Kuinka moni koulukiusattu on ollut pitkään kotihoidossa?
Tuli mieleen tuosta toisesta ketjusta. Minä menin vasta eskariin ja kyllä, olin koulukiusattu
Kommentit (8)
ennen kouluun menoa olin perhepäivähoitajilla. Minua kiusattiin rankasti koko peruskoulun ajan, mutta syynä siihen ei ollut todellakaan mikään kotihoito, vaan oranssi tukka ja silmälasit. Myöhemmin sitten mikä tahansa kelpasi. Olisin halunnut, että äiti olisi ollut kotona vielä sen viimeisenkin vuoden. Muita lapsia näin tarpeeksi ilman hoitopaikkaakin.
mutta minä ja siskoni oltiin kotihoidossa ei edes eskarissa, eikä oltu koulukiusattuja.
Jälkeen päin olen ihmetellyt, että kouluaika meni niin hyvin, vaikka olin hirmu kiltti. Yläasteen alussa jäin vähän syrjityksi, koska luokallamme oli kiusaajien ja kiusattujen leiri. Minua ei kiusattu, mutta en kuulunut tähän kovien " kermaankaan" vaan juttelin kiusattujenkin kanssa.
Kotona hoidettu ehkä pysyy enemmän omana herkkänä itsenään, kun taas päiväkotilapsi pikku hiljaa kasvattaa itselleen " paksun nahkan" .
Kodinomaisessa hoidossa 5 vuotiaaksi asti. Vieläkään en oikein osaa olla ihmisten kanssa mm. työpaikalla kuin hyvin muodollisesti ja pinnallisesti.
Mutta huom: kahta kotihoidettua sisarustani ei kumpaakaan kiusattu.
Pidän herkkyyttäni yhtenä parhaista puolistani. Kiusaamista ei tarvitse opetella sietämään. Minun vikani ei ole se, että minut otettiin oranssitukkaisena silmätikuksi. Muilla lapsilla vaan ei ollut käytöstapoja:o)
t. 7
Ja olin koulukiusattu siksi etten osannut sopeutua joukkoon.