Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastensuojeluilmoitus

Auni
11.06.2019 |

Sain puhelun sosiaalitoimistosta jossa kerrottiin lasten isän tehneen (olemme eroperhe, lapset vko-vko) lapsistamme lastensuojeluilmoituksen. Sosiaalityöntekijä ei kuitenkaan suostunut aihetta minulle kertomaan vaan sanoi että "Aihe selviää kyllä kun tulet tänne tapaamiseen." Yritin selittää että haluaisin tietää mitä asia koskee kun kyse on kuitenkin minun lapsistani ja että kiva odottaa stressaantuneena sitä tapaamisaikaa jossa asia sitten minulle kerrotaan. Toimiko työntekijä oikein? Voiko asia olla todella näin että minulle vain ilmoitetaan että ilmoitus on tehty ja sisällön saan sitten myöhemmin tietää?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin asia voi olla noin. Mitä tekisit toisin jos tietäisit syyn? Ehtisit keksimään tekosyitä ja selityksiä ja kuiskuttelemaan lapselle, että mitä sille tädille pitää asiasta sanoa.

Nyt sossu näkee sinun todellisen reaktion.

Vierailija
2/18 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia selviää kyllä siellä tapaamisessa.

ps. vuoroasumisen edellytys on vanhempien hyvät välit ja keskusteluyhteys, joten mitä jos puhuisit lasten isän kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai toimi. Puhelin ei ole se paikka, jossa puhutaan luottamuksellisia asioita. 

Vierailija
4/18 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin ne toimii. Haluaa maksimaalisen ahdistuksen ja hädän ja olla sitten näkemässä reaktiosi.

Meistä teki ilmoituksia sukulainen. Olimme selvitystilassa 11 kuukautta ja koko aikana emme saaneet syytä siihen. Selkeästi yrittävät löytää jotain mihin tarttua eikä sen trvitse ollenkaan olla sama asia kuin josta alun perin ilmoitettiin.

Vierailija
5/18 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin asia voi olla noin. Mitä tekisit toisin jos tietäisit syyn? Ehtisit keksimään tekosyitä ja selityksiä ja kuiskuttelemaan lapselle, että mitä sille tädille pitää asiasta sanoa.

Tapaamiseen ei viedä lasta ja lakimies kannattaa olla prosessissa mukana alusta asti. Näin se sossu ei pääse toimimaan mielivaltaisesti. Esin lasten kuuleminen pitää perustella, siihen ei saa ryhtyä vain mutulla.

Vierailija
6/18 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi samoin, ap. Musta yritettiin leipoa väkisin väkivaltaista. Tarvittiin poliisin väliintulo ennen kuin sossujen ja ex-miehen leipoma sotku saatiin selvitettyä. Sossulassa olivat vielä niin ovelia, että puhuivat monta päivää mun ongelmasta mun kanssa kertomatta mulle kertaakaan, mistä mua syyttivät. Oli tosi absurdi olo, kun en tiennyt lainkaan, mistä puhutaan. Ja kun vastailin totuudenmukaisesti, etten näe meillä mitään ongelmaa, niin sossujen otsasuonet oikein pullistuivat.

Vierailija
7/18 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi samoin, ap. Musta yritettiin leipoa väkisin väkivaltaista. Tarvittiin poliisin väliintulo ennen kuin sossujen ja ex-miehen leipoma sotku saatiin selvitettyä. Sossulassa olivat vielä niin ovelia, että puhuivat monta päivää mun ongelmasta mun kanssa kertomatta mulle kertaakaan, mistä mua syyttivät. Oli tosi absurdi olo, kun en tiennyt lainkaan, mistä puhutaan. Ja kun vastailin totuudenmukaisesti, etten näe meillä mitään ongelmaa, niin sossujen otsasuonet oikein pullistuivat.

Hulluksi ja alkoholistiksi yrittävät syyttää myös. Varaudu nyt ainakin näihin.

Vierailija
8/18 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai toimi. Puhelin ei ole se paikka, jossa puhutaan luottamuksellisia asioita. 

Siksipä Ap valehtelee. Sossu ilmoittaa tapaamiset ym asiat kirjatulla kirjeellä. Oli kiva ylläri. Pelkäsin postilaatikkoanikin puoli vuotta sen kirjeen ilmoituksen tulon jälkeen.

Vierailija
9/18 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksipä Ap valehtelee. Sossu ilmoittaa tapaamiset ym asiat kirjatulla kirjeellä. Oli kiva ylläri. Pelkäsin postilaatikkoanikin puoli vuotta sen kirjeen ilmoituksen tulon jälkeen.

Meille tuli ihan normikirjeinä. Tosi kiva jos posti olisi hukannut ja me siksi missattu se tapaaminen. Voivat myös vain soittaa.

Vierailija
10/18 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kyllä soitettiin ja kerrottiin syy ja myös ettei johda jatkotoimenpiteisiin. Ehkä sen takia kertoivat?

Vierailija
11/18 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos kyselee liikaa mitään, esim syytä, leimataan ns yhteiatyökyvyttömäksi, joka taas riittää syyksi jatkaa prosessia. Ei uskoisi oikeusvaltioksi tällaista maata.

Vierailija
12/18 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hulluksi ja alkoholistiksi yrittävät syyttää myös. Varaudu nyt ainakin näihin.

Kyllä.

Vierailija
13/18 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vastaavassa tilanteessa ihan hyvä kokemus.

Minua kuunneltiin, ex-puolison jutut vain paisuivat ja menivät överiksi. Ei todettu tarvetta lastensuojelun tukitoimiin. Tuo aika oli kuitenkin äärimmäisen stressaavaa ja myös välit ex-puolisoon sekä moniin muihin menivät hyvin huonoiksi. Kaiken kaikkiaan oma ja lasteni vointi kyllä huononi tuon prosessin aikana. 

Eli kaiken kaikkiaan erittäin tehokas ja laillinen keino toisten kiusaamiseen.

Vierailija
14/18 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät kyllä itse.

Vierailija
15/18 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaaa. Painu helvettiin ja pala.

Vierailija
16/18 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedät kyllä itse.

No meillä se syy oli nakkisoppa. En ihan heti arvannut.😂

Vierailija
17/18 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedät kyllä itse.

Ja mihin tämä johti? Huostaanottoon? Eikös ruoan huono laatu ole ennenkin palstan mukaan johtanut huostaanottoon :D kyllä meidän lastensuojelussa ainakin käytetään myös omaa järkeä. Toki pakko on ottaa yhteyttä ja selvittää sekin jos ex-pariskunnan välit niin huonot että lasten kautta pitää kiusaa tehdä.

Vierailija
18/18 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedät kyllä itse.

Ja mihin tämä johti? Huostaanottoon? Eikös ruoan huono laatu ole ennenkin palstan mukaan johtanut huostaanottoon :D kyllä meidän lastensuojelussa ainakin käytetään myös omaa järkeä. Toki pakko on ottaa yhteyttä ja selvittää sekin jos ex-pariskunnan välit niin huonot että lasten kautta pitää kiusaa tehdä.

11 kuukauden selvittämiseen ja kahteen kanteluun ja huomautukseen.

Ei ollut ilmoittaja kenenkäön vaan mt-ongelmainen sukulainen jota sossu päätti uskoa vakaasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä