Tahtoisin muuttaa takaisin Kuopioon
Muutin opiskelemaan Helsinkiin, mutta nyt kun opinnot ovat takana, arki työelämässä alkanut ja perheessä on kaksi pientä lasta, niin sylettää tämä pääkaupunkiseutu.
Yhtään suuremmat perheasunnot ovat aivan jumalattoman kalliita, vaikka olisivat syrjässä. Ja meidänkin hintatasollemme sopivat asunnot ovat pitkien ja vaivalloisten matkojen päässä.
Mietityttää myös, että kun lapset kasvavat, niin eihän heillä ole täällä samanlaista vapautta kuin olisi Kuopiossa.
Mies saisi Kuopiosta töitä. Minulle se on vaikeampaa. Sellaista olemme miettineet, että tekisimme vielä yhden lapsen, muuttaisimme Kuopioon ja minä siinä sitten lasta hoitaessa yrittäisin saada samalla työtä.
Ei vain huvittaisi palata takaisin, jos työtä ei saakaan.
Sylettää yleensäkin Suomen valuminen etelään. Kun minulle riittäisi pikkukaupunki peruspalveluineen, kunhan vain luonto olisi lähellä ja olisi työtä.
En ymmärrä politiikkaa, jolla koko Suomi ajetaan valtavan kalliin asumisen ja hankalien matkojen piiriin.
Kommentit (5)
Eikä asunnot täällä Kuopiossa mitään halpoja ole! Paitsi jos haluat asua lähiössä 60-70-luvun kerrostalo asunnossa.... Mutta tervetuloa jos tosiaan haluat tänne palata!
Vierailija kirjoitti:
Eikä asunnot täällä Kuopiossa mitään halpoja ole! Paitsi jos haluat asua lähiössä 60-70-luvun kerrostalo asunnossa.... Mutta tervetuloa jos tosiaan haluat tänne palata!
Toi on totta, asunnot on täällä sijaintiin nähden kalliita. Mutta asun kuitenkin mieluummin täällä kuin pääkaupunkiseudulla.
Kuopiosta saa rauhallisilta alueilta kymmenen vuotta vanhoja omakotitaloja 300 tuhannella.
Pääkaupunkiseudulla vastaava asumisen laatu on paljon suuremman rahasumman takana.
https://www.etuovi.com/myytavat-asunnot/kuopio?haku=M1378617971
Semmoista se on kun ”sylettää”. Toivottavasti saatte pian vauvan alulle ja muutatte Kuopioon. Meillä on paljon mukavampaa pääkaupunkiseudulla ilman teitä syljeskelijöitä.
Millainen erilainen vapaus siellä Kuopiossa on?