Onko tosiaan tällästä olla kaunis, ja silleen? Miten muut?
Aina. Siis mä ten tjauu. Oonnkai varmaa aika vainoharhanen, mut oon vaan aina kiinnittäny huoniota siihen kuinka ihmiset kääntyy katsomaan mua ku kävelen, tai jossain julkisissa. En käsittääkseni pukeudu mitenkään erityisen hienosti tai mitään, ihan siisteissä normivaatteissa, sopivan kokoisissa kuljen. Vaikkakaan en mihinkään muoti, ja viineisimpiin kalleihin merkkivaatteisiin. Silti. En meikkaa aina paljoa, saatika yhtään joka päivä ellei ole tärkeää tietoa, tai elokuvaa, tms tällästä hienompaa luvassa niin sitten meikkaan kunnolla mutta en mitenkään aivan liikaa ja räikeästi. Muuten kokrkeintaan laitan kulmat, ja siinä se. Joskus useimmiten en mitään meikkaile. Muutama finni sielä sun täällä, mutta pidän silti hyvää huoltanihosta ja kunostani. Olen pitkä ja ylipainoinen, mutta mulla on enemmän lihasta ja sekin pituuden kanssa suht sopivasti jakautunut. Ei ole paljoa ylimääräistä rasvaa, mutta kuitenkin mistä ottaa kiinni.
Silti saan joskus kehuja, et kuinka kaunis olen ja tälleen. Jonku verran koulus pojat kattellu, ja ihaillu peppua... onneks yks mies yhes paikas jossa myös käy on vähä pikju hiljaa alkanut lopettamaan, koska tuntuu ahdistavalta kunnhän joskus aina sanoi et siin ois hyvä sellane, siin ois hyvä tälläne... en valehtele, vaan totta puhun.
Oon vast 14v, ja jonku aikaa on viel siihe et oisin 15. Ei mua mitää setämiehet, ja vanhat papat kiinnosta, vaikka välil kattelen joitakin 20-30v ku on tosi hyvännäkösii. Huom, en oo yrittäny ketään siis iskee tms siis, sanoin vaan sillä mullakin on järki sentään vielä päässä. Ite oon silti aina enimäksee menny poikien mukana kaveriporukoissa, koska paljon rennompaa meininkiä eikä ole samanlaista eikä juurikaan mistään kateellisuutta kuin tyttö-jengeissä. Nähty on siis, että millaisia eroja poikien kanssa on kuin tyttöjen kanssa. Mulle on isketty silmää...
Emmä tiiä miten tätä oloa voi kuvailla. Tää on mulle ihan jees, et mua kehutaan kauniiks mut sit jos aikuisilta miehiltä rupee jos tulee kaikenlaisii naimiisinmeno-kommenttei, silmäniskuja nii jossai menee raja. Onneksi toi naim.juttu on silt yhelt siis loppu, ku mutsi on joutunu siinä kans puuttuu siihe ku ei ymmärrä mun sanomisest et lopeta ymmärrä, nii kutsi on joutunu kans sanoo monta kertaa siitä et lopeta jo. Se on mont kertaa silo tehny nii, ja muka vitsinä. Mut sit se vitsi jo alkaa monen kerran kyllästyttää, ja onneks silmän vinkkajaa ei oo enää tullu vastaa viak ei se nyt oo nii paha juttu...
Mut kokemuksii, mp?
Kommentit (18)
Nauti tuosta - nuoruus on ihanaa aikaa! Älä tosiaan sekaannu niihin setämiehiin ja muista muutenkin pitää omat rajasi. Ja muista, että elämässä on muutakin kuin kauneus.
2/3, ok.
3 /3
Joo, nautin. Ja en tosiaan siis aijo sekaantua setämiehiin, ja muihin selladiin vastaaviin. Ja tioän ja muistan pitää rajoistani tietysti kiinni.
No on tietysti muutaiin, mutta miksi sitä täytyy sittne joka puolella mainita ja kehuslella? Se muutaku aiheuttaa syömishäiroöitä, jne vqikka itsellä syömishåiriötä ei vielä ole ollut.
Aloittaja
Mun pitää kuitenkin lisätä, et oon muutenkin aivan liian epävarma itestänis ilti. En ole kauhean itsevarma, ja muutenkin aina just tollasissa sosiaalisis tilanteis kuten kaupassa, torilla, tms tulee hieärveän epävarma, vähän ehkä ahdistavakin tunne. En haluaisi mennä psykiatrille, tms juttelemaan mutta vaikka vaihdamme kuulumisia ja sun muuta uuttelen vanhempien kanssa en pysty kaikesta puhumaan kuitenkaan vaikka ovat tosi yyviä vanhempia. Jos menee lääkärille, niin snaooko hän tyyliin, että tää on ja kuuluu vaan mielialan vaihteluun jne? Joskus kävin koukukuraattorilla koulussa juttelemassa, ja todettiin siellä vakava masennus. Kun siitä oli hetkellisesti apua, niin emme sitten jatkaneet sitä enää. Muutenkin kuitenkin oli pieniä asioita, joita kävin mielessäni. En silti mennyt, ottanut yhteyttä, tms häneen koska mielestäni hän on vähän outo. En muutenkaan pidä juttelusta koulussa kenellekkään, koska en halua että juoruavat siellä keskenään mun olosta tai että kukaan luokkaöaisistani, tms koulissa vielä kuulisi ja suurentelisi ja paisuttelisi asioitani. Olen juuri vaihtamassa koulua, koska en vaan jaksa sen yhden munnkoulukiusaajan kanssa olla samassa koukussa, ja kopa niinkin kivassa tilanteessa kuin samassa luokassa. Hän juri harrasteli sitä, kuinka levitti ja puhui p*skaa musta selän takana toisille tuntemattomille ja muille luokkalaisilleni. Pelkään, että mua aletaan uudessa koulussa kiusaaamaan koska kyllä pystyn pitämään puoleni, mutta tiiätte varmasti kuinka kukuu pohjaan kun kukaan koukusta ei puolusta kiusattua. Ainakin mun kohdalla in ollut näin, että kiusaajaa silittelevät päähän ja kehuvat, mutta mua eivät puolista eivätkä puuttuneet mihinlään. Vaikkakin jo vanhemmat puuttuivat tähän.
Olen aina saanut kuulla mun ulkonäöstä myös negatiivista kommenttia, ja se tuntuu ikävältä ja loukkaavalta. Välillä on tekenyt mieli elää pelkällä parilla hedelmällä, leivällä ja vedellä, sekä myslissä päivät, kuukaudet, vuodey kunnes kuihtuisin pois. Nopeuttaisin kuihtujistani vielä sillä, että liikkysiin todella palhon enemmän kuin nyt, vaikka tämänkin hetkiset jutut kun harrastan ja vaikka liikun säännöllisesti, ja monipuolisesti. Syön aina terveellisesti, monipuolisesti, säännöllisesti. Herkut ja limut jätän aika paljon viikonlopulle, enkä napostele turhie viikkojen ja päivien mittaan joka päivä. Kuten näette, en edes jaksa korjata kirjoitusvirheitä, ja voin sanoa että olen nyt lomalla aika paljon nukkunut. En syö paljoa, mutta yritän ede jotain närppiä. Nestettä sen sijaan olen kuitenkin yrittänyt sen 1,5-2 litraa juoda. Pakolliset tässä hoitanut, ja hoidamme tietysti mutta silti... aina kun on koulua, ne koulu-aamut ja päivät kuluu suurimmaksi osaksi ihan väsyneellä päällä. Hoidan tietysti asiani, opisk3len ja saan hyviä numeroita kokeista ja todistuksiin, koska en luokalle enkä jälki-istuntoihin halua enkö selvittelyihin miksinolen ollut pois. Viime vuonna olin kyllä kovien menkkojen takia, koska kovat kivut runsaat vuodot, tai olin oikeasti myös vaikka flunsaassa niin pois. Silti olin myös 4-8 päivää joissakin kohtia ahdistuksen, ja masenuksen takia pois. Kuvittelin,mettä kun tulen ylä-asteelle niin kiusaaminen loppuisi. Ei, vaan taas alkoi ja julmasti taas. No, taas olen vaihtamassa koulua ja luokkaa ja uusi luku voi alkaa. Ja mävamraan taas tulee joku tyyppi vastaan, joka ottaa tämän herkän, fiksun, masentuneen, ahdistuneen alleen. Voiko vee sentää enempää kärsiä? Varmasti, mutta tämäkin on jo ihan tarpeeksi.
Aloittaja
Joo just tuollaista on olla aunis ja silleen...
Olisi kuitenkin hyvä välissä muistaa myös koulutyöt ja opetella kirjoittamaan virheettömästi.
Se on vähintään yhtä tärkeetä, kuin olla kaunis ja silleen...
6/6
Kiitos, mutta hoidan koukuni hyvin, ja nyt oloni on ollut taas todella matallalla syvällä että en jaksa kiinnostua mitään kirjoittamisesta kuten jo sanoinkin. Mitäpä jos itse hankkisit elämän, ja et kommentoisi mitään jos kerran häirittee? Voi kuule jättää ihan sitten kommentoimatta, ja poistua.
Aloittaja
Sä et silleen ole 14-vuotias etkä osaa silleen kirjoittaakaan, joten älä silleen provoile, jooko silleen?
Okei, olkaa ,itä kieltä ootte. Oli turha tulla avautumaan tänne, kun ei saa yhtään myötätuntoa eikä ystävällisyyttä eikä edes tsemppiä-vastauksia. Kyllä täällä kovinkin turhaan toisille sanotaan tsemppiä, mutta näköjään olen tosiaan sellainen ihminen joka ei tosiaan huomaa olevansa todellisuudessa ihan veen ruma, huono, ja joka saisi kuolla. Tekisi mieli hypätä aika usein kieltämättä sillalta alas, vaikka en ole niin vielä tehnytkään. Kiitos kaikista vastauksista kaikille! Tulkaa nyt ihmeessä vielä tänne haukkumaan, sun muuta niin kohentaa mieltäni todella paljon.
Vierailija kirjoitti:
Sä et silleen ole 14-vuotias etkä osaa silleen kirjoittaakaan, joten älä silleen provoile, jooko silleen?
NÄYTÄPPÄ TODISTEET, ETTÄ EN MUKA OLE 14 VEEE...(!!!)
Hyvästi av! Taidankin siirytä suomi24 jään, sekä demiin.
Se on katsos niin, että tältä päivältä ovat tsemppiviestit loppuneet!
Vierailija kirjoitti:
2/3, ok.
3 /3
Joo, nautin. Ja en tosiaan siis aijo sekaantua setämiehiin, ja muihin selladiin vastaaviin. Ja tioän ja muistan pitää rajoistani tietysti kiinni.
No on tietysti muutaiin, mutta miksi sitä täytyy sittne joka puolella mainita ja kehuslella? Se muutaku aiheuttaa syömishäiroöitä, jne vqikka itsellä syömishåiriötä ei vielä ole ollut.Aloittaja
Otatko sitten velvollisuutena olla kaunis kun sinut huomioidaan? Kuin joku toteemi? Älä välitä. Ne jotka katsovat vain ulkomuotoa eivät osaa katsoa sisälle. Ja on niitä kauniita muitakin.
Tää oli silleen kyl yks ihan päivän parhaist provoist, niinku. Mä kyl ehdottomasti tsemppaam, et jatkat tänne kirjotteluu. Se et on niinku kaunis ei sillee niinku oo se tärkein juttu täällä, koska me ei niinku nähdä sua, mut uskon et oot kyl ihan tosi kaunis niinku tiätsä sisäisestiki.
T. Setämiehen tätivaimo
Minua yritti aikuinen mies iskeä, kun olin 13. Kun hänelle selvisi ikäni, hän meinasi kuolla häpeästä. Mutta tosiaan tuollaista voi sattua. Ap tulee ilmeisesti saamaan miehiltä huomiota pitkälti nelikymppiseksi asti, ehkä sen jälkeenkin, jos laittautuu.
Sanoit sen taikasanan: olet epävarma itsestäsi. Ei kukaan sinua katsele. On normaalia vilkaista vastaantulevaa tai bussissa sisään tullutta. Kukaan ei ajattele sinusta sen kummempia, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta.
Tsemppiä aloittajalle! Ulkonäkö on vaan kuori , olit sitten kaunis tai vähemmän kaunis. Nuoruus on vaikeaa aikaa, aikuisena helpottaa vähän. Ja muista, että kiusaaminen ei ole kiusatun vika. Olet hyvä tuollaisena.
Ihan hyvin kaikki voivat katsoa 14-vuotiasta ja 14-vuotias voi olla kaunis. Jos yrittää väittää muuta, on kateellinen.
Ja sori mahollisista kirjoitusvirheistä.
Aloittaja