Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helsinki Half Marathonin hitaammat juoksijat jäivät ilman reittihuoltoa!

Vierailija
08.06.2019 |

Pöyristyttävää ja suorastaan vaarallista tällä helteellä! Mun kolme kaveria ja täti lähtivät aamulla juoksemaan Helsinki Half Marathonia. Tulivat maaliin 2.30-3.00 ajalla ja KAIKKI sanoivat, että ekan juomapisteen jälkeen ei saanut vettä tai urheilujuomaa ollenkaan tai sitä joutui odottamaan ja silloinkin sai vaan puolikkaan mukillista tai ettei mukeja enää riittänyt ja olisi pitänyt juoda jostain yhteisastiasta.

Kaikki kertoivat nähneensä kymmeniä tuupertuneita, ihmisiä ambulansseissa ja taju kankaalla tien vieressä.

Miten tällaista voi tapahtua? Järkyttävän vaarallista juosta helteellä ilman juomista!!

Tapahtumajärjestäjä kertoi, että vesi loppui vaan yhdeltä pisteeltä (joka sekin on järkyttävää!), mutta että muille mukamas saatiin vettä tarpeeksi.

Pitäisi kieltää tapahtumien järjestäminen tuollaisilta, jotka saattavat ihmiset oikeasti hengenvaaraan!

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän nuo saattavat itsensä hengenvaaraan, kun eivät keskeytä ja mene juomaan.

Vierailija
2/25 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juoksemassa ja tulin maaliin itsekin tuossa välissä. En saanut pisaran pisaraakaan Kauppatorilla, enkä Teollisuuskadulla. Ekalla pisteellä kaikki vielä ok. Muilla pisteillä jouduin odottamaan pitkään, että kuppeihin saatiin edes se puolikas mukillinen vettä kaadettua. No eihän se puolikas mihinkään riitä, kun pitäisi juoda!!

Vikalle pisteellä mukeja ei enää ollut, mutta olin jo niin nääntynyt ja raivoissani, että join valehtelematta litran suoraan sellaisesta isosta kanisterista. Täydellä, hölskyvällä vatsalla en sitten pystynyt enää hölkkäämäänkään, joten kävelin maaliin viimeiset pari kilometriä.

Mä olen pettynyt. Maksoin tästä tilaisuudesta ja juoksin ekaa kertaa puolimaratonin ikinä. Haluaisin kyllä osat rahoista takaisin, kun en saanut niille mielestäni vastinetta.

Toista kertaa en kyllä helteellä juokse ilman omia pulloja tai juoksureppua, niin karmea tämä kokemus oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsehän nuo saattavat itsensä hengenvaaraan, kun eivät keskeytä ja mene juomaan.

Juomaan mitä, kun sitä juotavaa ei ollut tarjolla!?!

Vierailija
4/25 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti järjestetty. Ja nuo juoksutapahtumat ovat vielä aika kalliita osallistujille.

Vierailija
5/25 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puolimaratonin juoksee tuollaiseen aikaan, niin ehkä kannattaisi vielä vuoden verran treenata ja osallistua vasta ensi vuonna juoksutapahtumaan.

Vierailija
6/25 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekoille juoksijoille riitti vettä ja ne joivat paljon ja kaatoivat vettä päällensä. Pesivät myös käsiään energiageelien tahmoista. Lotraamisen jälkeen tulleet juoksivat olivat suu auki typertyneinä tyhjien pöytien edessä, kun vapaaehtoiset valittelivat, ettei juotavaa enää ole.

Todellakin huonosti järjestetty vesihuolto. Olin Kauppatorilla aamulla tunnin seuraamassa juoksijoita ja näin tämän. Kuvottavaa, etteivät järjestäjät myönnä virhettä vaan sanovat, että juotavaa muka oli. Ei tasan ollut!

Vierailija
7/25 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan törkeää. Mistä tuossa sitten maksoi? Vaarallista vielä, että vedenpuute kuritti erityisesti huonokuntoisia. Nopeammille kai riitti vettä, mutta he olisivat taas hyväkuntoisina saattaneet pärjätä vähemmälläkin. Toivottavasti järjestäjä ottaa opiksi.

Vierailija
8/25 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No varmaan siinä joku kauppa tai kaljapaikka on!

Vierailija
9/25 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos puolimaratonin juoksee tuollaiseen aikaan, niin ehkä kannattaisi vielä vuoden verran treenata ja osallistua vasta ensi vuonna juoksutapahtumaan.

Haista..! Minä lähdin tavoittelemaan 2.15-aikaa, mutta tämän vesikatastrofin takia hyydyin niin totaalisesti, että loppuaika oli pitkien kävelyosuuksien takia puoli tuntia myöhemmin.

Todella monet vaihtoivat kävelyyn, kun tajusivat, ettei vettä ole eikä tule. Mieluummin kävellen maaliin kuin kuolla matkalle.

Vierailija
10/25 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haista..! Minä lähdin tavoittelemaan 2.15-aikaa, mutta tämän vesikatastrofin takia hyydyin niin totaalisesti, että loppuaika oli pitkien kävelyosuuksien takia puoli tuntia myöhemmin.

Todella monet vaihtoivat kävelyyn, kun tajusivat, ettei vettä ole eikä tule. Mieluummin kävellen maaliin kuin kuolla matkalle.

No ei kai tuollaiseen matkaan sentään kuole?

Vierailija
11/25 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No varmaan siinä joku kauppa tai kaljapaikka on!

Meinaatko, että juoksijoille on lompakot mukanaan juoksun aikana. Sä olet ole näköjään ikinä osallistunut juoksutapahtumaan.

Vierailija
12/25 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jos juoksee helteellä 21 kilometriä, eikä juo? Kyllä siihen voi kuolla. Ei ehkä janoon, vaan nestetasapainon järkkyessä vaikkapa sydänkohtaukseen, kun rehkii tuollaisen matkan kuumassa. Näitä on valitettavasti ollut. Keskimäärin joka maratonilla kuolee yksi ihminen. Siis täyspitkällä.

Vierailija
13/25 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juosta helteessä 21 km pari tuntia? Mitä luulet? Ihmisiä on kuollut puoli-ja täysimaratoneilla.

Vierailija
14/25 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuliko parempi mieli kun pääsit mollaamaan toisia? Mun mielestä on kiva että noihin osallistuu ihan tavallisia ihmisiä, ei aina tarvi olla kaikkien huippu-urheilijoita. Puolimaraton on joka tapauksessa hieno saavutus vaikka aika menisikin sinne kolmeen tuntiin.

Vierailija
15/25 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksutapahtuma maksaa juuri sen takia, että juoksijoille taataan turvallinen reitti ja reittihuolto. Muutenhan sitä voisi mennä muuten vain juoksemaan minne lystää. Järjestäjän vastuulla on katsoa, että reitti on hyvin merkitty, autot eivät aja päälle ja että matkan pituuden mukaan reitillä on nestettä tai urheilujuomaa tai maratoneilla usein syötävääkin. Siitähän juoksijat maksavat.

Nyt meni pyllylleen ja pahasti.

Vierailija
16/25 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama kuin myydä vuorikiipeilymatkalle, mutta perillä sitten sanotaan, että sori, ei tarjota kiipelyvälineitä.

Vierailija
17/25 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuossa kelissä mun maratoonari-triathlonistisukulaisellakin heitti lopputulos tavoitteesta joku reilu 10 min, kokemattomalla varmaan paljon enemmän. Todella raaka keli varjottomalla reitillä. Alkumatkasta ei käynyt kuulemma edes pientäkään ilmavirtaa.

Kuten todettua, noihin tapahtumiin osallistuvat maksavat reilusti osallistumisestaan. Varsinkin tällä kelillä olisi vähintä, että nestettä saa riittävästi. Olisi aiheen pahoitella kunnolla ja maksaa osa osallistumismaksusta takaisin niille, jotka jäivät vaille asianmukaista huoltoa.

Ja kyllä tuosta alkujoukostakin vietiin useampi pökertynyt lanssilla nesteytykseen. Että ei siellä vaan kokemattomat olleet kovilla.

Vierailija
18/25 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuossa kelissä mun maratoonari-triathlonistisukulaisellakin heitti lopputulos tavoitteesta joku reilu 10 min, kokemattomalla varmaan paljon enemmän. Todella raaka keli varjottomalla reitillä. Alkumatkasta ei käynyt kuulemma edes pientäkään ilmavirtaa.

Kuten todettua, noihin tapahtumiin osallistuvat maksavat reilusti osallistumisestaan. Varsinkin tällä kelillä olisi vähintä, että nestettä saa riittävästi. Olisi aiheen pahoitella kunnolla ja maksaa osa osallistumismaksusta takaisin niille, jotka jäivät vaille asianmukaista huoltoa.

Ja kyllä tuosta alkujoukostakin vietiin useampi pökertynyt lanssilla nesteytykseen. Että ei siellä vaan kokemattomat olleet kovilla.

Tämä oli poikkeuksellisen rankka puolimaraton. Olen osallistunut vuosien varrella useisiin juoksutapahtumiin ja joka kerta (ellei nyt ole kyseessä joku 5km kaupunginosajuoksu) on joku kuukahtanut kesken kaiken. Siis ihan vain ottanut matka koville ja pitänyt välillä huilia. Tänään näitä kuukahtaneita oli kymmeniä ja ambulansseja laskin 18. Osa varmaan samoja ambulansseja, mutta eri asiakkailla. Kun sitä juotavaa ei ollut, niin ei mikään ihme, että porukkaa tippuu.

Itselläni jäi tavoiteaika vartin päähän. 10 kilometrin jälkeen en enää erittänyt edes hikeä, kun olin niin kuiva. Ihan hirveä jano koko juoksun ajan :(

Vierailija
19/25 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän olettaa, että juostessa on käsilaukku matkassa mukana. Voi sitten sopivasti istahtaa terassille.

Vierailija
20/25 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän olettaa, että juostessa on käsilaukku matkassa mukana. Voi sitten sopivasti istahtaa terassille.

No Katajanokalta tultaessa yksi nainen oikeasti kävi rannan kahvilassa pyytämässä vettä, kun oltiin ohitettu jo kaksi huoltopöytää, joista ei saanut vettä. Itse olin turhan optimistinen ja kuvittelin, että seuraavalla juomapisteellä sitten on vettä, enkä kehdannut poiketa kahvilassa. Olisi pitänyt.