On se ihme kun ihmiset tuskissaan hakee tuulettimia helteellä ja sitten kuitenkin maksetaan etelänmatkoista
Päästäkseen kuumuuteen. Nauttikaa nyt näistä helteistä ettekä valita.
Kommentit (11)
Kyllä mä Suomessakin nautin silloin kun olen mökillä ja voin pulahtaa uimaan omasta rannasta ja vaan loikoilla.
Kaupungissa ilmastoimattomassa kodissa ja töissä sen sijaan ei ole kivaa, tuuletin auttaa hieman.
Hieman eri juttu ulkomailla kun siitä auringosta voi nauttia uima-altaan vierellä niin että sinne pääsee pulahtamaan 10 min välein eikä tosiaan tarvi käydä töissä. Meillä tänään töissä sisällä +26 ja kyllä oli huono ja tukala olo koko päivän. Viikonlopuksi olisin lähtenyt ottamaan aurinkoa mutta juuri minun tuurillani viikko oli täydellinen auringon ottamiseen ja olin siis töissä. Vkl pelkkää sadetta eli siinä meni nämäkin auringosta nauttimiset minun osaltani.
Niin mä nautinkin. Silti meillä on sekä kotona että mökillä ilmalämpöpumppu. En mä ulkomaillakaan sisällä halua hikoilla. Parhaillaan makaan laiturilla ja nautin ☀️
Oletko kehitysvammainen, vai muuten vaan tyhmä? Kyllä siellä etelänlomallakin vaatimuslistan kärjessä on ilmastoitu hotellihuone. Onhan se kiva, kun on lämmin, muttei joka paikassa ja koko ajan tarvitse olla tukahduttavan kuuma.
Voisiko myös olla niin, että kyseessä on eri ihmiset..?
Suomessa talot rakennetaan pitämään lämpö sisällä ja varaamaan kaikki lämpö mitä irtoaa.
Koska talvi.
Etelässä tuulikin puhaltaa talojen seinien läpi joten...
Etelässä se kuumuus on erilaista, meren läheisyys raikastaa ja lomalla ei tarvitse tehdä mitään raskasta, lisäksi hotellihuoneessa on ilmastointi.
Katsos , kun siellä etelän matkoilla on upeat uima-altaat ja kirkas nerivesi. Pääsen vilvoittelemaan aina kun haluan. Täällä kerrostalokolmiossa ei ole allasta, eikä missään kohtuumatkan päässä. Autoa ei ole, kun muuten en tarvitse ( sillä vois ajella uimahallille) Järviäkään ei ole niin lähellä kaikilla.
Jollakin on vaan sitä ylimääräistä rahaa ja siitähän pitää nauttia esim matkojen muodossa.
Joo ihan eri asia, onko helteessä kotonaan väkisin vai etelässä tahallaan. Tilanne on eri. Tunnelma on erilainen myös.
Meneehän jotkut Lappiin laskettelemaankin talvella; siellä lumesta nautitaan. Kotona samat ihmiset kiroavat kinoksia ja lumitöitä.
Ulkona on kiva nauttia helteistä, sisällä ei. Etelänmatkoilla hotelleissa on kunnolliset ilmastoinnit, Suomessa kotona niitä harvemmalla on.