Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos matkustelee aurinkoon vuosittain mahdollisimman paljon, saako lopulta sellaisen kestorusketuksen?

Vierailija
10.06.2019 |

Usein näkee varsinkin vanhempia muuten skandinaavisen näköisiä vaaleita mutta ruskeita. Eikä näytä tekorusketukselta vaan oikealta pigmentiltä, erilainen kuin vasta rusketuksen saanut.
Normaali ruaketushan hiipuu pois, mutta jos jatkuvasti ruskettaa, jääkö se rusketus lopulta?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä varmasti on aika hiilenä jo yhdestäkin matkasta aurinkoon.

Vierailija
2/21 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa, jos ihotyyppi on sellainen, että rusketus tarttuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä varmasti on aika hiilenä jo yhdestäkin matkasta aurinkoon.

Kayn kerran kesässä viikon aurinko matkalla eli otan paljon aurinkoa koko viikon ja rusketun selkeästi. Ja se rusketus häipyy seuraavaan kevaaseen mennessä. Ikinä en ole ollut samalla tavalla ruskea kuin ne jotkut

Vierailija
4/21 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa myös kestorypytyksen.

Vierailija
5/21 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun osittain Espanjassa ja kyllä minä olen aina päivettynyt, lähinnä kasvot, käsivarret ja sääret. En ota koskaan aurinkoa makailemalla rannalla tai altaalla, mutta kyllähän aurinko tarttuu golfkentillä ja ihan vaan vaikka kaupungilla kävelemällä, kun ei ole pakko kulkea lämpimissä vaatteissa. Käytän kasvoilla ympäri vuoden SPF 30-50 ja muuten 30.

Vierailija
6/21 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehottaisi tätä nykyä väkisin yrittää ruskettaa ihoa, koska siitä saa vain kestosyövän.

Tunnen nimittäin näitä "kanariasaari-vanhuksia", jotka kävivät siellä oleilemassa 3kk /v - mutta eivät käy enää koska kestoihosyöpä, joka uusii jatkuvasti pamahdellen esiin milloin mistäkin päin ihoa.

Ja nämä käyttivät paljon aurinkorasvaa.

Vierailija
7/21 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa mitään kestorusketusta. Usein nuo rusketushullut käy myös solariumissa ylläpitääkseen lomarusketusta. Kestorusketuksen sijaan tosin voit saada hyvinkin todennäköisesti ihosyövän. Rusketus kun jo itsessään kertoo ihon vaurioitumisesta, vaikkei olisi palanut.

Vierailija
8/21 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rusketus on kyllä yksi turhuus.

Vierailija
9/21 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä sukulaisella tuntuu olevan tällainen kestorusketus. En tiedä käykö hän solkussa välissä, kun on ympäri vuoden kuin kahvipapu. Muistan jo kuinka hän pienenä ollessani vertaili omaa käsivarttaan mun (erittäin vaaleaan, en rusketu) käsivarteen ja oli ylpeä rusketuksestaan. Nyt reiluna viisikymppisenä on ryppyinen kuin rusina, noin samanikäinen aurinkoa vältellyt äitini on reilusti paljon sileämpi kasvoiltaan. Ja siis oikeasti todella ryppyinen, otsaryppyihin voisi kadottaa vaikka ruumiin. Välillä käy mielessä, että koskahan häneltä löydetään melanooma, vai löydetäänkö tai löydetäänkö ajoissa, kun iho on aina niin tumma.

Vierailija
10/21 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdellä sukulaisella tuntuu olevan tällainen kestorusketus. En tiedä käykö hän solkussa välissä, kun on ympäri vuoden kuin kahvipapu. Muistan jo kuinka hän pienenä ollessani vertaili omaa käsivarttaan mun (erittäin vaaleaan, en rusketu) käsivarteen ja oli ylpeä rusketuksestaan. Nyt reiluna viisikymppisenä on ryppyinen kuin rusina, noin samanikäinen aurinkoa vältellyt äitini on reilusti paljon sileämpi kasvoiltaan. Ja siis oikeasti todella ryppyinen, otsaryppyihin voisi kadottaa vaikka ruumiin. Välillä käy mielessä, että koskahan häneltä löydetään melanooma, vai löydetäänkö tai löydetäänkö ajoissa, kun iho on aina niin tumma.

Mua huvittaa tosiaan nää, jotka kovinkin ylpeinä aina vertailevat kuka on ruskein ja ajatellaan, että se rusketus on se mikä tekee hyvännäköiseksi. Ja joo, kyllähän kohtuudella päivettynyt iho on ihan nätti, mutta monikaan ei ajattele sitä, miten aurinko oikeasti vanhentaa. Kuvitellaan ettei se omalla kohdalla pidä paikkaansa, ”ei mulla ainakaan näy mitään vanhenemisen merkkejä sen enempää”, eikä tajuta, että eihän ne toki yhdessä yössä ilmestykään. Mulla yksi sukulaisnainen, joka jonkun foliovirityksen kanssa itseään rusketti tuntitolkulla ja kamala rusina siitäkin tuli.

Vierailija
11/21 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään ihminen ei ole käynyt auringossa, koska siellä kuolee.

Vierailija
12/21 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, en tainnut sanoa että haluaisin kans sellaisen? Kyllä tiedän rusketuksen haitat ja syöpäriskin ja rypyt, kunhan kiinnosti tietää. Että tapahtuuko ihossa jokin muutos ja rusketus jämähtää jossain vaiheessa/jonkun ikäisenä, vai käyvätkö he mahdollisesti solariumissa.

Ap

Vierailija
13/21 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, en tainnut sanoa että haluaisin kans sellaisen? Kyllä tiedän rusketuksen haitat ja syöpäriskin ja rypyt, kunhan kiinnosti tietää. Että tapahtuuko ihossa jokin muutos ja rusketus jämähtää jossain vaiheessa/jonkun ikäisenä, vai käyvätkö he mahdollisesti solariumissa.

Ap

Juu ei tapahdu sellaista muutosta.

Vierailija
14/21 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään ihminen ei ole käynyt auringossa, koska siellä kuolee.

Hahah 😂 en tajunnutkaan miten tyhmästi muotoilin otsikon, nyt ymmärränkin tuon ekan kommentin paremmin.

Ap

Vierailija
15/21 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua huvittaa tosiaan nää, jotka kovinkin ylpeinä aina vertailevat kuka on ruskein ja ajatellaan, että se rusketus on se mikä tekee hyvännäköiseksi. Ja joo, kyllähän kohtuudella päivettynyt iho on ihan nätti, mutta monikaan ei ajattele sitä, miten aurinko oikeasti vanhentaa. Kuvitellaan ettei se omalla kohdalla pidä paikkaansa, ”ei mulla ainakaan näy mitään vanhenemisen merkkejä sen enempää”, eikä tajuta, että eihän ne toki yhdessä yössä ilmestykään. Mulla yksi sukulaisnainen, joka jonkun foliovirityksen kanssa itseään rusketti tuntitolkulla ja kamala rusina siitäkin tuli.

Ehkä se vanheneminen ei haittaa heitä?

Vierailija
16/21 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee kamalasti ryppyjä ja syöpä.

Vierailija
17/21 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se vanheneminen ei haittaa heitä?

Jos ei haittaisi, luulisi, että asian pystyisi myöntämään. Mutta kovasti väitetään vastaan, ettei niin käy.

Vierailija
18/21 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa myös kestorypytyksen.

Pahimmassa tapauksessa saa samanlaisen kestorypyryksen kuin Ruotsin prinsessa Birgitalla.

Etukäteen ei voi tietää ryppyisyyttänsä.

Vierailija
19/21 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei käy solariumissa. Kaksi etelänmatkaa vuodessa riittää + Suomen kesän puutarhatyöt ja ulkoilu, rusketus ei ehdi kadota välissä.

Vierailija
20/21 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee kamalasti ryppyjä ja syöpä.

Jatkuva auringonotto ja ihon palaminen eivät automaattisesti johda ihosyöpään. Ne vain lisäävät huomattavasti riskiä sairastua siihen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän