Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholista, hyvät ihmiset!

Vierailija
24.05.2006 |

Olen järkyttynyt siitä, että Suomessa ihmiset eivät todellakaan ymmärrä, mikä on alkoholin kohtuukäyttöä. Siis en halua nyt ruveta tässä miksikään uudeksi messiaaksi, itsekin otan alkoholia. Mutta olen nähnyt alkoholiongelmaa elämässäni aivan liikaa - paitsi omassa perheessäni, suvussani ja naapurustossani, nykyään myös työni kautta. Ja minusta on suorastaan tyrmistyttävää, miten vääristyneitä suomalaisten käsitykset alkoholin käytöstä ovat.

Mitäs te sanoisitte, mikä on alkoholin kohtuukäyttöä? Sanokaa nyt vaan rehellisesti todelliset uskomuksenne, älkääkä luetelko niitä virallisia standardeja.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni olen itse kohtuukäyttäjä:

-juon ruuan kanssa, seurustelun merkeissä, useasti oheistoimintaa, en ns. dokaa

-kuuntelen kroppaani, pikku hiprakka riittää minulle, en ymmärrä mitä hauskaa on siinä et örvelletään ja muisti menee

-otan yleensä pari kertaa kuussa, en säännöllisesti ja vain yhtenä päivänä

-en ota koskaan tasoittavia tai juo mitään alkoa aamulla tai päivällä. Koskaan en juo tyhjään mahaan.

Vierailija
2/5 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin KUVITTELIN, että kännien vetäminen (tai sen salliminen itselleen, että on ok vetää itsensä kunnon humalaan tai tilata baarissa lisää drinkkejä silloin kun on jo tuiskeessa) on ihan normaalia. Nyt tajuan, että jos olen juonut niin, että seuraavana päivänä on krapula, on mennyt överiksi.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse käytän alkoholia varsin vähän:

pullo siideriä lauantaisin n. kerran tai kaksi kuussa, joskus saattaa mennä useampana viikonloppuna peräkkäin ja sitten on taas pidempi tauko

kännin olen vetänyt viimeksi kolme vuotta sitten, tänä vuona olen kerran juonut 3 siideriä yhtenä iltana.

Vierailija
4/5 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kävivät nukkumaan yhdeksältä. Mieheni kanssa korkkasimme kuohuviinin ja ruuan kanssa joimme punaviiniä.

Meillä on erityistä syytä juhlaan.

Olen juonut puoli pulloa kuoharia ja puoli pulloa punaviiniä. Ja aivan varmasti olen päissäni. Ja aivan varmasti päätäni särkee aamulla. Silti olen mielestäni kohtuukäyttäjä, vaikka tänään huppelin puolelle menikin.

Vierailija
5/5 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mitäs te sanoisitte, mikä on alkoholin kohtuukäyttöä? Sanokaa nyt vaan rehellisesti todelliset uskomuksenne, älkääkä luetelko niitä virallisia standardeja.

Mä ainakin vedän pari, kolme kertaa kuussa huolella perseet olalle! Nyt join yhden siiderin.. joskus hyvän ruoan kanssa valkkaria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi