisi kuitenkin yksi kysymys. Saako sairauslomalaiset useinkin karenssia?
Tiedän, että sinua varmasti ärsyttää minunlaiseni ihminen, joka ei suostu yhteiskunnan rattaaksi, enkä saa siitä mitään rangaistustakaan, mutta niin se kohdallani menee ja tulee aina menemään. Ap
Ja jossain vaiheessa loppuu vastikkeettomat ja vastikkeelliset tuet kokonaan.. Ja olisi ihan hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkustelulla tarkoitin ihan sitä, että käy mummolassa Porissa tai kummitädin luona Hirvihaarassa, ei siis ostoksilla Pariisissa tai Amsterdamissa. Jos koko elämä on sitä, että välttelee työntekoa, niin mitä siitä jää itselle - kävely puiston ympäri ja leipäjonossa rupattelu? Enkä edes kirjoittanut mitään hienosta kämpästä, kunhan ihmettelin, millaista elämää voi elää tulottomana ilmaisessa asunnossa. Ei se voi kovin kaksinen olla, kun koko energia menee siihen, että täyttelee vuoroin työkkärin lappuja, vuoroin soittaa lääkäriaikaa terveyskeskukseen.
Mitä ap:lle jää elämästä, kun hän ei kaikesta päätellen harrasta oppimista, käytä kirjaston palveluja tai edes nauti luonnosta? Ei työ ole elämässä kaikki, mutta kun sen välttelystä tulee koko elämä, niin mikä sen arvo on?
No kyllä tuilla sen verran saa että voi käydä siellä mummon luona. Tuista voi saada noin tonnin kuukaudessa, jos ei tule leikkureita.
Ihmisellä voi olla vaikka mitä elämää, jota et itse osaa arvostaa. En jaksanut lukea koko keskustelua, mutta en usko että ap:n elämä on ihan niin tylsää kuin kuvittelet. Kaikiilla on jotain mielenkiinnon kohteita. Ainakin netti ap:lta löytyy ja siellähän voi tehdä käytännössä ihan mitä vain ja löytää sisältöä elämälleen. Taivas on rajana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisia miettii ihminen, jolle matkustelu on tärkeää. Minä en matkustele.
Ne minun tuloni ovat aikalailla samat työttömänä työnhakijana ja saikuttaessa, ei merkittäviä eroja.
Koko elo täällä on mielestäni järjetöntä, mutta saan merkitystä elämääni harrastelemalla monia mukavia harrastuksia, joihin varani riittävät mainiosti.
Mieluummin olen mukavien harrastusten parissa, kuin tuhlaamassa aikaani ylimääräisen rahan perässä juoksemiseen. Jotkut hullut tuhlaavat koko elämänsä työntekoon ja omaisuuden kerryttämiseen. Minulle sellainen elämä kuulostaa vastenmieliseltä.
Ap
Eikö tule yhtään huono omatunto toisten rahoilla elämisestä? Teetkö edes runsaalla vapaa-ajallasi jotain hyvää toisten eteen? Vai oletko vain itsekeskeinen
Miksi tulisi huono omatunto? Ne rahat menee elämiseen ja pitävät siten talouden rattaita pyörimässä.
? Jos et hae aktiivisesti töitä niin työmarkkinatuki pois. Se miinus 40 prossaa pois toimeentulotuesta. No asumistuki jää kokonaisena. Miksi et mene eläkkeelle? Saisit vähintään 784,52 euroa takuueläkettä sekä eläkkeensaajan asumistuki on suurempi.