Onko todella niin, että kipulääkkeellä pystyy "reboottaamaaan" aivot masennukselta?
Eli jos ottaa kerta-annoksen opiodeja, se voi herätellä dopamiinireseptorit tms. ja toimii aivot sitten taas paremmin?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Älkää tulko vänkäämään tähän asiasta, mistä eteillä ei ole omakohtaista kokemusta.
Minä olen toipunut vaikeasta, kroonistuneesta masennuksesta. Siihen meni aikaa, eikä mitään lääkkeitä.
Nykyään, kun tunnen että olen menossa alas, nappaan illalla yhden panacodin. Aamulla olen kuin uusi ihminen, takana hyvin nukuttu yö ja mieli seestynyt.
En toki näitä käytä kuin harvoin.
Kauanko olet tätä tehnyt? Miten olet pystynyt pitämään itsesi pois riippuvuudesta?
Puhutaanko tässä lääkkeenä esim just panacodista? Sehän tekee todella hyvän olon joillekin mut toisille ei vaikutusta..
Vierailija kirjoitti:
Psykedeelit aiheuttavat psykoosia. Esim. LSD.
Eli ei todellakaan.
Joku narkkari on nyt vauhdissa.
Eivät aiheuta, tästä on useitakin tutkimuksia. Joku vääristyneen huumevalistuksen uhri taas vauhdissa.
Ovat usein tehokkaampia masennuslääkkeitä kuin terapiat ja lääkkeet.
Ketamiinia käytetään virallisestikin masennuksen hoitoon, samoin ECT sähköhoitoa. Ketamiini on anestesia-aine ja kipulääke.
Onko tämä joku katkeran ihmiisen pelikenttä ikuiisesti vai? Törttöiltyä tuli nuoruuudessa ja asiat loputtoman solmusssa?
Kiinnostavaa! Oisin ihan valmis kokeilemaan.