Mitkä eläimet ovat purreet tai pistäneet teitä?
Hyttyset, mäkäräiset, paarmat, mehiläinen yhden kerran, koira myös yhden kerran. Epäilen myös juoksujalkaista ja hämähäkkiä :D
Kommentit (58)
Koira on joskus pentuna purrut vahingossa kun kaivoin suusta ulkona jotain sen syömää kiellettyä, mahtoko olla syöty purkka tms jonka oli ottanut suuhunsa. Naskalihammas sitten siin touhussa upposi sormeen.
Kissat on joskus hoitotoimenpiteissä panneet hanttiin ja tullut pieniä naarmuja.
Yksi rotistani piti lopettaa kasvaimien takia, rauhotuspiikkiä ensin laittaessa puri oikein kovaa peloissaan mutta ei jäänyt kunnon jälkeä ees kun oli jo niin sairautensa uuvuttama raukka.
Sitten on ne perinteiset öttiäiset; hyttyset, mäkäräiset, muurahaiset, punkki, hirvikärpäset.
Itikat, mäkäräiset, paarmat, kissa, koira (näykkäisyt lasketaan?), ne isot muurahaiset, kusiaiset. Aika tavallinen lista.
Kissa, koira, hevonen (vahingossa kun luuli että minulla on leipää, lisäksi muutaman kerran koittanut näykätä kun ei ole tykännyt satuloinnista), käärme (kaverin lemmikki, mytkytön), ampiainen, punkki, mäkärä, itikka, paarma, hmm. Sisilisko (lapsena lemmikkinä), hämäkäkki (sama) ja siili (ihan pakko oli mennä silittelemään kun tuli pihaan syömään). Ja sorsa on muistaakseni kopauttanut minua nokallaan (oli kesy, ruokin sitä). Lintukirppu, lude. Pölypunkki.
Hyttynen, paarma, ampiainen, mäkäräiset, joku kirppu, punkki?, hevosen hampaiden väliin on jäänyt sormi, mutta se oli omaa huolimattomuutta kuolaimia laittaessa, kissa on pitänyt hampailla kiinni muttei nyt suoranaisesti purrut, sorsan nokan väliin on jäänyt sormi mutta sekin omaa syytä.
Herhiläinen/Ampiainen, mehiläinen, itikka, paarma, hyttynen, mäkäräinen...
Vierailija kirjoitti:
Herhiläinen/Ampiainen, mehiläinen, itikka, paarma, hyttynen, mäkäräinen...
Kissa :)
Mäkäräiset ovat purreet ihan paloja pois,pieniä reikiä iholla. Vai paarmatko tekee niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punkki, paarma, ampiainen, muurahainen, lukki, hyttynen, mäkäräinen, kani, gerbiili, koira, käärme, sorsa
Kamalaa. Miltä tuntuu lukin purema? Olen tuudittautunut ajatukseen, etteivät hämähäkit Suomessa pure.
Arolukin purema tuntunee ikävältä, vaikka onkin Suomessa epätodennäköinen.
Kimalainen, Sääski, Paarma, kusiainen, hämähäkki, kissa, koira ja hevonen
Vierailija kirjoitti:
Mäkäräiset ovat purreet ihan paloja pois,pieniä reikiä iholla. Vai paarmatko tekee niin?
Paarmat, toki polttiaisesta jää myös pieni viilto
Hyttynen, paarma, mäkäräinen, polttiainen, punkki, hirvikärpänen, hämähäkki, lintukirppu, ampiainen, kimalainen, mehiläinen, hauki, kissa, koira, hevonen, kukko, vasikka, ihminen.
No moni on, mutta sanotaan, että eksoottisin mua purrut on ollut tähän mennessä korppikotka.
Ai niin, ja tietty kani ja gerbiili (joita mulla on ollut lemmikkinä).