Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen kerrotko miehellesi oman painosi? Olisi pitänyt olla rehellinen koska...

Ocean
07.06.2019 |

Kävi niin että rakas mieheni soitti ja kysyi painoani. Siis mitä ihmettä? No puhelussa selvisi että mies oli kaupassa ostamassa meille uusia pelastusliivejä. Mies arveli että 60 kg liivihän riittää sinulle, ja ottaa sitten isomman itselleen. En vain saanut sanottua että painan reilusti yli 70 kg. Nyt kaduttaa kun on uudet " väärän kokoiset liivit" enkä tiedä onko niistä mitään hyötyä jos veden varaan joudun. Pitäisikö minun yrittää vaihtaa isommat liivit, vai olenko rohkea yritän sovittaa itseni noihin 40-60kg liiveihin?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on ocean oranssit pelastusliivit. ap

Vierailija
22/33 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mies tietää painoni. Mutta ap:llahan kilot on hyviin paikkoihin kertyneet jos mies arvioi 10-15 kiloa kevyemmäksi. Te ette vaan sitten juuri painia harrastaa? Soutamista vaan?

Raskaus jättää jälkensä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit vaihtaa liivit kuittia vastaan! Pyydä kuitti mieheltäsi, ja vaihda sopiva turvallinen liivi itsellesi

Vierailija
24/33 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sulla itse asiassa ole vaaraa että nuo pelastusliivit eivät kanna jos veden varaan joudut.

https://www.xxl.fi/Kuinka-valitsen-pelastusliivit

"Pelastus- ja kelluntaliiveissä oikea koko on erityisen tärkeää. Liivien tulee istua hyvin, jotta henkilö ei pääse luisumaan pois liiveistä vedenvaraan joutuessaan. Liian isoista liiveistä on helppo luiskahtaa pois. Liivien kiristys on näinollen tärkeää säätää myös oikealle tasolle. Lasten pelastusliiveissä ei missään nimessä saa jättää kasvuvaraa.

Liiveissä on usein mainittu painorajat. Näiden painorajojen tarkoituksena on antaa viitteitä liivin kokoon, jotta se isuisi mahdollisimman hyvin. Liivien kelluvuuskyky on sama. Esimerkiksi 150N pelastusliivit kantavat samalla tavoin 50 kiloisen henkilön kuin 90 kiloisen henkilön. Ero on siinä, että 50 kiloinen henkilö on pienempi kokoinen kuin 90 kiloinen henkilö, joten samat liivit eivät istu hyvin päälle ja hän voi luiskahtaa liiveistä ulos."

Eli nuo painorajat ei tosiaan tarkoita sitä että liivi ei kanna jos henkilö painaa enemmän kuin merkitty painoraja. Alle 60-kiloisen liivit pitävät sinut pinnalla ihan yhtä hyvin kuin 80-kiloisen liivitkin pitäisivät. Nuo pienemmät liivit voivat tuntua vähän tiukoilta mutta toisinpäin olisi suurempi ongelma; liivi ei saa olla liian iso.

Eli liivi pitää pinnalla vaikka paino ei täsmää. Kiitos tiedosta. ap

Vierailija
25/33 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valmis kertomaan painoni. Siinä ei ole mitään hävettävää vaikka pullukka olenkin.

Vierailija
26/33 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit vaihtaa liivit kuittia vastaan! Pyydä kuitti mieheltäsi, ja vaihda sopiva turvallinen liivi itsellesi

Se voisi olla järkevää!

Vierailija
27/33 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma painoni ei kuulu muille

Vierailija
28/33 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siinä mitään hävettävää ole :( Enemmän noloa mieheltäsi, kun ostaa väärän kokoiset liivit.

Harrastan sukeltamista, viimeksi olin sukelluskurssilla, jostain syystä kouluttaja arvioi kokoni väärin. Sain ilmeisesti koon S-puvun, vaikka oikeammin olen kokoa L/XL .

Kiireessä sain jotenkin tungettua puvun päälleni, kouluttaja siis sanoi, että puku on tosi tiukka. Vetoketjua vetäessäni kiinni, se repesi.

Olin tosi noloissani tuosta. Mutta eihän se minun vikani ole, että näytän paljon pienemmältä, kuin oikeasti olen.

Mieluummin liian isoa kaikkea, kuin liiian pientä.

Vierailija
29/33 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes itse tiedä omaa painoani; en vain tee ko. tiedolla mitään.

Jotain leikkausta varten vuosia sitten punnittu viimeksi..

Vierailija
30/33 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta: mieluummin liikaa kuin liian vähän. Liiasta pystyy aina ottamaan pois.

Vierailija
31/33 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistathan pelastusliivin että kaikki kiinnitys hihnat yltävät kunnolla kiinni. Ja tärkeimpänä se jalkojen välistä tuleva haarahihna.

Vierailija
32/33 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkistathan pelastusliivin että kaikki kiinnitys hihnat yltävät kunnolla kiinni. Ja tärkeimpänä se jalkojen välistä tuleva haarahihna.

Ok

Vierailija
33/33 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liivit vaihtoon ja vesille

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä