Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennus, lääkitys

Vierailija
10.06.2019 |

Hei! En kerro tarkkaa ikääni, mutta olen 12-16v nuori tyttö? Sairastan vakavaa masennusta. Ja nopeasti selitettynä:
Mulla on tapahtunut tässä vialla mitä eli läheisen ja rakkaan lemmikin menetystä, sekä toisen vanhemman menetystä, jatkuvaa kiusaamista, eikä koulussa opettajat ja koulukuraattoreista ole ollut minkäänlaista apua vialla juttelin heille. Lopulta lopetin, ja päätin esittää hyvällä mielellä olevaa tyttöä. Olen ylä-asteella. En ole kertaakaan jäänyt luokalle. Olen pärjännyt koulussa hyvin. Hyviä numeroita, hyviä todistuksia, stipendejä. Olen mukava, kiltti, ujo, herkkä vaikkakin aika tempperamenttinen. Onneksi rehtori vaihtumassa, ja meen pääkououn puolelle ja siellä on suurin osa tunneista jatkossa joten kiusaajien kanssa ei tarvitse koko ajan olla samassa luokassa tai koulussa. Mun mielestä se kuitenkin menee niin, että kiusaajat vaihtaa koulua eikä kiusattu. Kiusaajani saivat stipendejä, vaikka olivat itse kiusanneet, lintsanneet tosi paljon ja ollut törkeitä mua kohtaan ja muitakin kohtaan. He eivätkä opettajani ymmärrä, vaan silittelevät näitä päähän ja ovat tyylillä, hyvä tehkää lisää.
Kotiasiabi ovat hyvin, ja pystyn kyllä juttelemaan kaikesta äidin kanssa. Kuitenkin itse haluaisin, että joku muukin olisi tukenani. En halua kuluttaa äitiä tässä samalla, koska tässä on lähi-aikoina ollut jo tarpeeksi kaikkea. Onko siis mahdollista saada lääkäriltä jonkin masennus-lääkitys, ja jos rupeaisi oikein psykiatrilla käymään mitä se maksaisi kuukaudessa tai jokaiselta käynnistä jolta ollaan sovittu?

Sori kirjoitusvirheitä, olen niin masentunut ja väsynyt etten vaan enää jaksa... Pelkään, että kun täytän 18v ja muutan omille niin oikeasti teen itselleni jotain..?

Kai, ei tämä ei ole Provo vaan totta.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkitys ei ratkaise ongelmaa. Asia ratkennee vasta kun kieltäydyt menemästä kouluun, silloin usein rattaat lähtevät pyörimään. Pidä äiti ajan tasalla tilanteesta

Vierailija
2/7 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkitys ei ratkaise ongelmaa. Asia ratkennee vasta kun kieltäydyt menemästä kouluun, silloin usein rattaat lähtevät pyörimään. Pidä äiti ajan tasalla tilanteesta

En jää kyllä luokalle, enkä kyllä sijaisoerheeseen tai pakkohoitoonkaannruve menemään tuon takia että jättäisin menemästä kouluun. Olisi toki fiksua kertoa vanhenmalle mutta nyt on sellanesii asioi juuri tällä hetkellä, ku mutdikin stressaa kovi. En kurkituta siis nyt häntä tässä enempää. Sitä paitsi en ole ainoa joka saisi lääkkeet, ja auttaahan ne tasa painottaa sun mielen tilaa ja varsinkin sillä hetkellä kun sulla ei ole aikaa psykiatrille, tms tyypille jollenjutella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/7 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up. Kokemuksia, vertaistukea edes siis?

Vierailija
5/7 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielenterveys toimisto on ilmainen.psykiatrinen poliklinikka vai mikä sen nimi on.siellä on psykiatrin vastaanotto.sieltä ohjataan jatkokin.

vai onko koulussa sellainen henkilö johon otat yhteyttä?

Vierailija
6/7 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/7 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

soita aika kirjoitti:

mielenterveys toimisto on ilmainen.psykiatrinen poliklinikka vai mikä sen nimi on.siellä on psykiatrin vastaanotto.sieltä ohjataan jatkokin.

vai onko koulussa sellainen henkilö johon otat yhteyttä?

Ok, kiitos.

En kyllä kysele koulussa yhtään keltään mitään, kun ei kenestäkään siellä ole sellaisia tyyppejä joita kiinnostais mun mielenterveys

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme