Miten jaksaa vastoinkäymisten läpi?
Nyt jotenkin tuntuu siltä että kaatuu liikaa niskaan. Mikään ei onnistu, olen eronnut kaksi päivää sitten, tänään sain kuulla että läheiseni on ensiavussa ja ollut lähellä kuolla (on muutenkin sairas valmiiksi), hirveä stressi päällä omasta elämästä: saanko opiskelupaikkaa, jäänkö työttömäksi jos en saa paikkaa, mitä teen jos en saa opiskelupaikkaa enkä töitä, pääsenkö muuttamaan omaan kotiin vieläkään, miten jaksan kesätöissä yli 40 tuntisia viikkoja, miten jaksan toista duunia tehdä tässä sivussa, miten jaksan kun minut blokataan ulos kaikesta, miten kauan jaksan enää kuulla selän takana haukkumista ja mustamaalaamista ja sen tuomia ongelmia ihmissuhteissa, miten jaksan kun ei ole aikaa eikä voimia nousta jaloilleni? Olen henkisesti aivan loppu ja rikki viimeisten vuosien takia tähän päivään.
Jatkuvasti kysyn itseltäni että miten mä tulen jaksamaan tätä enää? Murheita tulee jatkuvasti ja suoraan sanottuna paskaa niskaan tein mitä tahansa. Aina sanotaan että elämä kantaa mutta kuinka pitkälle?
Miten te muut selviätte kun elämä tuntuu jatkuvasti potkivan päähän vuodesta toiseen ja ongelmat vain kasaantuu?
Kommentit (4)
Parasta olis käväistä lääkärissä juttelemassa, ehkä paras apu löytyy asiantuntijalta, kun olet noin ahdistunut.
Sama täällä. Ongelmia terveyden kanssa koko ajan. Erikoissairaanhoidossa käy jatkuvasti eri poliklinikoilla. Suurimpana ongelmana terveydessä erittäin laaja ja harvinainen sairaus, mikä haittaa koko elämää. Paljon muitakin sairauksia. Toinen vanhemmistani on erittäin raskas ja arvaamaton. Yritettävä on jaksaa ja etsiä positiivisia asioita vaikka kiven kolosta lasten takia.
Huumeilla. Ala käyttämään huumeita, ne helpottaa.
Päivä ja hetki kerrallaan. Muistan kun itse erosin kuinka oli paha olla, tuntui että en jaksa elää, kannoin koko maailman painoa harteillani. Sitä kesti pitkään mutta helpotti joskus. Ei tämä elämä ruusuista ole ollut, nytkin on lapsi sijoitettuna, kun en pärjännyt sen kanssa. Ja rahavaikeudet painaa. Oletko käynyt juttelemassa missään? Mä kävin perheasiainneuvottelussa kun oli raskainta