Huikkaatko metrokuskille kiitoksen kun poistut vaunusta?
Jotkuthan huutaa bussissa, jotkut ratikassakin. Eikös metrossakin sitten pitäisi.
Kommentit (25)
Huudan siitä oven läpi kiitokset kuskille. Itse myös kättelen aina jokaisen metrovaunussa matkustavan henkilökohtaisesti ennen kuin poistun. On hyvä olla kohtalias toisille.
Vierailija kirjoitti:
Huudan siitä oven läpi kiitokset kuskille. Itse myös kättelen aina jokaisen metrovaunussa matkustavan henkilökohtaisesti ennen kuin poistun. On hyvä olla kohtalias toisille.
:DD
Ilman muuta pitää metrokuskiakin kiittää! Samalla tavoin lentokoneessakin aina kiiruhdan ohjaamoon kättelemään kapteenin ja perämiehen.
Kiittämisestä aina erottaa sen, kuka on paremmista piireistä ja kuka ei.
Minusta on äärimmäisen moukkamaista jättää kiittämättä esimerkiksi hiihtohissien ja vuoristoradan kuljettajia. Keveästi heilautan kättäni tervehdykseen ja huikkaan iloiset kiitokset.
Eikös ne nykyään liiku ilman kuljettajaa?
Kohtelias ihminen kiittää toki junankuljettajiakin rauhallisesti sujuneesta ja tasaisesta matkasta. On aina niin mukavaa katsoa junakuskin ällistynyttä ilmettä, kun nousen veturiin lausumaan heille matkasta kiitokset. Niin harva ymmärtää käyttäytyä näin.
Vierailija kirjoitti:
Kiittämisestä aina erottaa sen, kuka on paremmista piireistä ja kuka ei.
Minusta on äärimmäisen moukkamaista jättää kiittämättä esimerkiksi hiihtohissien ja vuoristoradan kuljettajia. Keveästi heilautan kättäni tervehdykseen ja huikkaan iloiset kiitokset.
Parhaimmat heilauttaa jalalla. Myös äänekäs pieraisu osoittaa kunnioitusta.
Metrollla en ole koskaan matkustanut mutta kaukojunakuskin käyn kättelemässä ja kiittämässä.
Vierailija kirjoitti:
Ilman muuta pitää metrokuskiakin kiittää! Samalla tavoin lentokoneessakin aina kiiruhdan ohjaamoon kättelemään kapteenin ja perämiehen.
Samoin, kuin lentokoneessakin. Minä tyydyn taputtamaan aina asemalle saavuttaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin, kuin lentokoneessakin. Minä tyydyn taputtamaan aina asemalle saavuttaessa.
Mä taputan aina lähijunissa kun päästään pysäkille. Se ei ole ihan itsestäänselvyys.
Joskus kurkkukatarrin piinaamana en ole varma kantaako kiitokseni viimeisestä vaunusta kuljettajalle.
Taputtaminen kuuluu asiaan, kun saapuu määräasemalle
Hätäjarrutan yleensä kiitokseksi.
Minä laitan postikortin kiitokdeksi
Sillalta hypätty kokovartalokiitos on tyylikkäin kiittämismuoto.
Kyllä, joka kerta täällä Vantaalla.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Metrollla en ole koskaan matkustanut mutta kaukojunakuskin käyn kättelemässä ja kiittämässä.
Mä teen saman lentokapteeneille.
Tai tekisin, mutta kun niillä on se ohjaamon ovi lukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä teen saman lentokapteeneille.
Tai tekisin, mutta kun niillä on se ohjaamon ovi lukossa.
Minä jään portille odottamaan, että lentäjät tulevat koneesta ulos. Ne veijarit ovat niin vaatimattomia, etteivät halua kiitoksia. Yleensä karahdan heidän kaulaansa ja mojautan äänekkäitä poskipusuja. Suomessa ei ymmärretä sitä, miten eurooppalaisittain on asiallista kiittää.
Minä käyn Viikkarin Månsia kiittämässä aina muiden suomalaisten kanssa ja siihen kapteenin hyttiin jonottamiseen menee aina 8 tuntia.
Sitten lähdetäänkin takaisin kohti Suomea, mutta kiittämisestä saa niin hyvän mielen.
Huikkaan aina siihen hätäpuhelimeen moikat ja kiitokset hyvästä kyydistä!