Apua nettideittailuun
Antakaapa parhaat vinkkinne nettideittailun aloittajalle. Kävin tänään yksillä tinder-treffeillä, ja treffikumppani oli mielestäni ihan mukava, joten voisin nähdä hänet uudestaankin. En kuitenkaan ole ihan satavarma, että jutusta on mihinkään enempään. Miten pian kannattaa laitella viestiä ja ehdottaa uutta tapaamista, etten anna väärää kuvaa?
Pari muutakin tyyppiä on ehdottanut tapaamista. Onko ok treffailla useampia yhtä aikaa? Missä vaiheessa se pitää ottaa puheeksi?
Kaikki muutkin neuvot ja ohjeet ovat tervetulleita pitkässä parisuhteessa olleelle, joka ei ole oikeastaan ikinä käynyt treffeillä! Kertokaa mielellään muutenkin kokemuksianne :)
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Oletko mies vai nainen? Ja minkä ikäinen?
Nainen, vähän päälle 30 ja on lapsia.
Ei ole vinkkejä, koska puolen vuoden aikana sain Tinderistä kaksi matchia joista toinen oli botti ja toinen kuulemma antanut sydämen minulle vahingossa.
t. mies
Voit käydä ekoilla ja tokilla treffeillä useamman kanssa samaan aikaan, kaikki tekee niin. Mutta sitten kun alat tapailemaan jotain enemmän tai tiiviimmin (esim. jo viidennet treffit) niin ei ehkä ole ihan asiallista jatkaa muiden tapailua. Siis jos tavoitteena on löytää elämänkumppani. Seksi_seuraa hakiessa asialla ei ole niin väliä tietenkään.
Anna sen jo tapaamasi miehen lähettää sinulle viesti ja ehdottaa tapaamista, älä jahtaa miehiä.
Miten voisit antaa väärän kuvan viestin laittamisen aikataululla? Sehän kertoo vain omasta persoonallisuudestasi. Jotkut laittavat viestiä heti, jotkut odottavat päiviä. Ei se kerro kiinnostuksen asteesta vaan yksilöllisestä viestittelytyylistä, mielestäni.
En itse ottaisi missään vaiheessa puheeksi että tapailen muitakin. Kyllä toinen sen varmaan muutenkin tietää. Itse kävin 1-3 treffeillä ja sitten päätin jatkanko tämän kanssa ja lopetan yhteydenpidon muihin vai sanonko että nyt ei toimi.
Paras vinkkini on että ole oma itsesi ja tee niin kuin hyvältä tuntuu. Älä yritä sopeutua muiden keksimiin nettideittailusääntöihin äläkä ala valittaa kun joku ei noudata sinun sääntöjäsi.
Vierailija kirjoitti:
Voit käydä ekoilla ja tokilla treffeillä useamman kanssa samaan aikaan, kaikki tekee niin. Mutta sitten kun alat tapailemaan jotain enemmän tai tiiviimmin (esim. jo viidennet treffit) niin ei ehkä ole ihan asiallista jatkaa muiden tapailua. Siis jos tavoitteena on löytää elämänkumppani. Seksi_seuraa hakiessa asialla ei ole niin väliä tietenkään.
Anna sen jo tapaamasi miehen lähettää sinulle viesti ja ehdottaa tapaamista, älä jahtaa miehiä.
Mies tavallaan jätti pallon minulle sanomalla, että haluaa nähdä minut uudestaan ja että minun pitäisi ilmoitella, kun ehdin, koska minulla on nyt heikommin mahdollisuuksia tavata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies tavallaan jätti pallon minulle sanomalla, että haluaa nähdä minut uudestaan ja että minun pitäisi ilmoitella, kun ehdin, koska minulla on nyt heikommin mahdollisuuksia tavata.
Aa ok. No sitten laittaisin viestin päivän tai kahden päästä treffeistä ja ehdottaisin jotain tapaamisaikaa.
- Voi ja kannattaakin käydä useamman kiinnostavan kanssa, että saa näkemystä.
- Kannattaa tavata toisaalta nopeasti, jottei kirjoittele kuukausia ja luo katteettomia käsityksiä. Toisaalta kannattaa arvostaa omaa aikaansa sen verran, ettei lähde ihan mille tahansa sokkotreffeille. Miehen pitää olla potentiaalisen näköinen jo kuvassa.
- Kannattaa sopia ensitapaamiseksi esim 45min kahvilla tai oluella. Sitten kotiin miettimään, jäikö kiinnostusta tavata vielä lisää. Näin pääset tarvittaessa siististi pois ikäviltä treffeiltä, ja toisaalta et ns. purista kaikkia mehuja kerralla. Esim. 3-5 tunnin ensitapaaminen EI ole mitenkään hyvä saati lupaava asia.
Vierailija kirjoitti:
- Kannattaa tavata toisaalta nopeasti, jottei kirjoittele kuukausia ja luo katteettomia käsityksiä. Toisaalta kannattaa arvostaa omaa aikaansa sen verran, ettei lähde ihan mille tahansa sokkotreffeille. Miehen pitää olla potentiaalisen näköinen jo kuvassa.
- Kannattaa sopia ensitapaamiseksi esim 45min kahvilla tai oluella. Sitten kotiin miettimään, jäikö kiinnostusta tavata vielä lisää. Näin pääset tarvittaessa siististi pois ikäviltä treffeiltä, ja toisaalta et ns. purista kaikkia mehuja kerralla. Esim. 3-5 tunnin ensitapaaminen EI ole mitenkään hyvä saati lupaava asia.
Muuten samaa mieltä, mutta itse en jaksanut tavata uudelleen ketään miestä, jonka kanssa ekat treffit jäi tuntiin tai alle. Tokille treffeille lähdin vain niiden kanssa, joidenka kanssa oikeasti halusin jutella jo ekalla tapaamisella pari tuntia.
Joskus ensitreffit ovat olleet onnistuneet ja molemmilla ollut hauskaa, mutta mies ei ole siitä huolimatta ollut kiinnostunut uusista treffeistä :(
Naisena odotan, että mies tekee aloitteen uusista treffeistä. Jos ei tee, häntä ei kiinnosta. Enkä halua itse tuppautua kenenkään seuraan.
Mielestäni on täysin ok deittailla useampia samaan aikaan. Deittailu voi jatkua aina siihen asti, kunnes yhdessä sovitaan, että poistetaan puhelimesta sovellukset ja aletaan olla pari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Kannattaa sopia ensitapaamiseksi esim 45min kahvilla tai oluella. Sitten kotiin miettimään, jäikö kiinnostusta tavata vielä lisää. Näin pääset tarvittaessa siististi pois ikäviltä treffeiltä, ja toisaalta et ns. purista kaikkia mehuja kerralla. Esim. 3-5 tunnin ensitapaaminen EI ole mitenkään hyvä saati lupaava asia.Muuten samaa mieltä, mutta itse en jaksanut tavata uudelleen ketään miestä, jonka kanssa ekat treffit jäi tuntiin tai alle. Tokille treffeille lähdin vain niiden kanssa, joidenka kanssa oikeasti halusin jutella jo ekalla tapaamisella pari tuntia.
Itse en omaa neuvovani tajunnut noudattaa, niin tuli sitten monen kanssa vietettyä "ihan kiva päivä" mutta mitään ei kuulu perästä. Siksi jos vielä olisin sinkku, rajoittaisin ensitapaamisaikaa. Ja tietysti tapaisin uudelleen niitä, joiden kanssa juttu tuntuisi jääneen kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Kannattaa sopia ensitapaamiseksi esim 45min kahvilla tai oluella. Sitten kotiin miettimään, jäikö kiinnostusta tavata vielä lisää. Näin pääset tarvittaessa siististi pois ikäviltä treffeiltä, ja toisaalta et ns. purista kaikkia mehuja kerralla. Esim. 3-5 tunnin ensitapaaminen EI ole mitenkään hyvä saati lupaava asia.Muuten samaa mieltä, mutta itse en jaksanut tavata uudelleen ketään miestä, jonka kanssa ekat treffit jäi tuntiin tai alle. Tokille treffeille lähdin vain niiden kanssa, joidenka kanssa oikeasti halusin jutella jo ekalla tapaamisella pari tuntia.
Itse en omaa neuvovani tajunnut noudattaa, niin tuli sitten monen kanssa vietettyä "ihan kiva päivä" mutta mitään ei kuulu perästä. Siksi jos vielä olisin sinkku, rajoittaisin ensitapaamisaikaa. Ja tietysti tapaisin uudelleen niitä, joiden kanssa juttu tuntuisi jääneen kesken.
No minua ei sinänsä haitannut että tuli vietettyä ihan kiva päivä monen eri miehen kanssa, oikeastaan tykkäsin siitä että sai viettää kivoja päiviä ja iltoja kivojen uusien ihmisten kanssa. Siis vaikka ei koskaan nähtykään uudelleen. Viihdyn uusien ihmisten seurassa hyvin ja se itsessään oli jo kivaa ajanvietettä. Tokikaan en mennyt ekalla tapaamisella sänkyyn heidän kanssaan tms.
Oletko mies vai nainen? Ja minkä ikäinen?