Ministereiden palkankorotus - mitä mieltä?
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9c444bfb-7d62-450d-b29b-bfdbb9585…
Edellinen hallitus leikkasi omia palkkojaan koko 4-vuotis kaudeksi -5%. Nyt kukaan ministereistä ei ole esittänyt, että voisivat kieltäytyä tästä korotuksesta. Rinne saa extraa yli 1200 e / kk.
Mitä ajatuksia herättää?
Kommentit (11)
No ei Sipilän hallitus alentanut palkkojaan koko kaudeksi. Ja heillä oli avustajia niin paljon, että kulut kokonaisuudessaan nousi 1/5 muistaakseni.
Sipilän hallituksessa joka ministeri sai lisäksi vielä puolet kansanedustajan palkkiosta. Se on väärin.
Aika paska fiilis....jonkun palkankorotus on saman verran, kuin mun ja monen muun kuukausipalkka.
Tätähän se politiikka oikeasti on. Minulle, mulle, itselleni, omaan taskuun, kaverille...
Vierailija kirjoitti:
No ei Sipilän hallitus alentanut palkkojaan koko kaudeksi. Ja heillä oli avustajia niin paljon, että kulut kokonaisuudessaan nousi 1/5 muistaakseni.
Sipilän hallituksessa joka ministeri sai lisäksi vielä puolet kansanedustajan palkkiosta. Se on väärin.
Onpas väärät tiedot. Sipilän hallitus alensi -5% koko kaudelle.
Nykyisessä rinteen hallituksessa kaikki ministerit saavat myös puolet kansanedustajan palkastaan, johon myös tuli korotus. Lisäksi ne verottomat kulukorvaukset.
EI varmaan sipilän hallitus ollut hyvä, mutta ei kyllä tämäkään rohmuhallitus. Hyvin hiljaa on ministerit palkankorotuksista. Entä jos vanhustenhoitajat vaatisivat saman ? Mikä älämölö alkaisi, ettei ole varaa...
Heh, onpa taas hyvä syy painua pyytämään korotusta omaan palkkaani. Joka kerta kun verot, polttoaine, alkoholi ym... on noussut olen käynyt pyytämässä 10% korotuksen. Aina on mennyt läpi ja nyt palkka on 6200, eli pyydän 620€ lisää, jos ei tuu hyväksyn seuraavan työtarjouksen. Pari on jonossa Linkedinissä.
Ministereiden palkat nousivat silmänräpäyksesssä. Saa nyt sitten nähdä sen hoitajamitoituksen kanssa. Ei kiirettä.
Ja tämä sama sakki kantaa suurta huolta tuloerojen kasvusta... :/
Meiltä leikattiin lomarahat, on kikytetty ja veroja kiristetty. Onnea niille, joilla palkka nousee.
No näin tupakoitsijana hyvä tietää että verolle on hyvää käyttöä.