Voi perse tätä perseenkutinaa! :O APUA, TULEN HULLUKSI! :C
Olen jo puoli vuotta kärsinyt siitä, että persettä kutittaa niin vietävästi pyyhkimisen jälkeen. Kutina menee kyllä ohi, mutta toistuu taa seuraavan vessakäynnin jälkeen.
Kamalin vaihe oli kuukausia sitten, silloin kutitti pitkin päivää niin hemmetisti. ARGH!
Pahinta on, jos illalla ennen nukkumaan menemistä pitää käytä paskalla. Sen jälkeen on mahdotonta rauhoittua nukkumaan, kunnes kutina loppuu.
Yöllä on yleensä rauhallista, mutta pari kertaa on alkanut yöllä kutiamaan. Toinen yökutiaminen alkoi siitä, kun piti käydä lasta katsomassa ja kävellä jonkin verran.
Olen kokeillut rasvoja, osa kirvelee aluksi ja joillakin saa kirvelyn rauhoittumaan hetkeksi. Olen suihkuttanut kylmällä ja tulikuumalla. Käsidesilläkin olen persettäni pyyhkinyt (saa nauraa). Olen pessyt saippualla ja ilman saippuaa.
Jos raapii esim. wc-paperilla tosi voimakkaasti (melkein itsetyydytystä kutinaan), kutina rauhoittuu jopa vuorokaudeksi.
En tiedä onko joku hiertymä, pukamat vai matoja. Peilin kautta ei näy mitään ihmeellistä eikä ole matojakaan näkynyt.
Pitäisikö silti vetää Pyrvin-annos?
Kommentit (39)
Voisiko olla sukupuolitauti suojaamattomasta peppuyhdynnästä?
Mulla kutisi perse puoli vuotta, alussa kovemmin, sitten vähemmän. Meinasi pahentua uudelleen, mutta sitten useamman kuukauden aikana helpotti hiljalleen. Sitten kerran kakan seassa oli purskahtanut kirkasta verta melkoisesti. :) Joku siellä rusahti kohdalleen ja tuon jälkeen kutina helpotti nopeasti ja hävisi kokonaan.
Eli kyllä se paska hioo suolen kuntoon, kun vain on kärsivällinen. Mistään voiteista, vessapaperin vaihdosta ja lääkkeistä ei ollut paskan vertaa apua.
ruokavaliotahan ei voi muuttaa, vaan pakko ahmia höttöä naamariin aamusta iltaan .
Hanki pimafucort voidetta. Sulla on alkuaan varmat ollut ripulia / uloste kovaa joka on rikkonut peräaukon ihoa ja limalvoa.
Tuolle alueelle pieniinkin haavoihin iskee bakteerit sienet.
Lopeta se paperilla raapiminen, ulostamisen jälkeen paperiin vain suurimmat roiskeet ja sitten suihkutus jolla saat ulosteen rippeet poistettua. Kuivaus ja 2 vkon ajan aamuun illoin pimafucort voidetta.
Tehoaa sieniin ja bakteereihin ja kortisoni rauhoittaa.
Pari kertaa joskus itsellänikin ollut. Olen molemmilla kerroilla vetänyt Pyrvin kuurin ja kutinat ovat loppuneet siihen paikkaan. Et sä niitä matoja peilin kautta näe. Itse näin toisella kerralla siten, että raavin anuksen sisäpintaa paskaamisen jälkeen vessapaperiin ja katsoin siitä, no sielläpä kiemurteli valkoinen hyvin peini niljake. Aina et onnistu saamaan paperiinkaan. Siis apteekkiin, saat ilman reseptiä.
Mulla ei pyrvinit auttaneet mitään. Hiljalleen hiipui. Vajaan vuoden kesti. Argh!!!!!
Kihomatoja. Pyrvin. Jos ei auta niin lääkäriin.
Hinduhiiva kirjoitti:
Näin avoimien rajojen aikaan uimahallin lauteilta voi tulla noita ikäviä seuralaisia.
Saippualla pestyn takapuolen pesu runsaalla käsidesillä ja sitten kuivaus ennen kuin vetää housut jalkaan. Kuivaa onneksi nopeasti ja käsidesistä jää vähän voidettakin iholle.
Kirvelee hetken, mutta on pieni hinta kulttuurikutinan katoamisesta.[/quot
==
Etkö sä onneton käytä laudeliinaa yleisessä saunassa?
Mitä siellä persereiässä on? Ootko kattonu?
Vierailija kirjoitti:
Kihomatoja. Mene ostamaan sikakallista lääkettä apteekista.
Eikö kihomadot huomaisi paljain silmin jos niitä olisi?
Siis, kihomadot ovat jopa sentin mittaisia. Kuinka niitä voisi olla huomaamatta, jos kyse olisi kihomadoista??
Kaikki kertovat mikä aloittajalla on kuin varmana tietona :)
Minulla itselläni on tällä hetkellä "siellä alhaalla" ihosieni eli silsa. Englanniksi jock itch tai ringworm. Mikään mato se ei ole vaan sieni.
Sen saa hyvin helposti esim kylpylästä, uimahallista, jopa hiekkarannalla istumisesta jos siitä on kulkenut silsainen eläin. Silsa on sama kuin kynsisieni. Kissoilla ja muilla eläimillä kuin ihmisilläkin yleinen.
Silsa elää ihon pinnalla ja aiheuttaa kamalaa kutinaa. Joskus pientä hilseilyä tai ihottumaa.
Itse sain tämän uudelta lemmikiltä. Ensin lemmikki raaputti itseään ja silsa löytyi, seuraavaksi jo itsekin raaputin itseäni. Mulla oli tapana ottaa aamuisin lemmikki pikkuhousujen päälle syliin siliteltäväksi ja siinä sieni-itiö siirtyi. Itiöt elää VUOSIA eli jos oot sattunut istahtamaan itiön päälle tai koskemaan itiötä niin se riittää.
Oireesi kuulostavat ihan samalta kuin minulla.
Hoitona tähän on apteekin sienipuuteri. Sienivoiteet myös mutta ne voiteet aiheuttavat kamalan kutinan. Voiteita pitää lisätä 2 krt päivässä eli aamuin illoin mutta terbinafiilia sis. voidetta vain kerran päivässä esim Fungorin.
Myös neo-amisept tai mahdollisimman vahvalla alkoholilla pyyhintä tappaa sientä mutta omalla vastuulla sillä alkoholi kirvelee. Itse olen soveltanut tätä välipäivin sillä tuo voide on kallista ja levitysalue laaja. Olen jo parantumaan päin, vielä pitää jaksaa hoitaa vähän. Hoitoaika on 2-4 viikkoa.
Muista pestä käsiä kun raavit. Älä koskettele muita tai lemmikkejä pesemättä käsiä. Vaihda alkkareita usein ja ne ei saisi olla tiukkoja.
Tunnen sattumalta useita henkilöitä, jotka eivät ole saaneet mitään apua tuosta Scheriproktista, sensijaan Dactakort on auttanut kaikilla.