Sossun ja työkkärin edustajat kutsuivat minut tapaamiseen
Kommentit (51)
Miksi et menisi? Ei tollaisia tapaamisia järjestetä ilman syytä. Lusmuatko vaan kotona tekemättä mitään?
Vierailija kirjoitti:
Katkeaa.
Voiko asumis- tai toimeentulotuki katketa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkeaa.
Ei katkea, mutta toimeentulotukea voidaan alentaa 20% ja lopulta 40%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkeaa.
Ei voi, mutta toimeentulotukea tullaan alentamaan ensin 20 ja sitten 40 prosenttia jos et tee mitään asioille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkeaa.
Tt-tukea saat tosin joku täällä sanoi että siihen saattaa tulla ehtoja/vähennyksiä jos asiakas alkaa oikuttelemaan. Lain mukaan sinulla on siihen kuitenkin oikeus, samoin asumistukeen ellet sitten tienaa liikaa tai puolisosi saa jotain muuta tuloja.
Saanko kysyä syytä miksi et tahdo mennä?
Mikset sä menis? Ne on huolissaan sun syrjäytymisestä ja haluaa lisätä sun osallistumista, että pääsisit takaisin yhteiskuntaan kiinni. Ne tarjoaa sulle kuntoutuspalveluita
Mulla oli joku vuosi sitten asiakas, joka ilmoitti värikkäin sanakääntein meille, ettei tule ikinä lähtemään mihinkään meidän tarjoamiin pellekursseihin tai kaupungin tarjoamiin työllistämistyöpaikkoihin, ei ikinä! Että antakaa mun olla rauhassa! Ja v-STI kirosanoja perään.
Sille laitettiin sitten pysyvästi miinus 40% toimeentulotukeen , eikä tarvi ikinä nähdä meitä , eikä tulla toimistolle huutamaan. Mekin voidaan käyttää aikaamme semmoisiin tapaamisia , joista voisi olla jotain hyötyäkin asiakkaalle.
Sinne se sitten jäi. Ei ole mitään kuulunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkeaa.
Tt-tukea saat tosin joku täällä sanoi että siihen saattaa tulla ehtoja/vähennyksiä jos asiakas alkaa oikuttelemaan. Lain mukaan sinulla on siihen kuitenkin oikeus, samoin asumistukeen ellet sitten tienaa liikaa tai puolisosi saa jotain muuta tuloja.
Haluan vain olla yksin kotona kaikessa rauhassa.
-ap
Voisiko joku kertoa mitä noissa tapaamisissa siis keskustellaan? Keitä tuollaiseen tapaamiseen pyydetään?
-ei ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli joku vuosi sitten asiakas, joka ilmoitti värikkäin sanakääntein meille, ettei tule ikinä lähtemään mihinkään meidän tarjoamiin pellekursseihin tai kaupungin tarjoamiin työllistämistyöpaikkoihin, ei ikinä! Että antakaa mun olla rauhassa! Ja v-STI kirosanoja perään.
Sille laitettiin sitten pysyvästi miinus 40% toimeentulotukeen , eikä tarvi ikinä nähdä meitä , eikä tulla toimistolle huutamaan. Mekin voidaan käyttää aikaamme semmoisiin tapaamisia , joista voisi olla jotain hyötyäkin asiakkaalle.
Sinne se sitten jäi. Ei ole mitään kuulunut.
Miksi rankaisitte häntä rehellisyydestä? Tosin huutaminen on kyllä epäkorrektia asiakkaalta.
Sinua yritetään painostaa kuntouttavaan työtoimintaan. Aktivointisuunnitelman laatiminen on sitä varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkeaa.
Haluan vain olla yksin kotona kaikessa rauhassa.
-ap
Kuulostat enemmänkin masentuneelta ja osittain syrjäytymisvaarassa olevalta. Ite olin aika pitkään himassa ennen kuin palasin takaisin työelämään, tosin mulle lätkästiin suoriltaan kuntoutustuki joka oli hieman joustavampi ja sain olla aika rauhassa. Onko sulla joko sairaspvraha, kuntoutustuki tai eläke? Ihme ja kumma että työkkäri haluaa pitää selvästi masentunutta listoilla :O
Minä en menis jos kutsu tulisi. Yli 100km lähimpään työkkäriin niin eivät todellakaan voi pakottaa.
Vierailija kirjoitti:
Sinua yritetään painostaa kuntouttavaan työtoimintaan. Aktivointisuunnitelman laatiminen on sitä varten.
Tästä tosiaan on kyse
Kuten jo sanottu nii ei vaikuta kuin toimeentulotukeen, jota voidaan leikata, ei kuitenkaan jättää myöntämättä
Kysymys kuuluukin miksi yhteiskunnan pitäisi elättää tällaisia henkilöitä joilla ei ole pienintäkään halua työllistyä ja kuntoutua yhteiskunnan tuottaviksi jäseniksi. Laiskuuttahan tuo on.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys kuuluukin miksi yhteiskunnan pitäisi elättää tällaisia henkilöitä joilla ei ole pienintäkään halua työllistyä ja kuntoutua yhteiskunnan tuottaviksi jäseniksi. Laiskuuttahan tuo on.
Sinulla ei sitten näytä olevan mitään käsitystä masennuksen kaikki vievästä voimasta. Ryhdyt kuitenkin kommentoimaan ihan asiantuntijana. Näitä riittää, kateus on loppumaton voimavara. Kukaan ei kadehdi masentunutta, joka vähänkään ymmärtää sairaudesta.
Kannattaa mennä, sieltä voidaan hakea sulle paikka kuntouttavaan työtoimintaan. Itse olin työkokeilussa järjestössä, jossa myös joku oli kuntouttavassa. Viihdyttiin tosi hyvin ja kuntouttavassa voi olla vain pari päivää viikossa. Jos löydätte jonkun kivan paikan, niin todella suosittelen menemään, se voi tehdä sulle tosi hyvää. Vertaistuki ym on tosi voimaannuttaavaa, jos paikassa muitakin samassa tilanteessa olevia. Suosittelen esim. jotain hyväntekeväisyysjärjestöjä, ns työpajoja kannattaa pohtia onko hyviä, osa voi olla kivojakin, mutta ei sellaisia missä on jotain laululeikkejä tms
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei sitten näytä olevan mitään käsitystä masennuksen kaikki vievästä voimasta. Ryhdyt kuitenkin kommentoimaan ihan asiantuntijana. Näitä riittää, kateus on loppumaton voimavara. Kukaan ei kadehdi masentunutta, joka vähänkään ymmärtää sairaudesta.
Olen eri, mutta masennuksesta on kaikenkattava kokemus. Pahinta mitä masentuneelle voi sanoa on, että älä edes yritä. Anna yhteiskunnan hoivata sinut hautaan etc.
Katkeaa.