Bussissa velotettiin 6,50€ espoo-hki
Kommentit (30)
ABC = seutulippu.
Julkisilla liikkuminen pk-seudulla on jo niin kallista, että suosin toistaiseksi yksityisautoilua. Tietulleja odotellessa...😟
Helsingin keskusta on A-vyöhykkeellä, jos menit sinne asti niin ihan oikein veloitettu.
Vinkkinä sanottakoon, että lippu kannattaa hankkia valmiiksi niin pääset halvemmalla (4,60€). Kioskit ja isojen kauppojen infot myyvät kertalippuja, tai matkakortin arvo. Siinä hyviä perinteisiä myyntikanavia jos mobiililippu ei ole juttusi.
Mä kuljen Espoosta Helsinkiin AB:llä. Eli olen onnekas, kun asun B-vyöhykkeen puolella, matka Helsinkiin halpeni.
Se, tarvitsetko AB- vai ABC-lipun riippuu siitä, missä päin Espoota ja Helsinkiä liikut. Esim. Espoon keskus - Helsingin keskusta on ABC, kun taas Leppävaara - Helsingin keskusta on AB.
Espoosta pääsee myös ab-lipulla. Kauempaa espoosta abc.
Vierailija kirjoitti:
ABC = seutulippu.
Julkisilla liikkuminen pk-seudulla on jo niin kallista, että suosin toistaiseksi yksityisautoilua. Tietulleja odotellessa...😟
Laskin joskus, että pelkät verot ja vakuutukset ovat enemmän kuin puolen vuoden lippu. Siihen päälle bensat ja huollot niin ei kiitos enää
Sehän alkaa olemaan jo halvempaa autoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ABC = seutulippu.
Julkisilla liikkuminen pk-seudulla on jo niin kallista, että suosin toistaiseksi yksityisautoilua. Tietulleja odotellessa...😟Laskin joskus, että pelkät verot ja vakuutukset ovat enemmän kuin puolen vuoden lippu. Siihen päälle bensat ja huollot niin ei kiitos enää
Mulla on leasing-auto. Maksan vain polttoaineet.
Mulla on espoo - helsinki työmatka, lippu nykyään 2,8e tms. Ei enää haittaa satunnaisesti tulla bussilla kotiin. Aiemmin kun hinta oli jotain 5,5e v*tutti joka kerta.
Matinkylästä Helsinkiin riittää ab ja matkan hinta matkakortilla on 2,80.
Kuukauden bussikortti rajattomalla matkustusmahdollisuudella Espoosta Helsinkiin 56euroa.
Matkustan mielummin ympäristöystävällisellä junalla, kun rahasyöppö autolla.
Vierailija kirjoitti:
Kuukauden bussikortti rajattomalla matkustusmahdollisuudella Espoosta Helsinkiin 56euroa.
Matkustan mielummin ympäristöystävällisellä junalla, kun rahasyöppö autolla.
Mulla menisi työmatkaan 1h 20 min julkisilla Espoon sisällä. Autolla 15 min. Miksi käyttäisin julkisia? Mielelläni kulkisin bussilla ilman vaihtoja, jos töihin pääsisi 30 minuutissa.
Nykyinen vyöhyke uudistus on aivan hanurista.. Entinen sisäinen/seutu /lähiseutu oli paljon yksinkertaisempi. Ei tarvinnut oman kunnan sisällä ostaa kuin sisäinen lippu ja sillä pääsi matkustamaan omassa kunnassa rajattomasti tai siis lipun voimassaoloajan. Nyt et voi esimerkiksi ostaa pelkkää b lippua jos liikut vain b vyöhykkeellä vaan sinut pakotetaan ostamaan turhaan myös c vyöhyke. Mikä idea tässä on jos et voi erikseen ostaa edes yhdenvyöhykkeen lippua? Paitsi tietenkin ydinkeskusta lippu a jolla voit liikkua rautatientorilta kamppiin..
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen vyöhyke uudistus on aivan hanurista.. Entinen sisäinen/seutu /lähiseutu oli paljon yksinkertaisempi. Ei tarvinnut oman kunnan sisällä ostaa kuin sisäinen lippu ja sillä pääsi matkustamaan omassa kunnassa rajattomasti tai siis lipun voimassaoloajan. Nyt et voi esimerkiksi ostaa pelkkää b lippua jos liikut vain b vyöhykkeellä vaan sinut pakotetaan ostamaan turhaan myös c vyöhyke. Mikä idea tässä on jos et voi erikseen ostaa edes yhdenvyöhykkeen lippua? Paitsi tietenkin ydinkeskusta lippu a jolla voit liikkua rautatientorilta kamppiin..
Ei ole mitään ydinkeskusta-lippua. Rautatientorilta Kamppiin pitää ostaa AB. Aina pitää ostaa kahden vyöhykkeen lippu vaikka käyttää vain yhtä vyöhykettä. Itse käytän lähinnä B-vyöhykettä ja maksan AB. Olen samaa mieltä, että uudistus on huono.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään ydinkeskusta-lippua. Rautatientorilta Kamppiin pitää ostaa AB. Aina pitää ostaa kahden vyöhykkeen lippu vaikka käyttää vain yhtä vyöhykettä. Itse käytän lähinnä B-vyöhykettä ja maksan AB. Olen samaa mieltä, että uudistus on huono.
Anteeksi, mutta olet väärässä. Voit ostaa pelkän A lipun, se on ainoa vyöhyke jonka voi ostaa yksinään. Tarkista vaikka :)
Hyvä uudistus. Pääsen melkein joka paikkaan ab:lla tai bc:llä. Aina 2,80, ku ennen piti maksaa 5,5
Mobiililippu tai matkakortti tulevat halvemmaksi.
Osaamattomat maksaa reilusti enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Mobiililippu tai matkakortti tulevat halvemmaksi.
Osaamattomat maksaa reilusti enemmän.
Eiköhän tuo ole selvä asia suurimmalle osalle. Siltikin ihan törkeän kallista, jos joutuu ABC-lippua käyttämään tai ostamaan kausilipun (mikä lie sen oikea nimi sitten onkaan). Muille (AB, BC) lippu-uudistus on edullinen.
BC on espoon sisäinen. Katso vyöhykkeet HSL nettisivulta.