En uskonut että kun saadaan lapsi elämä muuttuu näin
Että mies ei halua ikinä seksiä kun lapsi on kotona. Eli 2 kertaa kuukaudessa riittää hänelle kun lapsi on harrastuksessa ja töiltään kerkiää.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIksi et uskonut? Seksin väheneminen ja parisuhdetyytyväisyyden romahtaminenhan ovat todella hyvin tiedossa olevia, monilla tutkimuksilla todennettuja seurauksia siitä, että hankkii lapsia. Jos rento ja hauska parisuhde ja antoisa seksielämä ovat prioriteetteja, lapsen hankkiminen on varmaan huonoin mahdollinen idea.
t. vapaaehtoisesti lapseton, joka selvitti asiat etukäteen
Ihan ilman tutkimusta voidaan todeta... kun uusia ihmisiä ei tule, niin lopulta ei ole enää seksiäkään, koska ei ole enää rentoa ja hauskaa parisuhdetta.
Ja tämä on ongelma, koska...?
Syntymättä jääneet ihmiset eivät valita sitä, etteivät jääneet syntymättä. Parempihan se on, ettei ihmisiä ole, koska silloin ei ole inhimillistä kärsimystäkään. Mielihyvän (kuten seksin) puuttuminen on ongelma vain, jos on joku, joka näistä jää paitsi. Kärsimyksen välttäminen on hyvä asia aina.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten?! Sulla on jo yksiö valmiina avioeroa varten ja kohta voit hommata tinderistä panoseuraa ihan niin paljon kuin vuodesohva kestää.
Niin on ja välillä jo asunkin siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukko vaihtoo, mä en ainakaan ilman seksiä olisi. 12/2017 syntynyt esikoinen ja seksiä ainakin kaksi kertaa viikossa ä.
Jos ei sulla jo ois lasta, suosittelisin, ettet teekään niitä.
Noin heppoisin perustein olet riistämässä lapselta ehjän kodin.
Suhde, jossa on seksiä kerran, pari kuussa, ei ole mikään parisuhde enää vaan "roommates with very occasional benefits". Tuossa vaiheessa se seksiä pihtaava on jo lopettanut parisuhteen.
Sulla on aika kieroutunut mielikuva kämppäkavereista ja elämästä ylipäänsä.
Ainakin minun nuoruudessani oli ihan tavallista, että kämppisten välillä oli fyysistä läheisyyttä ja välillä seksiäkin. Tiedä sitten nykynuorista, kun kuulemma harrastavat paljon vähemmän seksiä muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIksi et uskonut? Seksin väheneminen ja parisuhdetyytyväisyyden romahtaminenhan ovat todella hyvin tiedossa olevia, monilla tutkimuksilla todennettuja seurauksia siitä, että hankkii lapsia. Jos rento ja hauska parisuhde ja antoisa seksielämä ovat prioriteetteja, lapsen hankkiminen on varmaan huonoin mahdollinen idea.
Niinpä. Tästä valittaminen on sama kuin menisi töihin ja ihmettelisi, miten paljon vähemmän on vapaa-aikaa.
👍 niin ja sama kuin ihmettelisi miten ruokakaupasta ei saa viidelläkympillä murrosikäisille teinipojille ruokaa kuin pariksi päiväksi....(kun ennen lapsia viidelläkympillä elettiin viikko...)
Itse olen aina kuvitellut, että lapsia hankitaan, koska nimenomaan halutaan oman elämän muuttuvan.
Minä en ole halunnut, joten en ole lapsiakaan tehnyt.
Minäkin ihmettelen, että mitenkä elämä ylipäätään on muuttunut kun ikää on tullut. Ei olisi pitänyt ikääntyä.
Sehän tässä vähän ihmetyttää, että niillä joilla niitä lapsosia on niin välttämättä ei sitten jakseta olla vanhempia. On lasuja sun muita.
Että jonkinsortin kasvatuskyky pitäisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen aina kuvitellut, että lapsia hankitaan, koska nimenomaan halutaan oman elämän muuttuvan.
Kuvitteletko oikeasti elämäsi pysyvän samanlaisena?
Siis kyllä mä tiesin että elämä muuttuu lapsen myötä. En vain tajunnut että miehestä tulee noin estynyt ettei pysty mihinkään öisin kun lapsi nukkumassa. Tuskin kukaan osaa tällaiseen varautua. Ap
Vierailija kirjoitti:
En täysin ymmärrä, miksi velat tulevat aina kertomaan näitä tietoiskujansa muistuttaen samalla miten paljon parempaa heidän elämänsä on. Ei mun vaan tee mieli mennä kertomaan totuuksia foorumeille, jotka ei kosketa mua. Velan kanssa ei voi keskustella lapsiperhe-elämästä, koska hän ei siitä tiedä mitään. Lapset tuo mukanaan valtavasti huolta, surua ja ongelmia, mutta myös rakkautta, iloa ja paljon muuta. Mikään ei ole täydellistä. Jos haluaa mahdollisimman helpon elämän niin ei kannata ottaa edes sitä kumppania vaan pysytellä sinkkuna.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin ihmettelen, että mitenkä elämä ylipäätään on muuttunut kun ikää on tullut. Ei olisi pitänyt ikääntyä.
Juuri näin 😁
Minä 15 v.... atomivoimaa, kiitos ei keltainen nappi farkkutakin rinnuksessa.
Minä 50 v... ydinvoima on ympäristöystävällinen, taloudellinen ja tehokas tapa tuottaa energiaa 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten?! Sulla on jo yksiö valmiina avioeroa varten ja kohta voit hommata tinderistä panoseuraa ihan niin paljon kuin vuodesohva kestää.
En usko. Jos teille oikeasti olisi tulossa ero, sä et miettisi miestäsi enää pätkääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko oikeasti elämäsi pysyvän samanlaisena?
Siltä osin kyllä, että tulen pysymään aina lapsettomana eikä elämääni tule lasten hankinnan mukanaan tuomia muutoksia.
Huonon ja tukiverkottoman äidin vinkit:
Minä teen lapsille aamupalaksi ruisleivät, kanamunat ja vihanneksia/hedelmiä/marjoja/naposteltavaa. Tökkään lautaset eteen ja pistän lasten ohjelmat pyörimään. Näin joka aamu on ainakin tilaisuus jonkinlaiseen hellimiseen ja seksiin. :)
Toinen juttu on, että lasketaan lapsille kylpy, sellaisen puoli tuntia pärjäävät jo ihan rauhassa. Ovi tietenkin raollaan, että kuuluisi jos tulisi ongelmia, ei ole tullut tähän mennessä. Huom. pesukoneen ja rummun johto irti seinästä.
Lapset pärjää itsekseen myös vesivärien parissa jonkin aikaa, mutta ihan kaikkia lapsia ei kyllä voisi jättää valvomatta maalien kanssa.
Kannattaa kuitenkin oikeasti yrittää järjestää niitä tilaisuuksia jos toista oikeasti kaipaa. Seksuaalisuus on kuitenkin iso osa parisuhdetta ja pääsyitä siihen miksi yhteen on menty. Sairastamiset erikseen, mutta muuten kannattaa yrittää nauttia toisistaan myös intiimisti. Se lähentää ja piristää vaikka eihän seksittömyyteen kuole, totta. Toisen voi ottaa huomioon ja helliä myös kun lapset ovat näköpiirissä. Sitten kun tilaisuus tulee niin sitä on jo odottanut.
Tosiaan kovin kovaa ääntä ei voi pitää jos seinien takana on lapsia, mutta ei seksistä kannata kokonaan luopua sen vuoksi. Jos haluaa luopua seksistä kokonaan niin varmaan siihen on muitakin syitä kuin ulkopuoliset häiriöt. Ne syyt pitäisi minusta kertoa rehellisesti, että molemmat tietää missä milloinkin mennään.
No asiahan on täysin selvä, ettei sitä nusutella enää samaan malliin kun kakaroita juoksee nurkissa. Itseäkin muksuna nolotti aina, kun oli asiaa äiskälle tai iskälle ja siellä ne olikin makkarissa puuhissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei millään pahalla, mutta miten perheellisille tuntuu tietyt asiat tulevan täytenä yllätyksenä? Rahan meno, oman ajanpuute, stressi, sekä haluttomuus tahtoo kuulua järjestään pikkulapsi arkeen. Onhan näitä joilla ei ole huolta rahasta, ajasta tms. mutta tässäkin tapauksessa poikkeukset vahvistavat säännöt. Ihan googlettamalla voi jokainen katsoa ennakkoon mitä tuleman pitää ja mieluiten varautua, jolloin on kivempi jälkikäteen huokaista helpotuksesta, mikäli itse onnistui välttämään ne pahimmat karikot.
Mitä olet oman elämäsi suhteen varmistanut googlella 🙄
Kuvitteletko elämän olevan aina juuri sellaisra, kuin olet sen itse halunnut olevan?
Veikkaan että hän ei tarkoittanut missään mielessä, että tulevaisuus googlen avulla ennustettuna olisi täysin varmaa. Hän tarkoitti vain, että olisi hyvä varautua ihan siihen kaikkeen lukemalla, mitä muut ovat vanhemmiksi ryhtyessään kokeneet. Suurin osa vanhemmista kokee vanhemmuudessa suurinpiirtein kuitenkin samat asiat ja niihin olisi hyvä varautua jo ennakkoon, vaikkei kaiken kanssa mitään varmuutta olekaan. Vauvastasi voi ulla vaikka sekasikiö, eikä google sitä osaa ennustaa, mutta on silti hyvä varautua siihen, mitä jos tilanteeseen. Varautuminen on puolet toiminnasta. Tapahtumat eivät ahdistakaan niin paljon, kun niihin on varauduttu etukäteen. Varautuminen ei tarkoita, että tilanne tulee eteen. Varaudutaanhan sitä tulipaloihinkin vaahtosammuttimin ja palopeittein, eikä kenelläkään varmasti ole aikomusta kokea tulipaloa.
Ei kaikkea tarvitse ymmärtää väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko. Jos teille oikeasti olisi tulossa ero, sä et miettisi miestäsi enää pätkääkään.
Huonosti tunnet minut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En täysin ymmärrä, miksi velat tulevat aina kertomaan näitä tietoiskujansa muistuttaen samalla miten paljon parempaa heidän elämänsä on. Ei mun vaan tee mieli mennä kertomaan totuuksia foorumeille, jotka ei kosketa mua. Velan kanssa ei voi keskustella lapsiperhe-elämästä, koska hän ei siitä tiedä mitään. Lapset tuo mukanaan valtavasti huolta, surua ja ongelmia, mutta myös rakkautta, iloa ja paljon muuta. Mikään ei ole täydellistä. Jos haluaa mahdollisimman helpon elämän niin ei kannata ottaa edes sitä kumppania vaan pysytellä sinkkuna.
Minun elämäni on paljon parempaa ilman lapsia, koska en halua lapsia. Minusta on ilmiselvää, että vanhemmuuden hankinnan kaltainen iso valinta pitää tehdä vain siinä tapauksessa, että sillä on suuri todennäköisyys parantaa omaa elämänlaatua. Jos joku kokee elämänsä huonontuneen lasten hankinnan myötä, hän on tehnyt väärän valinnan.
Pointtini olikin siinä, että nuo seuraukset, joista aloittaja valittaa, ovat aivan ilmeisiä kenelle tahansa, joka viitsii tehdä edes vähän taustatutkimusta ennen elämänsä suurinta päätöstä. Parisuhteen huononeminen ja seksin väheneminen ovat niin todennäköisiä seurauksia, että ihmisen täytyy todella arvostaa mahdollisuutta tulla vanhemmaksi enemmän kuin näitä asioita, tai muuten lasten hankkiminen on irrationaalinen päätös.
Ja tuosta sinkkuuden helppoudesta olen myös eri mieltä. Minun on ainakin valtavan paljon helpompi tyydyttää seksuaaliset ja emotionaaliset tarpeeni, kun olen seurustelusuhteessa. Sinkkuna on todella vaikeaa saada tarpeeksi läheisyyttä, seksiä ja rohkaisevia halauksia, mutta rakastajan kanssa se on todella yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Ja tuosta sinkkuuden helppoudesta olen myös eri mieltä. Minun on ainakin valtavan paljon helpompi tyydyttää seksuaaliset ja emotionaaliset tarpeeni, kun olen seurustelusuhteessa. Sinkkuna on todella vaikeaa saada tarpeeksi läheisyyttä, seksiä ja rohkaisevia halauksia, mutta rakastajan kanssa se on todella yksinkertaista.
Hyvä pointti.
Ei olla 70-vuotiaita vaan yli 40v.