Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Törmäys tunnelissa johti kuolemaan

Vierailija
09.06.2019 |

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/777179-polkupyorailijat-torma…

Tunneleihin vain yksi suunta kerrallaan, kuten tietyömailla.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villi veikkaus: toinen pyöräilijä on ajanut omaan menosuuntaansa nähden oikeassa reunassa ja vastaantuleva on ajanut omaan menosuuntaansa nähden vasemmassa reunassa - seurauksena törmäys ja toisen kuolema?

Pyöräilen paljon ja noudatan liikennesääntöjä. Ajaisin mieluummin autojen joukossa, koska kevyen liikenteen väylällä vallitsee villin lännen laki - kävelijät ja pyöräilijät vähät välittävät toisten turvallisuudesta, hortoillaan ja poukitaan miten sattuu. Jos kaikki kevyen liikenteen väylien käyttäjät kulkisivat menosuuntaansa nähden oikeassa reunassa, liikkuminen olisi turvallisempaa.

Vierailija
2/10 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten ihme juttu, miten poliisi on haluton sakottamaan esimerkiksi valottomia pyöräilijöitä, ajotien ja pyörätien välillä poukkoilijoita ja muita vastaavia tapauksia. Pelote sakosta voisi saada tarkkailemaan omaa liikennekäyttäytymistään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten ihme juttu, miten poliisi on haluton sakottamaan esimerkiksi valottomia pyöräilijöitä, ajotien ja pyörätien välillä poukkoilijoita ja muita vastaavia tapauksia. Pelote sakosta voisi saada tarkkailemaan omaa liikennekäyttäytymistään.

Vierailija
4/10 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villi veikkaus: toinen pyöräilijä on ajanut omaan menosuuntaansa nähden oikeassa reunassa ja vastaantuleva on ajanut omaan menosuuntaansa nähden vasemmassa reunassa - seurauksena törmäys ja toisen kuolema?

Pyöräilen paljon ja noudatan liikennesääntöjä. Ajaisin mieluummin autojen joukossa, koska kevyen liikenteen väylällä vallitsee villin lännen laki - kävelijät ja pyöräilijät vähät välittävät toisten turvallisuudesta, hortoillaan ja poukitaan miten sattuu. Jos kaikki kevyen liikenteen väylien käyttäjät kulkisivat menosuuntaansa nähden oikeassa reunassa, liikkuminen olisi turvallisempaa.

Olen saanut monta kertaa melkein slaagin, kun pyöräilijä ohittaa alamäessä tuhatta ja sataa hihaa pyyhkäisten. Ei tunnu turvalliselta. Saisi olla kävelijöilläkin nykyään taustapeilit...

Vierailija
5/10 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasurihallitukselle lisää duunia, verojenmuodossa, polkupyörän käyttömaksu, väylämaksu, haittaverot esim jos joutuu käymään pissalla, oma pussi mukaan kuin koirien pissi ja kakkapussi, pyörät käytävä katsastamassa kerran vuodessa jos on vanha munamankeli ym. .. kas kummaa kun Rinteen vasurisiipi ei ole tätä hokannut,,, nyt nyt töihin...

Vierailija
6/10 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ikääntyvä ympärivuoden pyöräilevä. Ajan aika hiljaa, koska ei ne refleksit enää ole samanlaiset kuin nuorena. Pelottaa varsinkin nuo hirveää vauhtia muuhun kevyeeseen liikenteeseen verrattuna ajavat usein läskipyörää käyttävät. Itse en ole (vielä) joutunut vaaratilanteeseen, mutta olen nähnyt keskustassa sellaisen, jossa olisi voinut tulla ikävää jälkeä. Nuoret ajavat liian kovaa, eivätkä ajattele, että kaikki eivät ole enää nuoria.  Ihan pieniä lapsiakaan ei ehkä kannata ottaa mukaan omalla pyörällä vilkkaaseen keskustaliikenteeseen. Ei ole kyse isosta kaupungista, mutta talven jälkeen on paljon turvattomampaa ajaa kun "kaikki" ottavat pyöränsä esiin ja tulevat mukaan.

Helsingissä käydessäni minut yllättää aina se, että sielläkin pyöräillään paljon kun on kesä. Jalankulkijan pitää olla tarkkana, eikä saa vaihtaa tien puolta katsomatta taakseen.

Rautatieaseman viertä (onkohan se Kaivokatu?) kulkeva pyöräväylä on aika vaarallinen, jos ei ylittäessään muista, että siinä fillaroidaan ja aika kovaa. Vaikka jalankulkijoillehan on suojatie ja vihreätä valoa kohti on riennettävä.

Vierailija
7/10 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi täysillä paahtavan pyöräilijät on kauheita. Yhtään ei tunnusta ajattelevan, että mutkan/puskan takaa saattaa tulla lapsi, koira tai mummo, tai ylipäänsä joku voi kääntyä odottamatta tielle tjsp. Samoin olen nähnyt nuoria pyöräilemässä illalla pimeässä kovaa ilman kypärää, valoja tai heijastinta, myös autotiellä. Joku sankari vielä sekasi kännykkää samalla!

En tiedä mitä jutun onnettomuudessa on käynyt, mutta moni ajaa tosi riskialttiisti ja muista piittaamattomasti. Pyöräily on hyvä, mutta kaikki pyöräilijät eivät osaa ottaa muuta liikennettä huomioon.

Vierailija
8/10 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuli uutisesta sellainen mielikuva, että olisiko se toinen osapuoli ollut nuori tai lapsi. Kun en ainakaan huomannut mitään ikää mainittavan muuta kuin kuolleen osalta.

Vierailija
9/10 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun päälleni ja siitä puskaan ajoi pari vuotta sitten nuori mies, joka rähisi että olin muka hypännyt eteen. En jäänyt sanattomaksi , vaan karjaisin takaisin että hankkii silmälasit !  En tiedä sattuiko mieheen, polvea kai vähän ontui kun sieltä puskasta kömpi mutta omapa oli hölmöytensä. Minulla ainakin sattui lantioon ja lonkkaan, mutta nurin en sentään mennyt kiitos valotolpan johon tarrasin .

Vierailija
10/10 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/autot/art-2000006135349.html

Onneksi joku virallinen tahokin yrittää muistuttaa pyöräilijöiden nopeuksista!