Iltapäiväkerhosta
Onko kunnilla velvoite järjestää iltapäivätoimintaa 1-2- luokkalaisille? Vai onko sen järjestäminen vapaaehtoista? Tietääkö joku tai mistä voisin tiedon löytää? Kiitos etukäteen.
Kommentit (10)
OK, kiitos vastauksesta. Sitä vähän pelkäsinkin. Ap
Vierailija kirjoitti:
OK, kiitos vastauksesta. Sitä vähän pelkäsinkin. Ap
Ikävää jos siitä pihistellään. 1
Jos siellä on perhepäivähoitajia, kysy jos joku heistä voisi auttaa.
1
Miten olette järjestäneet ekaluokkalaisten iltapäivähoidon, jos kunnalla ei ole mitään tarjota? Onko lapsi yksin kotona monta tuntia? Ap
Vierailija kirjoitti:
Miten olette järjestäneet ekaluokkalaisten iltapäivähoidon, jos kunnalla ei ole mitään tarjota? Onko lapsi yksin kotona monta tuntia? Ap
Meillä on kerho ekalla ja tokalla, mutta ei enää kolmosella. Pieniä ne on silloinkin. Iltapäiviin yritettiin saada harrastukset, kaksi iltapäivää, ja sovittiin että yhtenä iltapäivänä ovat meillä, sitten taas yhden kaverilla. Perjantain tein etätöitä.
Kyl mun lapsuudessa osattiin olla omineen. Kuljin jo kesän ennen koulun alkua esikouluunkin yksin. Onhan sillä toki työllistävä vaikutus, kun nää nykyajan lapset kehittyy niin äärettömän hitaasti. Hyvä jos 3-kymppisenä ollaan aikuisia.
Vierailija kirjoitti:
Kyl mun lapsuudessa osattiin olla omineen. Kuljin jo kesän ennen koulun alkua esikouluunkin yksin. Onhan sillä toki työllistävä vaikutus, kun nää nykyajan lapset kehittyy niin äärettömän hitaasti. Hyvä jos 3-kymppisenä ollaan aikuisia.
Entisajan lapset olisi nykyvaatimuksilla kaikki huostassa. Nykyään kun vanhemmuus on ihan toista tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entisajan lapset olisi nykyvaatimuksilla kaikki huostassa. Nykyään kun vanhemmuus on ihan toista tasoa.
Niin. Vanhemmuus on sitä tasoa, että palveluja osataan vaatia joka käänteeseen. Ja tarvettahan löytyy kun sitä ollaan niin erityisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Vanhemmuus on sitä tasoa, että palveluja osataan vaatia joka käänteeseen. Ja tarvettahan löytyy kun sitä ollaan niin erityisiä.
Ei vaan vanhemmilta lähtee lapset, jos hoitaa kuten ennen. Esim jo eskarilaisen saattamatta jättäminen on nykyään laiton heitteillejättö.
Jos valtio vaatii ja vaatii, sen pitää myös sitten järjestää.
Vapaaehtoista. Mikäön laki ei siis velvoita.