Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aviomiehen sukulainen ahdisteli häissämme ja mieheni puolustaa häntä

Vierailija
07.06.2019 |

Niin, otsikkopa kertookin kaiken olennaisen.

Menimme jokunen vuosi sitten naimisiin ja aviomieheni läheinen sukulaismies suuteli minua väkisin hääjuhlissamme. Hän piti minusta kiinni ja vaikka yritin kääntää kumpaakin poskea, hän vain puski päälle ja pussasi huulille. Tilanne oli erittäin ahdistava, nöyryyttävä ja kuvottava. Mies on viisikymppinen, suurikokoinen ja olen tuntenut hänet lapsesta saakka, mikä tekee asiasta jotenkin vielä häiritsevämmän. Hän oli joo kovassa humalassa, mutta ärsyttää kun kaikki laitetaan aina kännin piikkiin. Hänen tarkoituksensa ei varmaankaan ollut aiheuttaa minulle pahaa mieltä, mutta toisaalta kuka hemmetti tekee noin. Ja kyllä, olisin voinut huutaa ja yrittää työntää hänet pois, mutta oli hääpäiväni enkä halunnut pilata sitä itseltäni sekä kaikilta vierailta. Ehkä suojelin myös miestäni, joka on kyseisen sukulaisen kanssa läheinen. Eräs tuttavamme näki tilanteen, mutta kääntyi pois.

Yritin pitkään unohtaa koko asian ja toimia arjessa normaalisti kyseistä miestä nähdessänikin, mutta hän saattaa laukoa hieman epämiellyttäviä kommentteja mm. siitä kuinka olen hänen mielestään niin kaunis, etten tarvitse meikkiä. Jokin aika sitten aloin nähdä painajaisia tapahtuneesta ja otin sen puheeksi mieheni kanssa ensimmäistä kertaa. Kerroin myös, etten haluaisi nähdä tätä sukulaismiestä vähään aikaan. Olemme puhuneet asiasta myös muutaman kerran sen jälkeen. Kerran mieheni oli ihanan empaattinen ja ymmärsi sekä tuki minua, mutta muutoin hän lähinnä suuttuu jos mainitsen koko aiheen ja sanoo että teen pienestä asiasta liian ison numeron. Hän kokee, että olen "innostunut me too-liikkeestä" ja vääristelen asioita ja siis myös puolustelee tätä miestä. Hän siis ei ole nähnyt tapahtunutta eikä kumpikaan meistä ole puhunut asiasta kyseisen sukulaisen kanssa.

Tilanne on minulle ahdistava, sillä poissaoloni sukulaistapaamisista on otettu puheeksi ja mieheni on nostanut kädet pystyyn, ettei halua kuullakaan enää aiheesta. Teenkö tosiaan asiasta liian ison numeron ja mitä tässä tilanteessa voisi tehdä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisista tyypeistä kannattaa pysyä kaukana. Ajan myötä menee vain pahemmaksi eli voi tulla väkivaltaa mukaan, kokemusta on näistä sekoilevista juopoista.

Vierailija
2/3 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko sinun keskustella kahden tapauksen todistaneen kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, omaa oloa on helpottanut kun ei ole tätä kyseistä ihmistä tarvinnut nähdä, mutta tulevaisuudessa tulee varmasti olemaan lisää kysymyksiä ja ihmettelyä, jos jään kaikista sukujuhlista pois. Tämän tapauksen todistaneen kanssa puhuminen voisi olla fiksua, täytynee pohtia uskaltaisinko ottaa asian puheeksi. Lähinnä toivoisin mieheltäni tukea tässä tilanteessa, niin ehkä kykenisin tätä sukulaistakin sitten joskus näkemään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän