Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääseekö enää töihin paikan päällä kysymällä?

Vierailija
11.06.2019 |

Vai pitääkö vain seurata te-sivuilta ja hakea sieltä?

Mulle kelpais vaikka osa-aikatyökin, ihan missä vaan.

Ottaako esim kukkakaupat tai pienet yritykset töihin jos käy kysymässä, ja miten kannattaa kysyä jos ei halua vaikuttaa epätoivoiselta?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteilla

Joku suosittelee

Vierailija
2/22 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meille on päässyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kolmessa työpaikassa ja jokaiseen olen päässyt marssimalla sisään ja kysymällä töitä. Olen 27v.

Vierailija
4/22 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kai sitä yrittää.

Itse olen töissä K-kaupassa. K-kauppiaalla on yhteensä kolme K-kauppaa. Hän ei siis istu meidän takahuoneen toimistossa (useimpien mielikuva) ja yleensä rekrytointi ei lähde eteen päin siitä, että joku käy töissä kysymässä töitä. Ihan koska paikalla ei useimmiten ole ketään, joka voi vastata asiaan yhtään mitään.

Töitä meitäkin saa paremmin jos laittaa hakemuksen ja cv:n nettisivujen kautta tai jos on vuokrafirmassa töissä, tehnyt meillä vuoroja ja ilmaisee kiinnostuksensa. Silloin työnhaku vaan osoitetaan suoraan sellaiselle, joka sitä hoitaa (kauppias itse, tai se, jonka hän on nimennyt).

Suomessa on kuitenkin satoja K-kauppoja niin on myös ihan mahdollista, että vielä jostain K-kaupasta saa töitä vain kysymällä.

Vierailija
5/22 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tapauksessa voi päästä, että on tuttu ainakin mutkan kautta. 

Lapsi haki kesätöitä vain menemällä paikalliseen ruokakauppaan ja puhumalla pomolle.  Ollaan pitkäaikaisia hyviä asiakkaita. 

Ei hakemusta, ei mitään paperiakaan esittänyt.  Ihan puheella uskottiin, että on kunnollinen kympin tyttö. 

Mutta onhan se vaikeammaksi muuttunut. Muistan, kun joskus 80-luvulla vain kävelin Stockalle yläkerrokseen ja kerroin, että haluan tänne töihin.  Katsoivat, että olen normaali siisti parikymppinen ja työt alkoivat seuraavana päivänä :) Tuttuja ei ollut siinä kerroksessa ainakaan. 

Vierailija
6/22 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite olen soitellut ja esitellyt itseni, jonka jälkeen kysyn "pääsenkö teille töihin", mutta aina tullut jotain ympäripyöreitä vastauksia. Ei taida toimia enää tuollainen.

Vierailija
7/22 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite olen soitellut ja esitellyt itseni, jonka jälkeen kysyn "pääsenkö teille töihin", mutta aina tullut jotain ympäripyöreitä vastauksia. Ei taida toimia enää tuollainen.

Ei soittamalla pääsekkään

Vierailija
8/22 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jos kaverisi on siellä töissä ja hän suosittelee. Ei josset tunne sieltä ketään.

Vierailija
9/22 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pääse. Erille on itselleen eduksi ettei ensivaikutelma tapahdu kasvotusten.

Tässäkin kävi tänään sen verran erikoinen hiippari, silmät pyöri päässä. Onneksi henkilöstöpäälliköltä tuli käsky lähestyä sähköpostitse.

Vierailija
10/22 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisesti haussa on tilastojen mukaan 15-20% kaikista paikoista eli mitä luulet? Kannattaa pitää cv mukana, joskus sitä pyydetään.

Vierailija
11/22 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kai sitä yrittää.

Itse olen töissä K-kaupassa. K-kauppiaalla on yhteensä kolme K-kauppaa. Hän ei siis istu meidän takahuoneen toimistossa (useimpien mielikuva) ja yleensä rekrytointi ei lähde eteen päin siitä, että joku käy töissä kysymässä töitä. Ihan koska paikalla ei useimmiten ole ketään, joka voi vastata asiaan yhtään mitään.

Töitä meitäkin saa paremmin jos laittaa hakemuksen ja cv:n nettisivujen kautta tai jos on vuokrafirmassa töissä, tehnyt meillä vuoroja ja ilmaisee kiinnostuksensa. Silloin työnhaku vaan osoitetaan suoraan sellaiselle, joka sitä hoitaa (kauppias itse, tai se, jonka hän on nimennyt).

Suomessa on kuitenkin satoja K-kauppoja niin on myös ihan mahdollista, että vielä jostain K-kaupasta saa töitä vain kysymällä.

Vaimo sai juuri töitä kysymällä kauppiaalta asioidessaan kaupassa.

Vierailija
12/22 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siwan aikoihin sinne pääsi, kun meni reippaasti myymäläpäälliköltä kysymään.

Ei tietysti kaikki sinnekään päässyt, mutta tuo oli tapa silloin.

Itsekin kesätöihin aikoinaan pääsin.

Oli kiva paikka :)

Vierailija
13/22 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kai sitä yrittää.

Vaimo sai juuri töitä kysymällä kauppiaalta asioidessaan kaupassa.

Pienemmissä kaupoissa kun näkee itse ksuppiastakin usein.

Vierailija
14/22 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin kävi tänään sen verran erikoinen hiippari, silmät pyöri päässä. Onneksi henkilöstöpäälliköltä tuli käsky lähestyä sähköpostitse.

Kelle "Erille" ?

Vierailija
15/22 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani pääsi ainakin, kun viime jouluaattona kysyi R-kioskin kauppiaalta.

Vierailija
16/22 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelle "Erille" ?

Eräille

Vierailija
17/22 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa yrittää! Ei sitäkoskaan tiedä! :) Käy kaupassa missä itse asioit ja kysy sieltä rohkeasti!

Vierailija
18/22 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani poika kiersi viime kesänä useassa firmassa kysymässä töitä ja saikin kesätyöpaikan. Tänä kesänä otettiin samaan työpaikkaan.

Vierailija
19/22 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä kysy pääseekö teille töihin, vaan tyyliin olisko teille tarvetta joskus saada minunlainen hommiin?

Vierailija
20/22 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maatilalle pääsee yleensä töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän