Sukulaiset ehdottaa lapselle reissuja selkäni takana
Minusta inhottavaa käytöstä.
Ensin on siis lapselle puhuttu jostain retkestä ja sanotaan, että tulet mukaan jos äiti päästää. Sitten kun sanon, että ei koska meillä oli muuta suunniteltu tuohon ajankohtaan, niin lapsi valittaa pettyneenä, kun ei pääsekään ja se perheen oma tekeminen siihen "tilalle" on hänestä tyhmää ja muistaa vielä puolenkin vuoden jälkeen, kuinka häntä ei päästetty kivaan (kalliiseen) ulkomaan reissuun, vaan mentiin jonnekin muualle (missä oli kivaa, mutta ei yhtä hohdokasta). Minkä vuoksi sukulaiset tekee tällaista? Mitä mieltä? Tietenkin lapselle saa sanoa ei, mutta ei ole kauhean kivaa että minusta tehdään paha kivan kieltäjä tällä tavalla.
Kommentit (15)
Meillä samanlaista!
Muuten ok sukulaiset, mutta tuo on nii-iin ärsyttävää! Turhia riitoja luo lapsen ja vanhempien välille :(
Ei muuta kuin tekemään sukulaisille samallalailla takaisin :) Siinähän oppiivat ... ;)
Lupaile heidän lapsille kivoja juttuja....
Vierailija kirjoitti:
Meillä samanlaista!
Muuten ok sukulaiset, mutta tuo on nii-iin ärsyttävää! Turhia riitoja luo lapsen ja vanhempien välille :(
Ei muuta kuin tekemään sukulaisille samallalailla takaisin :) Siinähän oppiivat ... ;)
Lupaile heidän lapsille kivoja juttuja....
Hyvä vinkki! Näköjään muutkin joutuu tällaista kohtaamaan. Inhottavaa, kun omaa, ensin odotettua reissua kohti kuuluu vaan nurinaa ennen ja jälkeen. Pitäis ehkä lapselle ottaa kovat keinot käyttöön ja sanoa, että voidaan jäädä kotiin tekemään pihatöitä jos tämä ei kelpaa. Onhan se kiittämätöntä valittaa, vaikka tottakai lasta harmittaa, kun on ymmärrettävästi turhaan ensin innostunut jostain. Ap
Äidiltä pitää kysyä ensin. Itse teen näin ja ovat vaan mielissään kun vien lasta huvipuistoon, näyttelyihin, uimaan ym.
Vierailija kirjoitti:
Äidiltä pitää kysyä ensin. Itse teen näin ja ovat vaan mielissään kun vien lasta huvipuistoon, näyttelyihin, uimaan ym.
Tässä oli siis kysytty viikon mittaista reissua! Joku elokuva tai tuollainen ei olisikaan niin kova paikka edes "perua". Ap
Meillä just samanlaista. Muutenkin aina äiti jotenkin maalataan mäntiksi (olen se joka kieltää) ja lapsesta ja lapsen suosiosta kilpaillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä oli siis kysytty viikon mittaista reissua! Joku elokuva tai tuollainen ei olisikaan niin kova paikka edes "perua". Ap
Mikset voi lasta päästää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset voi lasta päästää
Miksei voi vanhemmilta kysyä ensin? Eihän perheen elämästä tule mitään jos kulisseisa häärii koko ajan muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset voi lasta päästää
Miksei voi vanhemmilta kysyä ensin? Eihän perheen elämästä tule mitään jos kulisseisa häärii koko ajan muita.
Nimenomaan. Olisi kivampi miettiä ensin, miten se sopii meidän aikatauluihin jos sopii ja esittää sitten vasta idea lapselle. Nyt jos ensin ehdotetaan lapselle, niin vanhempi joutuu päättämään lennosta, tai sitten lapsi joutuu jännittämään lopputulosta ja kärttää yleensä vanhempaa jatkuvasti kunnes päätös on tehty... Ap
Pahimmat vielä lupailevat omille lapsilleen muiden puolesta. Siskoni lupasi lapselleen, että jos ei Jukuparkissa kiukuttele niin pääsee minun kanssani siihen mäkeen mihin mennään kahdestaan, mutta emme voineet mennä painorajan takia ja lapsi sai raivarin.
Sanot lapselle, että tottakai pääsee, jos kysyvä sukulainen maksaa reissun. Näin lapsi pääsee ilmaiseen reissuun tai sukulainen on se joka tuottaa pettymyksen, win-win.
Meillä on kolme kouluikäistä, yksi jo kesätöissäkin.
Meinasin viime kesänä seota, kun äitini sääti koko ajan omiaan selkäni takana ja sopi ja lupaili edes kertomatta minulle. Kaikilla lapsilla kuitenkin ne kaveritkin joita tavata ja joiden mökeille halutaan ja kaikkien kaverien perheiden aikataulut... Meidän vanhempien työt ja yhteistäkin lomaa olisi haluttu.
En kyllä ymmärrä. Meillä mummu saattaa puhua (pienen) lapsen kanssa puhelimessa ja sopia tämän kanssa, että tapaavat paikassa x (esim. sukujuhla) ja lapsi lähtee sitten sieltä mummolaan. Meille mummu ei puhu asiasta mitään ja me ei välttämättä edes olla menossa johonkin x juhlaan. Tätä taas lapsi ei välttämättä tiedä.
No sitten lopputulos on se, että mummu loukkaantuu ja syy on aina äidin. Miehellä kun ei mitään omia ajatuksia tai tahtoa varmaan voi olla...
Mutta niin. En minäkään päästä lasta reissuun, jos on joku juttu sovittu oman perheen kanssa tehtäväksi, esim. siis että lähdetään oman perheen kanssa reissaamaan. Muuten voin lyhyille lomille ja retkille laskea hänet ihan mielelläni. Mutta haluamme lasten isän kanssa että perhe reissailee ja tekee asioita myös yhdessä eikä niin että joku on joukosta poissa.
Kaikilla ei välttämättä ole edes taloudellisia mahdollisuuksia päästää lasta johonkin ulkomaanmatkalle, ja tätäkään lapsi ei välttämättä tiedä, mikäli arki ei muuten vaikuta mitenkään tiukalta. Eli vanhemmillehan tällaisista pitäisi ensiksi puhua.
Ja lapsella ikää 10 vuotta. Ap